Négy hónap után újra itt, lássuk mi is történt kárpitozás ügyben…

Mesteremberek megtalálva. A sok-sok, levélben megkeresett cég közül ŐK voltak az egyetlenek, kik érdemben válaszoltak az alábbi levélre:

Tisztelt címzett!

1996-os évjáratú Honda Civic szedánhoz keresek kárpitos céget, aki a komplett belső teret át tudja varázsolni.

A főbb elemek színei, anyagai:
– Műszerfal felső része, tető, napellenzők, napfénytető elhúzható belső része, A-B-C oszlopok, kalaptartó, váltóbox teteje, könyöklő párnázott része, ülések oldala / hátlapja Alcantara anyagból.
– Műszerfaj alsó része, küszöbök, váltóbox, és könyöklő oldallapjai, ülések ülőfelülete fehér (szürkésfehér) bőr.
– A fejtámlák ugyan olyan szín, és anyag összeállításban, mint az ölések, viszont a formáikat át akarom terveztetni.
Egyéb feladatok:
– Ülések szivacsainak felújítása (ahol szükséges), első ülések fűtéseinek (saját, vagy hozott anyag) beszerelése, segítség az ajtókárpitok szín, és anyag összeállításának megtervezésében.

Az autó állapota:
Jelenleg szétszedett állapotban létezik. Első körben a műanyag elemeket (műszerfal, oszlopok, küszöbök, tető, stb.) külön viszem egy pakkban, majd ezeket beszerelem, és az autó forgalomba helyezését követően, a második körben kerül maga az autó a műhelybe, ahol az ülések, és az ajtó kárpitok átalakítását tervezem elkészíttetni.

Amit szeretnék egyeztetni a személyes konzultáció előtt:
– Vállalás időpontja (ha igen, akkor tól-ig), azaz beférek-e a naptárba, és mennyi idő az első, és második körös munka
– Munkadíj (anyagárat gondolom a kiválasztást követően tudunk egyeztetni).
– Garancia (Ennél a projektnél nem lehet ferde varrás, ráncos bőr, és olyan mondatok, hogy „így adta ki”.

Kiállításokra és fotózásokra tervezem, nem engedhetem meg a tökéletlen munkát, szóval rohadék megrendelő vagyok, aki visszadobja, szétbontatja, ha nem a megbeszéltek szerinti végeredményt kapja. Ha ez nem megfelelő, akkor kérem álljanak el a garanciától, és egymás erőforrásait ne pazaroljuk.)

Mondjuk, ezt a kiállításos cuccot nem gondoltam komolyan, viszont kellett egy olyan stílusú levél, ahol elsőre kiszórom a seggeket, mert azokból totál elegem lett. Amúgy, van itt egy válasz, amitől besírsz:

“Az árral kapcsolatosan: Milyen nagyságrendben gondolkodik a munkadíjat illetően?”

Itt elsírtam magam egy pillanatra. Milyen nagyságrendben gondolkodom? 312 Forint, bakker! Én nagyon sok árajánlatot láttam életemben. A céges gépemen most épp 2 milliárdos beruházással kapcsolatos árajánlatok fekszenek, és még senkinek a büdös életben nem jutott eszébe feltenni azt a kérdést, hogy milyen nagyságrendben gondolkodom.

Budapesttől nem messze, egy garázs műhely, épp bent állt egy Mini, amin ment a munka. És akkor előadtam, vittem terveket, vázlatokat, mondtam mit szeretnénk, elkezdtünk ötletelni, anyagot válogatni, mennyiségeket számolni.

Az Alcantara geci drága, mert az autógyártóktól kezdve a projektmunkákon át, szinte vagon számra használják a cégek, így nézzünk alternatívát. Van, pl. a Dinamica nevezetű anyag, mi ugyan azt a mikroszálas technológiát, és hatást ígéri, nagyjából 20-30%-al olcsóbban. Aztán az van, hogy ez 10+ m2 esetén már egész húzós összeg, de amikor végre bejutsz abba az üzletbe, ahol forgalmazzák, végigtapogatod a cuccot, már húzol is onnan. Illetve húznál, de még meg kell hallgatnod, hogy a tulaj mennyire otthon van az egyedi autók építésében, és mennyre, de mennyire tuti a terméke, hallgass rá, Ő tudja a tutit. Baahhh…

Azért én néha elgondolkozom azon, hogy mennyire nagyszerű érzés lehet ennyire okos, és mindentudó embernek lenni, mint fent említett hősünk, ki mindent is tud, mindenről.

