Uhhh… ez már itt fekszik egy ideje, és már ki kell dobni, mert nem tudni mit hoz a jövő, akár végezhetem egy német nyelvterületen fekvő parkolóban, egy sejtelmes éjszakán, valami germán mitológiai szörny agyarai által, azt nehogy már itt vesszen örökre, ahogy belerúgtam egy majomba, aki valamilyen – általam ismeretlen okból kifolyólag – vezetővé akar válni, „szeretett” földemen.

Az jutott eszembe, hogy az ember mennyi, meg mennyi energiát öl bele a felesleges dolgokba, és ezek mennyire messze visznek a való világtól, az élet értelmétől, meg mindentől. Pl. tele vagyunk választásokkal, és most az eljövendő az, hogy ki légyen a város, falú, vagy miegyéb bohóca, helység kalapácsa. Egyszer csak megjelenik a színpadon egy Puzsér, és azt mondja; Majd én! Tökre nem érted a szitut, mert én még nem találkoztam olyan emberrel a bolygón, ki meg tudta volna mondani, hogy Puzsér mi a faszt csinált, milyen produktumot tett le bármely asztalra, az ugatáson kívül, mi lehet jópofa, lehet idegesítő, megítélése jelen esetben nem releváns. Node mégiscsak a városomról van szó, választási joggal rendelkezem, tudnom kell, hogy mire, vagy mire nem, Így elő a Sétáló Budapest programja, és…..

Már megint elbasztam egy csomó időt egy majomra!

Három dolgot emelek ki ettől az izéétől, illetve a víziója során felmerült gondolatokból, kérdésekből, de még ez is sok(k), mivel az elsőtől is agyvérzést kaptam.

Közhely, hogy a belvárosban a leggyorsabb közlekedési eszköz a BKK. Ha csak heti 1-2 alkalommal kell a külvárosba utazni, esetleg a hétvégi bevásárlásokhoz kell csak autót használni, akkor egy TAXI hívása, attól függetlenül, hogy rendkívük költséges szolgáltatásnak minősül, bizony pénzügyileg tudatos döntés lehet.

És én ezzel a seggel egyidős vagyok, baszod! Tehát, szeretném üzenni ezeknek a bölcsész majmoknak, hogy Budapest 525,13 km2-en helyezkedik el. NEM azon az 37-en, ahol ti éltek, és amiből nem láttok ki! 6,5 percre a belvárostól, egy 10,7 km-es út megtétele BKK…VKB…BKV….faszomtuggyamivel 55 perc, csúcsidőben. Azon kívül nem csak több mint 1 óra, hanem benne van három átszállásba, és 1,2 km sétába a megállóig. Igenmajom, ez itt van Budapesten! Ez az út autóval 16 perc, és google maps adat, nem hágtam meg szabályainkat a közlekedésben. Taxival 4263 HUF. Összegezzünk egy melós napot:

  • BKK: (110-140 perc) 1400-2100 HUF/n
  • Taxi: (32 perc) 8526 HUF/n
  • Bringa (52 perc) aggyegycigit, behányok! Kurvaanyádé nincs kerékpárút, itt döglök meg egyszer!
  • Autó: (32 perc) 2,08 l/ 400 = 832HUF + 30% adó, karbantartás, stb. 1081,6 HUF

Mit választasz, segg? Taxi magyarázat nélkül dob. Bringa jó ötlet, de egy kor után szezonális, és utak sincsenek, nemhogy bringa utak a FŐVÁROSBAN – kurvaanyád…. BKK. Ahhamm! Naponta 4× többet töltesz utazással, dupla áron, mint autóval. Így él egy Pesti, te fasz!

Hogy értsd!

Ahhoz, hogy a füves víziód megállja a helyét, ahhoz azt kéne feltételezni, hogy a sétáló Budapest cca 30 km2-nyíííí területe egy külön ökoszisztéma legyen, amiből a lakosok soha a büdös életben nem lépnek ki, mert ha mégis, akkor abban a pillanatban szembesülnek azzal a trágyával, mi Budapest tömegközlekedésére jellemző. De húzzunk tovább, mert erre még visszakanyarodok, csak felkúrtad az agyam…

Lesz elég P+R parkoló?

Ma sincs elég P+R parkoló, miközben évi 25 ezerrel nő a budapesti utakon az autók száma. A következő városvezetés akármilyen színű lesz is, nemigen halogathatja tovább ezt a problémát. Ezzel együtt legyünk azzal is tisztában, hogy amíg a kormány elveszi a budapestiek adójának döntő részét, addig ez elsősorban a kormány felelőssége marad. Egyébként is Budapesten túlmutató felelősségről van szó, mert az agglomerációból is jelentős autóforgalom zúdul a belváros felé.

