Most egy kábelcserés poszt jönne, de ez annyira nagy öröm, hogy gyorsan le kell írnom.
Vázolom a problémát, avagy gyártassunk küszöböt, és adjuk oda egy idiótának, hogy stupekolja a helyére
A 6gen sedanhoz egyszerűen nem lehet kapni gyári küszöböt. Nincs, azt kész. Amúgy ha te találtál, akkor legyél olyan kedves ezt az információt NEM megosztani, mert bizonyára hosszában fogom feltépni az ereim.
Szóval, a mesterek legyártották a 2-es, rozsdamentes küszöbömet, és az nagyon szépen nézett ki, ameddig a nem mesterek hozzá nem nyúltak – óóó, csináltam már ilyet, tudom mi van fennhangon – és el nem kezdtek vágni, hegeszteni.
Ezzel három faszságot csináltak, mivel okoztak egy jelentős problémát.
- a küszöb díszléc tartói négyzet alakú (10×12-es?) lyukakba pattintódnak be, és az a fasz 12-es fúróval fúrt hozzá lyukakat. Én elhiszem, hogy drága a jó minőségű szerszám ehhez, és kell lennie a műhelyben jó pár méretnek belőle, de egy munkánál megtérülhetne az ára, és az ügyfél máskor is menne javíttatni, nem írna posztot a segg lakatosokról.
- a küszöb függőleges oldala (patent sáv) ×°-os szöget zár be a küszöb vízszintes oldalával annak érdekében, hogy a díszléc passzoljon (különböző rések nélkül).
- az egész kupleráj hegesztésekor (még egyszer két “g”-vel írom a hegesztést, üssél meg) az anyag elmászott, mire a lakatos legyintett egyet, hisz van a világon kitt, az ápol, és eltakar, majd jól egyenesbe csiszolják, ami azért gáz, mert itt nem a szépségre, hanem a pontosságra megyünk.
Ennek az egésznek az volt a következménye, hogy a bepattintós patentok elvesztették funkciójukat, ugyanis a négyzet alakúra tervezett cucc egyszerűen kibukik a kör alakú lyukból, szóval nincs küszöbre feszítő hatása, így rés keletkezik a két rész között, mi biztos nem zavar senkit, de ha én belátok a küszöb, és a díszléc közé, akkor elhányom magam, szóval ezt meg kell oldani.
Hat hónap után
Erőt vettem magamon, és a totálisan megoldhatatlan feladatot megpróbáltam megoldani. Az már előre tudható volt, hogy a patent küszöbtartó részének meg kell maradnia, viszont a bepattanós részének mennie kell, mert funkcióját vesztette.
És akkor első körben vágjunk, fúrjunk, csavarozzunk.
Mivel van itt patent, mint a szemét (csak jó méret nincs), így nézzük meg azt, hogy mi történik akkor, ha egy 7×10-es négyszög anyára csavarozom rá a tartórész, majd az egész kuplerájt beszorítom a küszöbbe. Ez elsőre azért sikerült, mert a 7db. 12-es lyukból 5-öt bekitteltek 10-es re, mit nem vettem észre, és pont egy ilyenbe raktam be a cuccot – mint nem hiszel el – és elkezdett tartani.
Öröm és boldogság, irány a patentcentrum, nézzük mik vannak. Ők az egyik legjobb netes bolt, mivel eddig dolgom volt. A weboldal egy kalap szar, de rendelés után felhívott egy csaj, hogy biztos jól meggondoltam e a vásárlást, és hogy mihez is kell ez nekem? Én pár perc alatt bevallottam, hogy mit is akarok csinálni, ő szörnyülködött, majd összeraktunk egy olyan rendelést, mi a “talán majd jó lesz” kategóriát súrolta, majd másnap csöngetett is a futár.
Megjött a cucc, és jó, és jó, és ….. itt meg mi van, bakker?
Az a csomag a bekittelt lyukakhoz pont jó volt, az igaziakból meg úgy csúszott ki terhelés hatására, mit az állat. Sírtam. Eldobtam mindent, és rá sem néztem arra a szarra egy napig. Kész, nem lesz küszöb leszarom, elviszem felgyújtani, vagy kivágatom belőle azt a mocskot, és berakatok a helyére olyat, ami működik.
Az alvás azt teszi az emberre, hogy utána (közben) tud gondolkozni. Mutass egy rögzítőelem boltot bazdmeg! – fordultam a webhez, és megtaláltam!
Áldja meg az istene a Fischer céget, amiért feltalálta a KD 3-as rugós fém billenőhorgot.
Attól függetlenül, hogy a világ egyik legjobb találmánya, totál megmentette az életem, ugyanis ő az, aki nemcsak megtartja a patentokat, de ezzel azt is el tudod érni, hogy a tartószemeket külön-külön állítsd is, ha valaki elszarta az egyeneseket, meg a szögeket ott, ahol ezt nem kellett volna.
A változatok, míg meg nem született a csoda…
Vágás, fúrás, csiszolás, alátétezés, berakás, szintbe állítás, próba, szintbe állítás, próba, hézagolás, próba, szintbe állítás, hézagolás, próba, és a negyedik órában egy erősebb taszajtásra KÉSZ!!!!
Nem egy Bentley minőség, mert azért én észreveszem, hogy néhol van hézag, de rajtam kívül nem hiszem, hogy ez bárkinek is feltűnne, csak akkor, ha nagyon keresi a hibákat. Amúgy meg az annyira a fémben, lakatosmunkában van, hogy eltüntetéséhez szét kéne bontani az egész kócerájt, és újrarakni…