Most komolyan! Ember legyen a talpán, ki megmondja, hogy – bár a B16A2 OBD2 rendszerű fedélzet diagnosztikával rendelkezik – mi a faszért nem megy a szabvány 16 tűs csatlakozással (átalakítóval), és egy ELM327-el az online adatkiolvasás, mikor mindkettő ugyan azt az ISO 9141 szabványt használja, K-Line buszon… Illetve mi a különbség az OBD2A, és az OBD2B között, mivel a B-nél (99-től) már megy a cucc. Mert ha azt is mondod, hogy a B esetében a katalizátor mögött is van oxigén szenzor, akkor az még nem jogosít fel a nemkiolvasásra, mert hiszen az csak kódolás kérdése, mit a szoftvernek kell végezni a cucc túlvégén.
Az ember gyermekének megsajdul a feje, ha lekezd belemélyedni a témába anélkül, hogy doktorija lenne autóépítésből. Az információ ehhez biztos megvan a weben. Valamilyen nyelven. Az, hogy ez angolul van e, nagyon kérdéses, mert ott több anyázást olvashatsz a témában, mint megoldást, szóval passz.
És az a pláne, hogy ezzel már nem is kell foglalkozni, mert a szlovákok (!!!!) ezt megoldották tavaly év vége felé, sok-sok évnyi befektetett munkával. Bevallom, hogy eddig a pillanatig rühelltem minden szlovákot, bármilyen nyelven is beszélt (biztos gyermekkorra visszavezethető, feldolgozatlan trauma eredménye), de most azt kell mondanom, hogy le a kalappal előttük! Aki bele tud állni a témába, és a „sufniban” megtervez egy Bluetooth eszközt a Honda 3 tűs csatlakozójára (3D nyomtatóval, nem vicc, tök baba), majd ehhez megírja a szoftvert „csak úgy”, sőt, folyamatosan fejleszti is, az előtt meg kell emelni a kalapot, mert az ilyen emberek teszik működőképessé az amúgy működésképtelen világot. Nemhogy 40, de 140 €-t is megér a buli, nem is értem, hogy miért dobták piacra aprópénzért.
De mire is képes az eszköz?
- Diagnosztikai hibakeresés kezelése,
- Adatnaplózás,
- Egyedi sebességváltási pont konfiguráció,
- A gyorsulás normál mérése (0-100 kph, … stb., 1/4 mérföldes gyorsulás),
- Lassítás konfigurálható mérése,
- A pillanatnyi és átlagos üzemanyag-fogyasztás, teljes elfogyasztott üzemanyag, üzemanyagáram, költség,
- Üzemanyag-fogyasztás kalibráló eszköz
- Sebességkalibráló eszköz
- Konfigurálható többutas monitorok statisztikával, mint például az útidő, a távolság, a VTEC váltás, a felső és az átlagsebesség stb.
- Valós idejű ECU adatok, például pontos járműsebesség, motor fordulatszám, MAP nyomása, motorterhelés, fojtószelep helyzet, motor és beszívási hőmérséklet, rövid / hosszú távú üzemanyag-korrekció, gyújtási előremenet, injektálási idő, üzemi ciklus, akkumulátorfeszültség, generátor töltési frekvencia , kopogásérzékelő, ELD (elektromos terhelésérzékelő), beszívott levegő szabályozó szelep, atmoszférikus nyomás, O2 érzékelő feszültség stb.
- Valós idejű adatok érzékelőkkel, például fékkapcsolóval, főrelé, ventilátorkapcsoló, VTEC kapcsoló, O2 fűtés, indítómotor, stb.
- Konfigurálható adatfolyam-grafikonok,
- Nappali vagy éjszakai színséma,
és még megannyi fejlesztésre váró cucc…
Eszméletlen – ha belegondolsz – hogy mennyi adat folyik át ezredmásodpercenként az autód számítógépén motorvezérlő egységén, és ez már bőven húsz évvel ezelőtt is így volt.
Szóval a beüzemelés kb. pont annyi, hogy feldobod a cuccot a csatira (egyből villog, mert ezen állandó fesz van, amit nem is értek…), elindítod a HONDASH applikációt valami androidos eszközön (5.x fölött már automatikusan csatlakozik), beírod a megrendelés visszaigazolásába beszúrt 5×4 jegyű ID-t, és már megy is a buli az autód kiválasztása után.
Mondjuk nekem ehhez vennem kellett egy androidos szart, mert egyet találtam a szemétben – valami telekomos promó volt – de azon 2.2.x –es oprendszer fut, minek legalább két egész verziószámú frissítésén ültem 3 napot, majd amikor majdnem sikerült, megemlítették, hogy akkor nem lesz rajta Bluetooth, így nagy anyázások közepette feldzsaltam a jófogásra, majd gyorsan le is ütöttem egy vasat a bulihoz.
Szóval megy a diagnosztika. Igaz, ehhez kellett várnom egy napot, mert én idióta a legutóbb nem csattintottam le az akksiról az autót, és égve maradt egy hétre a belső világításom, szóval akksi töltés után csak úgy özönlöttek az adatok a táblagépre abban a négy percben, míg volt időm ezzel foglalkozni.
Na ez engem is nagyon érdekel. Pár képet csinálnál a csatlakozóról ami a cuccon van meg hogy hova is kell ezt pontosan csatlakoztatni? Gondolom rajta lehet tartani a csatin nem kell mindig lehúzogatni?. Köszönöm a válaszod 🙂
Itt mindent részletesen megtalálsz: http://www.hondash.net
– komplett ECU lista van, hogy mivel megy tutira (tesztelve), mivel kell mennie, mivel nem megy tutira, de dolgoznak rajta,
– csatlakozó helye, fajtája,
– plusz feszültség bekötés, ha a három pólusú csatiból hiányzik a fesz,
– egyéni konfiguráció bemutatása, stb, stb, stb….
Ha valahol elakadsz, akkor írhatsz nekik az oldalukon, van facebook oldal, tehát nem maradsz tudatlan.
Helló,
túrtam az oldaladat egy contact után, de már ami volt, az sehova se vezetett, most meg már azt sem találom, pedig: küldenék JDM cuccokkal kapcsolatban egy linket, ha gondolod, mert bár pfujjhondás vagy :D, de látom meglehetősen komolyan veszed a történetet, gondoltam, ha érdekel, hátha tudok segíteni ebben-abban.
Üdv!
Úúúúhhh…. eszembe nem jutott, hogy nem raktam fel elérhetőséget, sőt, azt sem, hogy kellene, de majd most!
Akkor ide is: zaphod@freemail.hu
Hálás vagyok minden segítségért, köszönöm! 😉