Ahhoz, hogy ezt átadjuk a tömegközlekedésnek, olyan hatalmas P+R-összkapacitás kell, amit csak egy kiterjedt, elosztott rendszerben lehet biztosítani (vö. a kelenföldi, koncentrált P+R már több buszmegállónyi kiterjedésű, és mégis erősen kapacitáshiányos). Ehhez elsősorban az kell, hogy a belvárost és a fontos átszállókapcsolatokat elérő regionális vonalak (metrók, hévek, elővárosi vasút, s ahol más nincs, elővárosi busz) közvetlenül elérjék a külvárosokat és az agglomerációt is, és ott legyen sok, értelmezhető méretű P+R a megállók közelében. Ez tehát elsősorban a tömegközlekedési hálózat fejlesztésén áll vagy bukik. Összagglomerációs üggyé tesszük ezt, és az átfogó fejlesztés élére állunk.

Tehát, akkor tisztázzunk valamit!

Ahhoz, hogy a P+R vízió több legyen víziónál, a metrókat ki kell tolni a külső kerületekig, magyarán a 2-es metró a Svábhegy – Rákoskeresztúr, a 3-as Ferihegy 2, – Káposztásmegyer, a 4-es pedig Budatétény – Újpalota között közlekedik majd, ugye? E mellett bekapcsolod a rendszerbe a HÉV, és az agglomerációs vasúti útvonalakat, plusz létrehozol még legalább két villamos körgyűrűt, ugye? Budapesten? Magyarországon?

Az én vízióm az – látva a Metró fejlesztéseket (időt, ellopott pénzt, ami kiderült, hogy nem is volt ellopva….), hogy Elom Musk előbb jut a Marsra, és épít ott New York méretű megapoliszt, minthogy ez létrejöjjön, ugyanis ez a város 120 év alatt tudott 39,4 km Metró vonalat megépíteni. Ha kivesszük az egyenletből az 1-es Metrót, mihez kellett évente 1,46 km-t haladni (kézzel, bazdmeg!), akkor az átlagos építési idő (géppel, meg bürokráciával, bazdmeg) 860 m / év. Mivel a Metró vonalakat több mint duplájára kellene kihúzni, ez azt jelenti, hogy cca. 47 év alatt elkészültök vele, Miközben húzzátok a síneket felül, építitek a pályaudvarokat, zárt pályás csomópontokat.

Anyámba leszek én már negyvenhét év múlva, köcsög?!

Azért összehasonlítás okán, a La Manche csatorna alatti alagút rendszert (3×50km) 9 év alatt sikerült összedobni, azaz 16,6 km-t haladtak évente. Ha az akkori, megközelítő árfolyamon számolom, akkor nekik kijött 19,9 milliárdból kilométere, mi gáz, mert nekünk 61 milliárd / km kellett a 4-es Metróhoz (ahol senki nem lopott semmit!)…

Minek az élére állsz, bazdmeg? De erről majd később….

Mi lesz az autómentes zónában lakókkal? 

Semmi rossz nem lesz velük; kényelmesebb, szebb, tisztább, nyugodtabb környéken fognak élni. Az autóiknak új parkolási területet kell keresniük, például a zóna határában vagy parkolóházakban. Mivel azon dolgozunk, hogy az autó nélküli élet se jelentsen hátrányt immár senkinek, sokan megválnak az autóktól, sőt, akiknek eddig sem volt, végre szintén teljes jogú városhasználóknak érezhetik magukat. De vissza is kérdezhetünk: ha nem lépünk, akkor mi lesz azzal az évi 25 ezer új autóval, ami Budapesten forgalomba áll?

Ne kérdezz vissza, bazdmeg!

Ha a „semmi rossz nem lesz velük” (milyen mondat ez, ember?!) úgy értendő, hogy nem harapja el nyakukat egy hópárduc, vagy nem halnak meg bubópestisben, akkor ennek igazsága elég valószínű, de nézzünk egy példát: Mondjuk azt, hogy a Nagy Ignác utca 7-ben lakom (V ker), és fotós munkát kaptam, el kell jutnom Máriapócsra a Drift pályára, egy gyönyörű szombat reggelre érkezvén. Az érkezésem, mikor hetet üt a templomtornyi harang, szóval belefér, hogy a faluból lestoppoljak a pályáig, megigyak egy vödör kávét, és a 25 kg-os fotós táskámból előkészüljek a reggeli edzésre, ami úgyis késve fog megkezdődni. Mivel Puzsér azt mondta, hogy semmi baj nem lesz velemi, így én tele vagyok hittel, és önbizalommal.

A 25 kg-os cuccommal 8 perc alatt kigyalogolok a Nyugatba, majd felszállok a vonatra PÉNTEK, 18:23-kor, merthogy felkészültem a 10 óra 50 perces útra, mi előttem áll!

