Ők azok, akik nélkül sokkal, de sokkal kevesebb autó futna az utakon, illetve sokkal több működésképtelen autó állna a garázsokban, utak mellett, vagy az ötvenhatosok terén lévő hulladéktárolóban.

Amúgy addig nem is jut eszedbe velük foglalkozni, míg át nem veszik az autódat 50 ezerért – szájhúzva – majd rá nem jössz, hogy ebből nagyjából 8 óra alatt a 10×-ét árulják ki, majd a következő hetekben még pár százezret. És szegények fáradtak, túlhajszoltak, csak néhánynak jut eszébe normálisan, és korrekt mód beszélni veled, nagyrészük úgy érzi, hogy pont ő szarta a spanyol viaszt, és ezért igencsak megvan a joga ahhoz, hogy a seggéből rántson ki, ha éppen szükséged lenne egy használt, de gyári alkatrészre, minek életútjáról akkor sem lenne fogalmad, ha épp te lennél, aki feltalálta, és használja is az időutazást.

Szóval, a mai világban nem lehet könnyű dolguk, mert van NET, e-mail, autós fórumok, telefon, szóval egyeduralkodásuk rendesen megcsappant, és még arra sem képesek, hogy megújuljanak, kövessék a jelenlegi trendeket. Álmodni sem mernél arról, hogy valamelyik rendelkezzen online készletinformációval, árlistával. Majd max. 3-4 évtized múlva, de akkor meg már ugyan minek, hiszen használt akkumulátort, vagy villanymotort hülye lesz venni a gyereked, unokád, és egyébként is az újrahasznosításban lesz pénz, nem a szarok tárolásában, kiárusításában, addig meg pofátlanul lehet adót csalni, eladót lehúzni, vevőt átbaszni…

DE!
Anyádat akard kinyírni, te barom!

Képzeld el, hogy én több mint 10 évig úgy jártam ezzel a vassal, hogy fogalmam nem volt arról, hogy ronggyá volt törve előttem. Azt tudtam, hogy az eleje javítva volt. Azt is tudtam, hogy a jobb hátsó oldala is meg volt törve, mert az ajtónak kezdett tök más színe lenni, mint a komplett kaszninak. De arról fogalmam nem volt, hogy lökhárító nélkül közlekedek, hisz ki tudná azt, ha nem veszi le a lök… műanyag elemet a seggéről.

Amúgy nem tudom, hogy a magyar nyelvben miért hívjuk lökhárítónak azt, amit lökhárítónak hívunk, mert mióta a vas elé a gyártók felraktak egy műanyag burkolatot, azóta teljes a fogalomzavar ebben a témában.
A magyar nyelvi fogalomban a lökhárítónak hívjuk azt a műanyag elemet, mi design célokat szolgálva eltakarja a vas, és nem vas alkatrészeket, mik felelősek azért, hogy az ütközés során fellépő hatalmas energiákat elnyeljék, illetve a megfelelő irányba tereljék. Ez egy olyan műanyag burkolat, mi gyakorlatilag semmi ellen nem véd. egyszerű műanyag patentokkal, és/vagy pár lemezcsavarral tartják a helyükön a cuccot, mi akkor is leesik a helyéről, ha valaki elkezd rajta részegen ugrálni, nemhogy kibírjon százezred másodpercek alatt fellépő tonnányi erőhatásokat.
Lökhárító a VAS, és a vas előtt elhelyezkedő műanyag, formázott hab, ami a kisebb erőhatásokat (koccanás) elnyeli, letompítja.

Ebből nekem semmi nem volt hátul. Semmi! Magyarán, ha valaki ezt az autót (mert már ez előtt háromszor megtörtént) picsán vágja, akkor a következő történik:
– A hátulról érkező autó a jobb esetben másfél tonnás tömegével, és 50 km/ó sebességével a műanyag elemet átszakítva érkezik bele közvetlenül a csomagtartó hátlapba
– Ez az energia nem a gyűrődési zónákra, hossztartókra nehezedik, hanem közvetlen azokra a lemezekre, mit kézzel vagy képes hajlítani, így a „C” oszlop gyakorlatilag begyűrődik az ütköző kocsi alá, miközben a csomagtartó ajtó felszakad, és az egész kupleráj kellős közepén robban be a hátsó szélvédőm, gyűrődik meg a tetőm
– A hátsó ülésen tartózkodó személyeket gyakorlatilag a levegő védi meg a hátulról érkező energiáktól, engem a hátsó üléseken ülők, a padlólemez, és az ajtókban lévő merevítők védenek meg attól, hogy ne kerüljön a nyakamba az érkező autó szétszakadó homlokfala, de erre senki nem tenne fel egy forintot sem.

Konklúzió: Megdöglünk.

