El nem tudom képzelni, hogy a Forma1-en kívül lehet-e bármi mást is nézni az RTL Klub nevezetű izéén, de ma örömmel olvashattuk, hogy végre átállnak 16:9-es képarányra. Örömmel, hiszen egy évben van 20 nagydíj, ahhoz tartozik 20 időmérő, tehát összesen 60 órán keresztül élvezhetem azt, hogy vége beférnek a feliratok a TV képernyőjébe, és az autók mérete is közelít a valósághoz. Már csak azt a drága Czolner Gyulát kéne belelőni a Dunába, kirúgni, és lenne évi 60 óra felhőtlen semmittevésem.

De nem is ez a lényeg, mert meg akartam nézni, hogy vajon hányadikként esett le “kedvenc” csatornámnak, hogy jelenleg az országban “nincs” új 4:3-as felbontású televízió? Azért írtam idézőjelbe, mert van. Mondjuk a Depó piacterén a 868db 16:9-es TV mellé beraktak 10db. 4:3-as felbontású izét, de abból az egyik egy hűtőgépbe való cucc. Szóval, maradjunk annyiban, hogy nincs. Arról nem találtam statisztikát, hogy mióta a 16:9-es szabvány szerinti TV-ket itthon forgalmazzák, azóta hányan vásároltak belőle, de az bizton állíthatom, hogy ha mondjuk ezek 5millióan voltak, akkor 5millió kurvaanyád hangzott el, mikor a boldog tulajdonos meglátta a TV első felvillanását, és benne az eltorzult képet, majd rájött, …

(a céges gépem tartott itt egy kis szünetet, kb. két percnyi homokóra pörgetéssel fűszerezve)

…itt biza át van baszva. Szóval, RTL reklámoz, pedig jobb lenne, ha kussolna, és csendben végezné az átállást.

Mondd mááár, hogy mit akarsz!!!

Mi a lényeg? Jah, igen! Mondom megnézem, hányadikként vette a fáradságot a legnézettebb kereskedelmi csatorna, hogy átálljon. Ehhez elő is vettem a netet, mert hát mi más is segíthetne ebben? A net. És az ő kellemes tulajdonága, hogy benne bárki, bármit leírhat, mert ugyebár a szólásszabadság, meg szabad gondolatok gátak nélküli folyása, blablabla…. Ez visszaüt. Akkor üt vissza, mikor nem is számítasz rá. Olvasd ezt, és próbálj nem belehalni közben: M1, M2 – 16:9 – új képformátum a köztévéken

És egy ilyen domain nevet kap, baszod….

A legkedvesebb mondatom ez: (…)A régi jó 4:3-as képarány lejárt(…) Ehhez a mondathoz egy olyan palit, vagy nőt, vagy izéét tudok társítani, ki egy szép keddi napon megfesti a “Le Trianonnal!” táblácskáját, majd kimegy a zuccára, és könnyes szemmel elénekli a …..van egy pattanás az orrom mellett…. elénekli az székely himnuszt, vagy miaszart.

Egek!

11 Responses to 16:9

  1. Thiliell szerint:

    Meleged van? Nem hagytál ki gondolatmeneteket? Úgy kompletten?

    Van más átállt tv is azóta. Forma 1-et amúgy sem tudnak normálisan közvetíteni ma. Mindig lemaradsz a lényeges akciókról, a kocsiknak a felét látod, és az izgalmas részeknél pont a lényeget nem mutatják.
    A fő téma meg a gumik, ki, mikor, milyet cserélt, használt, koptatott el, ami 2 órán keresztül szánalmas. Szégyen az egész F1 közvetítés. Egyáltalán nem élvezem.

    Senna film már ugye megvolt? Ha nem, legközelebb mobilvinyóval gyere, és átírom.