Újabb megbeszélés, veszek nagy levegőt, hogy akkor legyen drága az anyag, mikor szól a csengő, belép egy csaj a műhelybe – az egyik beszállító képviselője – majd felvetődik a kérdés, hogy Alcantara van-e? Volt! majd 30%-al olcsóbban. Jön a röhögés, hogy PONT jókor voltam jó helyen, mert ez baromi kedvezmény, mit a hátam mögött nem tudtak lenyúlni. Másnap telefon: Te, ez a csaj annyira hülye, hogy nettóban számolt, erre még rájön az ÁFA, szóval nem vagyunk előrébb! Sirok! Megbeszéljük, hogy még megnézik máshol is, mondom volt az ikszipszilonnál elfekvőben egy guriga, kérdezzétek meg! És IGEN! másnap jön a hír, hogy még mindig ott van elfekvőben – jókora kedvezménnyel – és húzzak oda gyorsan, nézzem meg a színt. Másnap reggel be az autóba, helló, én vagyok az izéé, tudom, gyere nézd meg, PONT az a szín, ami nekem kell, hurrá, spóroltam cca. 60 rongyot, yessoké!

Én mondtam, hogy mindenkinek az idegeire fogok menni!

Azt hitték, hogy viccelek. Küszöbök, oszlopok, műszerfal, kalaptartó, tető kárpitozás egyértelmű, nem kell hozzá agysebészet, de azért vannak “apróságok”, nézd:

Az ajtó kárpitok már nagyobb falat volt, mert ívek, különböző anyagok váltották egymást, amiben volt ragasztás, varrás, miegyéb.

Jöttek az ülések, és a rágós cucc, a fejtámla, mi totális átalakítást hozott magával, nemcsak az egész ülés stílusát határozta meg, de az is kellett hozzá, hogy kényelmes legyen. Itt már volt próba, faragás, minden.

Meg volt visszabontás. Párszor. Többször. Meg volt: Biztos jó lesz ez? Várjatok, kimegyek, látnom kell! És minden más, minek ez a kép, az év képe lett az eredménye, mellékelve az alábbi szöveggel:

“Mindig is csipáztuk a körülményes ügyfeleket!”

Befért a Minibe egy “komplett” Honda! 😀

Azt hiszed viccelek! Valamikor január végén készült el minden. A tetőkárpit, küszöbök, műszerfal, kalaptartó már elhozva, majd jött a telefon, hogy minden kész, mehetek. Mivel épp akkor senki nem volt elérhető, ahová befért volna minden, így vettem egy nagy levegőt, be a Minibe, és próbáljuk meg, hátha. El kell mondanom, hogy egy Mini Cooper képes elnyelni az összes Honda ülést,

meg két kartondoboznyi cuccot, mi még hátramaradt, amitől rendesen kellett röhögnöm. Ha jobban belegondolok, akkor a tetőkárpit kivételével, el lehetett volna dobni mindent, de akkor biztos, hogy még a váltót sem tudom elérni…

Kéne ide árat írnom…

Hhhmmm… Egy négyajtós komplett (!!!) belső kárpitozását cirka 500e alatt nem igazán lehet megúszni munkadíjból. Ha mégis, akkor nem tudsz veszekedni, nem tudsz visszabontatni, és nagyjából vagy kalap szar lesz a végeredmény, vagy olyan kompromisszumokat kell kötnöd, mikor a “mesterember” közli, hogy ajtó kárpitot nem tud kárpitozni, mert az ragasztott, öntött technológ…. Mint később kiderül, így sem tökéletes a cucc, lesz mit átalakítani rajta, de ez főleg abból adódik, hogy nem volt az autó a helyszínen, csak akkor lehetett látni a végeredményt, amikor én kezdtem összerakni, hosszú hónapokkal később.

Anyagra viszont a munkadíj többszörösét is simán el lehet verni, mert az árak 6000/m2 (bűzlő műanyagérzetű műbőr) – 6 csillió/m2 (a marha, amit testápolóval kenegettek egész életében egy légkondis istállóban) árig terjednek, és úgy elmegy 20m2 egy belsőre, mintha csak egy fekete lyuk szívná el az anyagot.

Én azt mondtam, hogy a fehér anyag lehet simán műbőr, mert leszarom. Utólag azt mondom, hogy… Talán ki kellett volna fizetni a dupláját egy jobb anyagért, de az már annyira fájt volna, hogy még most is érezném.

 

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com