Érdekelt? Letetted a tízen x éves verdád, mert piros, avagy …. jesszusom… fekete volt a matrica? Milyen okokat találtál ki – amikor vidékről jöttél be a városba melózni – , ha esetleg igazoltat a yard, és húzza elő a csekkfüzetet? Próbáltál könnyeket is elővarázsolni? Nincs pénz új autóra, vár a gyermekem az iskolánál, kirúgnak a munkahelyemen, nem tudtam a szmogriadóról… Variációk száma végtelen. Ugye?

Ha nem szarod le ezt teljesen, akkor menten bevizionálsz egy rakat környezetvédőt az ágyad mellé éjszaka, kik neonsárga ruhában, zöld sapkákban, „mentsük meg a környezetünket” táblákkal suttogják a füledbe: „El ne indulj autóval, hisz emberek életét kockáztatod! Hát nem érted? Szabad levegőt, szabad világot!”

Talán még lelkiismeret furdalásod is lesz addig, míg fel nem rémlik egy emlék, ahogy egy új diesel audi, chip tuninggal a motorházteteje alatt (jelzem, az egész vasból vehetsz mondjuk három környezettudatosnak aposztrofált városi autót) okádja magából a füstöt, belegondolsz a közlekedési vállalat végletekig elhasználódott gépparkjára, vagy addig, míg fel nem rémlik egy cikk, amit a környezettudatos vezetőink, vagy azok, kik környezettudatosan küzdenek a piros, és fekete matricák ellen, nem olvastak, vagy nem vesznek róla tudomást.

Beszéljen helyettem egy tavaly februárban megjelent, Csikós által jegyzett cikk a Totalcar nevezetű igazi autós szakportálon.
Nomeg itt van rá egy reakció.

Elgondolkoztató? Hüümmm?

Az egészről valami olyan jut eszembe, mintha egyszer csak megjelenne egy elefánt a porcelánboltomban. Én ugyebár szeretem az elefántokat. Jó vevők, gyakran betérnek, sok pénzt hagynak a kasszában. Viszont, egyik nap megjelenne egy turista egér csoport, fényképezőgépekkel a kezükben. Ott kattintgatnának a boltban, boldog egér hangon cincognának, míg észre nem veszik az elefántot, az elefánt pedig őket. Ekkor tör ki a káosz. Az elefánt két lábra áll, fújtat, majd apró darabokra töri a boltot, kivágtat a kirakaton, szétzúzza a sétálóutcát, majd nyoma vész. Másnap a hírekben bemondják, hogy a határátkelőkön visszafordítják az összes egeret. Többé egyik sem léphet be az országba, különféle szervezetek szerveződnek, és fennen hirdetik: „Le az egerekkel!”
Az elefánt közben köszöni, tök jól érzi magát, sok helyre betér, sok pénzt otthagy a kasszákban, porcelán boltokat sem tör-zúz, és innentől fogva minden nagyon rendben van.

Nem koncentrálunk az elefántokra. Hiszen hogyan lenne bármely kormánynak ereje ahhoz, hogy elővegye az újabb kutatásokat, szakértsen, majd döntést hozzon? A lobby nagy úr, és mindig is az lesz. Egy audi, mercedes, opel, suzuki több pénzt hagy itt az országban egy évben, mint az összes, öt évnél régebbi autóval közlekedő. Van kérdés, hogy ki ellen kell küzdeni?

Lehet hozni környezetvédelmi szabályokat. Sőt, kell is. Viszont a környezetvédelemnek együtt kell haladni a korral. Ő nem maradhat le. Nem hivatkozhat 10-20-30 éves szabványokra, kutatásokra, mert most élünk, nem 10-20-30 évvel ezelőtt. A gyerekünket most toljuk hülye fejjel a körút kellős közepén babakocsiban, rákényszerítve arra, hogy többszörösét szívja be mindabból a káros anyagból, mit mi belélegzünk. Néha (sokszor) köpködünk az öreg autókra, mik láthatóan füstölnek. De ez csak azért van, mert olyan világban élünk, hol senki nem terjeszti az igét arról, mi is úszik a levegőben, és minek mekkora a kockázata. Higgyen mindenki a szemének.

Viszont van egy jó hírem. Nem marad így felelősök nélkül a szennyezett környezet. Ott vannak az utcán. Nem is kell őket keresni kormányhivatalokban, szervezeti struktúrákban, a bürokrácia útvesztőiben.

A kormány felelőssége innentől elsöpörve.

Vajon kiben maradt meg ez a hír:

Egyéni képviselői indítvány magasabb jövedéki adóra
2011. június 20.-án Dr. Aradszki András benyújtott egy kapcsolódó módosító javaslatot, melyben a bioetanol-túlkompenzálás korrekciójának érdekében 40 Ft/liter jövedéki adó meghatározása mellett érvel. Azon a szerencsétlen körülményen túl, hogy Aradszki képviselő úr 1988 óta a MOL jogi menedzsere, az indoklásban fő érvként szerepelő indok- mely szerint a benzin fogyasztói árai nagymértékben megnőttek, míg a bioetanol jegyzésárai alig változtak- nehezen elképzelhető, hiszen a KSH adatai szerint a kukorica tonnánkénti ára 81 százalékkal lett magasabb, mint 2010 februárjában.

Forrás

Most tényleg kell ehhez kommentár?

Viszont támogatjuk a villanyautókat, max. 6700 euró, illetve a hibrid üzemelésűeket 1800 euró értékig (kb. 250e / 55e forint).

Kösziiiiii!!!!

A villanyautóról most feledkezzünk meg, mert egy vicc. Ha nem esik le, hogy miért vicc, akkor ajánlom a netet, dolgozz meg a tudásért.

Nézzük a másik parasztvakítást, zőccségpártiaknak való benyalást, a hibridet.

Figyelj! Mindjárt ki is néztem egy Honda Insight nevezetű vasat. Ötmillió kétszázezerért hozzám vágják metálfény nélkül. Azért ezt, mert ez óócsóó! Tulajdonképp egy Lexus CT200h volt szimpatikus, de az 8-tól, 12,5 milláig, ezt meg… szóval az elsőt sem, de a másodikat… hogy is mondjam. Hhmmm… Van ma magyarországon olyan réteg, mi ezt megengedheti magának. Van. Ők hozzák általában a törvényeket, illetve lobbyznak a törvényekért, esetleg kikerülik a törvényeket büntetlenül, vagy mindezt egyszerre. Mi, itt lent, tudod, a gödörben, csak nézünk ki a fejünkből, és bámuljuk a színes prospektusokat, viszont vannak álmaink. Különbözőek. Színesek. Van olyan, hogy „Ohhh, ha egyszer….” meg olyan is, hogy „Talán, valamikor…”

Ha meg útra kelünk a 10-15-20 éves vasainkkal, miket vagy szeretünk, vagy nem, akkor bujkálunk néhanap. És tulajdonképpen beleszarunk abba, hogy valami öltönyös aszongya fent, ott a magasban, hogy állj, ne szennyezz tovább!

Na bumm….

Tagged with →  

2 Responses to Szmogriadó avagy, homályosodjunk egy kicsit.

  1. Krisz szerint:

    Tök más, de ez a legutolsó autós téma, és úgy emlékszem, hogy volt link erről (ha nem, akkor csak álmodtam), így ide pottyantom.
    http://www.valoskilometer.hu/home

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com