  2. Zaphod szerint:

    [Thiliell]: Szerintem nem! De ha igen, akkor olvasd úgy, ahogy én írtam. Mármint 14másodpercenként csörögjön nálad a telefon, és idióták tesznek fel, tipikusan idióta kérdéseket. 😉

    Senna megvolt. Most is ugyan úgy utálom, mint régen, de azért kötelező darab volt. 😉

    Most épp a “A szabadidő helyes felhasználása” című, színes animációs oktatófilmre (1967) hajazok. 😀 Beszarsz, van ilyen!! Azt írja: “Humoros kisfilm arról, hogyan használjuk fel szabadidőnket a mai modern, felgyorsult világban. Készült az Egészségügyi Minisztérium Egészségügyi Felvilágosítási Központ megbízásából a Pannónia Filmstudióban. ” 😀 😀

  3. Sir Artemon szerint:

    [Zaphod]: Mijabajod Sennával? Szerintem remek versenyző volt, és embernek is nagyon szimpatikussá vált ezen a filmen keresztül. Oktatni lehetne a versenyzéshez való hozzáállását. S igazából én azért kedvelem nagyon, mert ő még azért aotóversenyzett, amiről számomra az autoversenyzés szól. Mostanra valami olyasmivé torzult, amitől nekem lélektelenné vált.

  4. Krisz szerint:

    @Zaphod: Az akvarisztika sok örömteli órát okozhat? 😀

  5. Zaphod szerint:

    Mi a bajom Sennaval?
    Már semmi. Meghalt… 😉

    De jó a kérdés!
    Nekem az volt a “szerencsém”, hogy olyan időszakban kezdhettem el nézni az F1-et, hol még nyomát sem lehetett látni a mostani gépembereknek, kik másodállásban PR-osok, és a jógyerek képében tetszelegnek. Ottan kurváztak, kocsmáztak, gyorshajtásokat követtek el a közutakon, pofozkodtak a pályán, és mindegyik egyéniség volt. Olyan figurák, mint Elio de Angelis, Alan Jones, Jacques Laffite, Gilles Villeneuve, Keke Rosberg, Andrea de Cesaris, Riccardo Patrese, Nelson Piquet, Alain Prost, Patrick Tambay, Michele Alboreto, Niki Lauda, és tulajdonképp felsorolhatnám a 80-as évek teljes pilótaállományát, nem is beszélve azokról a csodálatos autókról. Mindegyik képe ott díszelgett a falamon. 😉
    És akkor ezek közé egyszercsak beesett Senna. Egy olyan pali, akinek mindene az volt, hogy piedesztálra emeljék, és ennek érdekében mindenen, és mindenkin végigsöpörjön. Kitolt mindenféle határt, mit csak fel lehet állítani ebben a sportban, és ezen túl is ment. Még amikor boldognak láttad, akkor is ott volt valami őrület a szemében. És ez az őrület azt eredményezte, hogy nem tisztán versenyzett. Ezt a film csak pedzegette, méghozzá úgy, hogy megpróbálja valahogy pozitív szereplőként bemutatni. Nem objektív a róla szóló mozi, de nem is lehet az, mert akkor talán most többen köpnék le a sírját, mint ahányan virágot visznek rá. A történelem sokszor megszépíti a valóságot.

    Ettől függetlenül tényleg nagy volt a pali, csak a módszerei….
    A versenyhez való hozzáállását nem lehet oktatni. Az őrület vagy keletkezik, vagy nem.

  6. Zaphod szerint:

    [Sir Artemon]: Ezek a filmek megvannak a júútúúbon? Affrancba… 😀

  7. Thiliell szerint:

    [Zaphod]: Mit értesz az alatt, hogy nem tisztán? Csalt? Gerinctelen volt? Aljas? Alátett Prostnak?

