Most komolyan! Ember legyen a talpán, ki megmondja, hogy – bár a B16A2 OBD2 rendszerű fedélzet diagnosztikával rendelkezik – mi a faszért nem megy a szabvány 16 tűs csatlakozással (átalakítóval), és egy ELM327-el az online adatkiolvasás, mikor mindkettő ugyan azt az ISO 9141 szabványt használja, K-Line buszon… Illetve mi a különbség az OBD2A, és az OBD2B között, mivel a B-nél (99-től) már megy a cucc. Mert ha azt is mondod, hogy a B esetében a katalizátor mögött is van oxigén szenzor, akkor az még nem jogosít fel a nemkiolvasásra, mert hiszen az csak kódolás kérdése, mit a szoftvernek kell végezni a cucc túlvégén.

Az ember gyermekének megsajdul a feje, ha lekezd belemélyedni a témába anélkül, hogy doktorija lenne autóépítésből. Az információ ehhez biztos megvan a weben. Valamilyen nyelven. Az, hogy ez angolul van e, nagyon kérdéses, mert ott több anyázást olvashatsz a témában, mint megoldást, szóval passz.

És az a pláne, hogy ezzel már nem is kell foglalkozni, mert a szlovákok (!!!!) ezt megoldották tavaly év vége felé, sok-sok évnyi befektetett munkával. Bevallom, hogy eddig a pillanatig rühelltem minden szlovákot, bármilyen nyelven is beszélt (biztos gyermekkorra visszavezethető, feldolgozatlan trauma eredménye), de most azt kell mondanom, hogy le a kalappal előttük! Aki bele tud állni a témába, és a „sufniban” megtervez egy Bluetooth eszközt a Honda 3 tűs csatlakozójára (3D nyomtatóval, nem vicc, tök baba), majd ehhez megírja a szoftvert „csak úgy”, sőt, folyamatosan fejleszti is, az előtt meg kell emelni a kalapot, mert az ilyen emberek teszik működőképessé az amúgy működésképtelen világot. Nemhogy 40, de 140 €-t is megér a buli, nem is értem, hogy miért dobták piacra aprópénzért.

De mire is képes az eszköz?

  • Diagnosztikai hibakeresés kezelése,
  • Adatnaplózás,
  • Egyedi sebességváltási pont konfiguráció,
  • A gyorsulás normál mérése (0-100 kph, … stb., 1/4 mérföldes gyorsulás),
  • Lassítás konfigurálható mérése,
  • A pillanatnyi és átlagos üzemanyag-fogyasztás, teljes elfogyasztott üzemanyag, üzemanyagáram, költség,
  • Üzemanyag-fogyasztás kalibráló eszköz
  • Sebességkalibráló eszköz
  • Konfigurálható többutas monitorok statisztikával, mint például az útidő, a távolság, a VTEC váltás, a felső és az átlagsebesség stb.
  • Valós idejű ECU adatok, például pontos járműsebesség, motor fordulatszám, MAP nyomása, motorterhelés, fojtószelep helyzet, motor és beszívási hőmérséklet, rövid / hosszú távú üzemanyag-korrekció, gyújtási előremenet, injektálási idő, üzemi ciklus, akkumulátorfeszültség, generátor töltési frekvencia , kopogásérzékelő, ELD (elektromos terhelésérzékelő), beszívott levegő szabályozó szelep, atmoszférikus nyomás, O2 érzékelő feszültség stb.
  • Valós idejű adatok érzékelőkkel, például fékkapcsolóval, főrelé, ventilátorkapcsoló, VTEC kapcsoló, O2 fűtés, indítómotor, stb.
  • Konfigurálható adatfolyam-grafikonok,
  • Nappali vagy éjszakai színséma,

és még megannyi fejlesztésre váró cucc…

Eszméletlen – ha belegondolsz – hogy mennyi adat folyik át ezredmásodpercenként az autód számítógépén motorvezérlő egységén, és ez már bőven húsz évvel ezelőtt is így volt.

Szóval a beüzemelés kb. pont annyi, hogy feldobod a cuccot a csatira (egyből villog, mert ezen állandó fesz van, amit nem is értek…), elindítod a HONDASH applikációt valami androidos eszközön (5.x fölött már automatikusan csatlakozik), beírod a megrendelés visszaigazolásába beszúrt 5×4 jegyű ID-t, és már megy is a buli az autód kiválasztása után.

Mondjuk nekem ehhez vennem kellett egy androidos szart, mert egyet találtam a szemétben – valami telekomos promó volt – de azon 2.2.x –es oprendszer fut, minek legalább két egész verziószámú frissítésén ültem 3 napot, majd amikor majdnem sikerült, megemlítették, hogy akkor nem lesz rajta Bluetooth, így nagy anyázások közepette feldzsaltam a jófogásra, majd gyorsan le is ütöttem egy vasat a bulihoz.

Szóval megy a diagnosztika. Igaz, ehhez kellett várnom egy napot, mert én idióta a legutóbb nem csattintottam le az akksiról az autót, és égve maradt egy hétre a belső világításom, szóval akksi töltés után csak úgy özönlöttek az adatok a táblagépre abban a négy percben, míg volt időm ezzel foglalkozni.

Tagged with →  

4 Responses to És akkor tegnap megérkezett a HONDASH, szóval lássuk mire képes OBD2A diagnosztizálásával…

  1. László szerint:

    Na ez engem is nagyon érdekel. Pár képet csinálnál a csatlakozóról ami a cuccon van meg hogy hova is kell ezt pontosan csatlakoztatni? Gondolom rajta lehet tartani a csatin nem kell mindig lehúzogatni?. Köszönöm a válaszod 🙂

    • Zaphod szerint:

      Itt mindent részletesen megtalálsz: http://www.hondash.net
      – komplett ECU lista van, hogy mivel megy tutira (tesztelve), mivel kell mennie, mivel nem megy tutira, de dolgoznak rajta,
      – csatlakozó helye, fajtája,
      – plusz feszültség bekötés, ha a három pólusú csatiból hiányzik a fesz,
      – egyéni konfiguráció bemutatása, stb, stb, stb….

      Ha valahol elakadsz, akkor írhatsz nekik az oldalukon, van facebook oldal, tehát nem maradsz tudatlan.

  2. 2-More szerint:

    Helló,

    túrtam az oldaladat egy contact után, de már ami volt, az sehova se vezetett, most meg már azt sem találom, pedig: küldenék JDM cuccokkal kapcsolatban egy linket, ha gondolod, mert bár pfujjhondás vagy :D, de látom meglehetősen komolyan veszed a történetet, gondoltam, ha érdekel, hátha tudok segíteni ebben-abban.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com