Gyorsan, kiegészítés, most néztem meg pár napja, mert kellett! Csütörtökön felülök a vonatra Londonban, és 6 óra 2 perc alatt, két átszállással a cca. 1030 km-el távolabbi Bázelben vagyok (gy.k. Svájc)

Nyíregyházán 22:50-kor leszállok, majd átülök a 6 perccel később induló buszra, és eljutok 28 perc alatt Nagykállóra, ahol a harmatos fűben alszom 6 óra 20 percet. Reggel felszállok a buszra, és hipp-hopp, már ott is vagyok a helyszínen, üdén, kipihenten!

Az esemény cca. 23:10-ig tart, mert van még tűzijáték, dögösnénik, stb, így hát összecuccolok, és …. keresek egy bokrot, ahová ledőlhetek 4:38-ig, ugyanis akkor indul az a járat, amivel reggel 9:44-re már otthon is lehetek üdén, kipihenten. Az a 21 óra 20 perc (mert minden másodperc pontosan jár, ha nem, akkor annak a közlekedésügyi miniszter látja kárát) utazással, bokorban alvással eltöltött idő meg csak úgy elszaladt, hiszen Puzsér aszonta, hogy nem lehet semmi bajom, így nincs is semmi bajom! Majom…

Azt nem értem, hogy ha mégis – urambocsá – lenne autóm, mert úgy a komplett utat megtehetném négy óra harmincnyolc perc alatt, és azt egy kerülettel arrébb tudnám lerakni egy parkolóházban, akkor az abban a kerületben lakók mégis hova a retkes faszba parkolnak? Merthogy pár, egyébiránt is túlterhelt kerületnek, egyéb kerületek autóit is tárolni szükségeltetik, ammeg nem az a matek, ami kijön, mert hát azon a 30 km2-en átlag van 100 000 lakos, plusz migránsok, de természetesen csak én, meg mondjuk a Béla annyira hülye, hogy autót akar magának, így hát….

Így hát szeretném, ha a sétáló Budapest víziódat összegyűrnéd, és felnyomnád a seggedbe, te fasz!

Csak annyit kellett volna mondanod baszki, hogy a belső kerületeket megzúzod behajtási díjjal, a komplett BKV-t kicseréled elektromosra, és csak a legmagasabb környezetvédelmi osztályba sorolt turistabuszokat, árúszállítókat engeded be a nagykörúton belülre, a behajtott adót meg parkolóházakra fordítod, meg muskátlira, és mindenki tök boldog lenne… De nem, mert olyan hülye vagy, hogy öt hidat is bevonsz a programba, amiből kettőt be akarsz ültetni muskátlival, az pedig azért jó, mert megvalósítanád a világ legdrágább karbantartási költséggel rendelkező virágládáit! Hülyemajom….

És most beviszem a KO-t!

Meséld el, hogy kitől kapsz erre pénzt? Nagyjából tizenháromezer milliárd (13 000 000 000 000) forint bevételt termel az országnak a főváros, miközben ebből visszakap 266 milliárdot, 380 milliárd kiadás mellett, szóval vastagon 114 milliárd mínuszban zár az év végén.

Mindezt Tarlós éri el, ki hű katonája annak a náci cigánynak. Képzeld el azt, ahogy bemész a Karmelita kolostorba, leülsz a tárgyalóba, és azt mondod Orbánnak, hogy…. Mit? Ha nem adsz pénzt, sétálni Budapesten, elkezdek énekelni? Megfenyegeted, hogy írsz egy Facebook posztot? Az évi költségvetésed tízszerese lenne csak a Metró beruházás, és akkor ez még eltörpül a sétáló Budapest komplett víziója mellett! Mindezt attól kérnéd, aki tudja, Budapest úgy utálja, mint a szart! Sőt, már egész fiatalon elkezdte utálni, mi beleégett a tudatába annyira, hogy nincs orvos, ki kikezelhetné ebből a haragból.

Aki főpolgármester akar lenni ebben a kibaszott városban, annak ezekre kell hajtani, nem arra, hogy ültessünk virágot hidakra, bazdmeg:

Nincs ebben a városban: Van ebben a városban:
  • gödörmentes úthálózat
  • jó állapotban lévő csatorna, és vízhálózat
  • szennyvízkezelés minden esetre
  • kontroll az építési területek, önkormányzati lakások lenyúlása felett
  • egységes parkolási rendszer, mit a város irányít, nem a maffia
  • külkerületek tömegközlekedése
  • kerékpárutak
  • északi 0-ás elkerülő
  • metróvonal a reptérre
  • fák a belvárosban
  • szelektív szemét elszállítása
  • P+R parkolók
  • évtizedes balhé az árvízvédelem ügyében
  • gázgyári, és vegyi üzemek pokoli mennyiségű veszélyes hulladéka, mi mérgez mindent, amit csak elér
  • meg egy felcsúti cigány, ki lenyúlta a várat….

Na ennyi! Izgi lesz az október!

Facebook Twitter Tumblr
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com