  8. Sir Artemon szerint:

    [Zaphod]: Szerintem ahhoz, hogy valaki az autóversenyzés akkori időszakában jó pilóta legyen, kellett az a megszállottság, és az a fajta győzni akarás, ami Sennát jellemezte. Ösztönösen versenyző alkat volt, látszik a szemén, igen. De volt benne valami elképesztő tehetség, és elkötelezettség, és felelősségtudat is ezzel a szakmával kapcsolatban. Együtt élt az autóival, és ebből az összhangból akarta kihozni a legtöbbet, és bizony pont akkor halt meg, amikor az F1 autók fejlesztésének versenyévé kezdett átalakulni, és elveszett a pilóta-autó összhangjának fókusza.
    Akiket felsoroltál, mind óriási tehetség volt, de nem volt meg bennük az az elemi tűz, ami Sennában ahhoz, hogy a szakmájuk mesterévé nőjék ki magukat. Sajnos. Mert ehhez kellett az a fajta szabályszegés, és a határok olyan borotvaélen táncoló feszegetése, ami Sennát jellemezte. De ez csak az én véleményem. Lauda vagy Piquet is lehetett volna nagymester, de ők eltöketlenkedték ezt a témát. Senna brazil vére meg nem engedte ezt. Más részről, szerintem az a nyomás, amit a nemzeti öntudat felemelése társadalmi szinten is nyomott rá a saját népe felől, az még megszállottabbá tette őt. S nem volt egy felelőtlen versenyző. Nagyot kockáztatott mindig, de volt valami hatodik érzéke ehhez a témához. Pszichológiai szempontból nekem a mai napig ez a fajta karakter testesíti meg a Győztes archetípusát. És szerintem pont a mesterségének a csúcsán halt meg. Durván, és értelmetlenül, de ami eztán jött a Forma-1-ben, azt már ő nem akarta volna.
    Szerintem.

  9. Zaphod szerint:

    [Sir Artemon]: Hitlerben is ott égett a nemzeti öntudat (bár egy másik nemzeté), égett benne a tűz, mégsem emeljük piedesztálra. 😉
    És mindkettő halála totál törvényszerű volt. Számomra az ilyen örültek sosem győztesek, bármit is érjenek el.
    Egy győztesben meg kell lenni a lovagiasságnak, tiszteletnek, empátiának. És be kell látni, hogy nem minden a győzelem, nem mindenáron.
    Szép az a film, tényleg, csak nem az F1-ről szól. Nem az autóversenyzésről, hanem túlsággal pozitív képet akar alkotni egy olyan paliról, ki ha nem 1994-ben hal meg, akkor 95-ben, vagy pár év múlva, de mindenképp autóban leli halálát, és még az a szerencse, hogy ott, akkor nem vitt magával mást, másokat.
    Szerintem… 😉

  10. Sir Artemon szerint:

    [Zaphod]: Na, Hitlerrel egy napra hozni, szerintem kicsit erős.

    Más oldalról, abban a szezonban versenyen meghalt más is. Ő pedig sorszerűen halt meg attól a csavartól, aminek nem lett volna szabad ott lennie, de odakerült. S szerintem, ha akkor nem hal meg, akkor onnantól óvatosabban versenyzett volna, tanulva a dologból. Mert azért volt benne felelősségtudat a többiekkel szemben. Számomra ez a film csak annyival adott többet hozzá, hogy megmutatta az embert a megszállott mögött, és a lehetséges motivációit és szándékait, ami szerintem nem piedesztálra emeli, hanem egyszerűen megmutatja, hogy az emberi létben a győzelem és a verseny – akkor és ott -, tisztán mit jelentett, és hova lehetett – volna – kifuttatni. A változásba mindegy, hogy a halál, vagy a tanulság juttat el, igazából, amit ebből az útból ki lehetett hozni, azt Ő kihozta, ezért írtam, hogy a csúcson halt meg, és bizony, oktatni lehetne a versenyzési módszereit. Etikai téren én magam nem tudom Őt megítélni, nem is akarom. Az F1 eleve nem egy etikai kérdéskört feszeget nálam, mert szerintem sosem volt etikus benne senki. Sem lovagias. Ha lovagias vagy, éhen maradsz. Ilyen a versenysport. Elég sokat versenyeztem ahhoz, hogy tudjam, és hogy érezzem, milyen az, ha mégsem megy máshogy, csak etikusan…:U

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com