Erre azt mondja nekem az egyik bontós, hogy AZ ÉN AUTÓMRA NEM GYÁRTOTTAK LÖKHÁRÍTÓT! Igen, egy pillanatra elakadt a levegőm, és úgy nem igazán tudtam eldönteni, hogy vajon mit tegyek, de aztán rákérdeztem, hogy biztosan jól értük e egymást:
– Most azt akarod mondani, hogy a kaszni, és a műanyag elem között NINCS SEMMI, ami elnyelje az ütközést, tehát NINCS VAS?
– Igen, azt! Nincs!

Igen, letettem a telefont, majd azon kezdtem el gondolkozni, hogy ezt vajon hány embernek mondta már el, és ennek következtében hány ember döglött már meg az utakon, kiknek nem éppen lett volna muszáj megdögleni.

A csökött barmoknak: A PIROS, az NEM LÖKHÁRÍTÓ, MERT CSAK A KOSZTÓL VÉD! A NARANCS, AZ LÖKHÁRÍTÓ, MERT VASBÓL VAN, GYŰRŐDÉSI ZÓNÁKKAL ELLÁTVA!

Így történhetett, hogy elkészült azon képsorozat, mi bemutatja, mi van akkor ha nem van rajta, meg mi van akkor, ha legalább a lököst sikerült beszerezni normális áron (csak azok a rohadt ütközéselnyelők, ugyebár….).

Itt meg egy példa arra, mi van akkor, ha valaki gyakorlatilag fékezés nélkül száll bele egy IV gen CIVIC-be,

R.I.P. Honda CIVIC IV-gen SI, D16A6 (D16Z2), gyakorlatilag az utolsóként leszaladt vas a 4. generációból, az összes frissítéssel, minden extrával, franciáknál legurulva (még meg van a szervizkönyve is….), majd egy év után behozva az országba. Az biztos, hogy nálanál jobb, és kedvesebb autóm sosemnem lesz….

városi sebességgel (mert az a hülye ribanc nem látta, hogy a piros lámpánál legalább három autó várakozik, minimum másfél perce. Az volt a mázli, hogy a féken álltam, mert előttem egy merciben két kölyök térdelt a hátsó ülésen, így csak koccoltam őket, és nem öltem gyereket).

2005 július 11, egy kellemes nyári délután… Igen, nagyobb csattanás volt, mint ahogy a vas kinéz, igen, kiszakadt az ülésem is, igen, volt rajta lökhárító, és az mentette meg a hátul ülő srácot attól, hogy szétkenődjön. Amúgy kiárulhattam volna belőle a komplett hajtásláncot (most újra könnyezek), a bódéból egy ajtót, gyakorlatilag a teljes belsőt, csak a hátsó, és a bal hátsó ablakok robbantak, bónuszként még a lámpáim is megúszták.

Annál durvább hang nincs, mikor a verdád nem jön le a trélerről, mert – amúgy sem fért volna be alá egy állított cigis doboz – a padlólemez is megrogyott, így felült az egész a szállítóra. Zap felmászik, beül, indít, és ahogy sikoltva jön le a gép az autómentőről… nem kívánom egy autóbuzinak sem ezt a hangot. 

A biztosító (mert hát miért lett volna a picsának érvényes kötelezője?) szemétkedése után a bontós kerek ötvenezret fizetett, és még arra is rákérdezett a rohadék, hogy hova tűnt belőle a fejegység. Kurvaanyád…

Jelen esetben az volt a csoda, hogy mögöttem lévő utascella gyakorlatilag nem rövidült meg annyira, hogy az sérülést okozhasson. A lökhárító a padlólemezt tolta lefelé, és ha nincs megültetve az amúgy sem magas építésű gép, még az is lehet, hogy a tető nem rogy bele a buliba…

Szóval, tisztázzuk:

– Nincs olyan autógyártó, mi 2mm vastag műanyag elemmel akarna megállítani egy életedre törő, több tonnás acéllövedéket
– Ha nem látsz a műanyag alatt vasat, mi csatlakozik valamilyen ütközés elnyelő elemekhez, akkor az az autó már szét volt vágva, és a kasznis – jobb esetben – biztosítási csalást végzett
– Ha azt mondja neked a bontós, hogy nem gyártottak lökhárítót az autódra, akkor küld el a francba.

2 Responses to Pár gondolat az emberiség hiénáiról, a bontósokról – azaz, A VI-gen CIVIC A KÖZHIEDELEMMEL ELLENTÉTBEN, RENDELKEZIK HÁTSÓ LÖKHÁRÍTÓVAL!

  1. Z T e szerint:

    Europai piacra szánt 5-6gen civicek-en gyárilag nincs előre-hátra ilyen merevítő/utkozéselnyelő. Csak a usdm piacokon volt kötelező tartozék…
    A bontós lehet nem volt akkora gyoker…😉 Az enyémen sincs meg az 5 genemen se volt pedig egyik se volt törve.Barmelyik európai civic alá nézel egyiken se lesz.

    • Zaphod szerint:

      Hááát…. pedig nekem egy 6-genről lett levéve, majd átpakolva, és sehol nem láttam olyan katalógust, amiben ne lett volna. Bár ez nem jelenti azt, hogy nincs igazad… 😉

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com