Egy évnyi szopáscunami után végre a fiuk elkezdtek dolgozni álmaink, és vágyaink megvalósításán, így végre jut idő posztokat vésni elektronba, mire mindjárt elő is került az éterből Donáth Anna Twitter posztja a Facebook törvény kapcsán. Egek, ez legalább a második alkalom, amikor a facebook mellé állok, ami rendesen meghasonult állapot, mert egyrészt beleköpnék a tükörbe, másrészt hülyét kapok attól, hogy hülyére akarnak venni olyan gondolatokkal, mint a Google, vagy a Facebook működésének külső szervezet általi szabályozása, és egyéb baromságok, miközben PONT a lényegről nem beszél az a politikai generáció, amitől azt várná az ember gyermeke, hogy ne csak jelszavakat böffentsen be az általános sötétségbe.

Kedves Anna, az egész sztori ott verte ki a biztosítékot nagyon, amikor a következőt írtad a Twitteren (vagy azon osztottad? már nem emlékszem, de lementettem…):

{…} Amikor például az Egyesült Államok hivatalban lévő elnökét kitiltották a felületről, a döntés elbírálását végül az Ellenőrző Bizottságra bízták. Az Egyesült Államok hivatalban lévő elnöke az USA legmagasabb választott tisztsége, és mint ilyen, a nép akaratát tükrözi, amelyet logikusan nem írhat felül egyetlen magáncég ÁSzF-je sem, még akkor sem, ha létrehoz egy ellenőrző bizottságot. Ráadásul a cég tisztában volt azzal, hogy ezzel a döntés véglegesítését a hivatali ideje lejárta utánra halasztja. Mindezt akkor tették, amikor a tiltás még érvényben volt, és a választások után. {…}

Amennyiben a saját értelmi képességeimet nézzük, akkor szerintem azok már túl vannak a delelőn, nálam már megy le a nap, főleg akkor érződik, ha az utolsó két mondatot megpróbálom összerakni, de koncentráljunk az elejére, az még megy.

Az írod, hogy az USA elnöke a nép akaratát tükrözi, és a nép akaratát nem írhatja felül egyetlen magáncég általános szerződési feltétele sem. Már bocs, de erre a reakció az, hogy; miafaszvan??? 

A nép akarata az volt, hogy Donald John Trump legyen az Amerikai Egyesült Államok 45. elnöke. Ezt milyen általános szerződési feltétel írta át bármely cégnél? Aztán ő lett! A CNN egyik újságírója, Daniel Dale, 2016-, és 2020 szeptembere között megpróbálta összegyűjteni a pali napi hazugságait. NÉGY év után, csaknem 9 000-nél (nagy meló, mert ugyebár a mondatokat elemezni is kell, nem csak összeírni) befejezte a sztorit. 2018-ban már NAPI 8,3 hazugságot mondott az Amerikai Egyesült Államok 45. elnöke! 329,5 millió ember lakja ezt az országot, ebből 74 222 484 ember szavazott rá 2020-ban, cirka 270 000 000 lőfegyver van a lakosság birtokában. Ebben a puskaporos (hehe..) környezetben a népnek hazudni nem jó dolog. A választást elveszítve, választási csalást hirdetve a közösségi médiában, már túl megy a „nem jó dolog” kategórián. Az új elnök hivatalos megválasztása napján, a híveknek azt mondani, hogy vonuljanak a Capitoliumhoz, a legrosszabb dolog, ami csak történhet. Kedves Anna! Öt ember halt meg egy olyan épület megtámadását követően, amit akkor támadtak meg utoljára, amikor az amerikai alkotmányon még meg sem száradt a tinta. Mi lenne akkor, ha odamennél a halottak családjához, és azt mondanád, ez azért történt, mert hál’istennek, nem volt a FB, Twitter, és amúgy az egész közösségi médiában saját szabályzó rendszer arra, hogy elkussoltassanak trollokat, főleg olyanokat, akik hatással vannak milliókra. Mert amúgy marha jó lenne, ha az USA körbe lenne véve egy nagy fallal, és mögüle semmi nem hallatszana ki, csakhogy a 20-as évektől kezdve a bolygó gazdasági válságainak 2/3-áért közvetve, vagy közvetlenül az USA felelős, így mindenkire jelentős hatással van, hogy ott lőnek-e az utcán embereket politikai eszméktől átitatva, avagy nem.

De közelítsük meg másképp! Ehhez az kell, hogy megnézzük, a közösségi média miként alakította át a bolygó társadalmát, főleg olyan cégekkel együttműködve, mint a Cambridge Analytica, és társaik. A facebook 2 853 000 000 aktív felhasználóval rendelkezik. Nagyjából tízszerese a Twitter felhasználóinak (397 millió), és akkor a többi platformot nem is említjük. A 17 nagy közösségi média platformon 16 690 000 000 aktív felhasználó lóg, miközben a bolygó lakossága 7 753 000 000 ember. Magyarán, a bolygó minden egyes emberére jutna 2,15 db. AKTÍV közösségi médiás regisztráció, ha nem „csak” 4,66 milliárd ember lógna a weben! Vicces, mi? Az ebben a percben anyukájából kipottyan Lajoska is legalább egy FB, és egy Instagram fiókkal látja meg a napvilágot. Twitterbe majd akkor kezd, amikor azt hiszi, hogy oda el lehet menekülni a sok szar elől, de tévedni fog.

Majd megjelensz TE, kedves Anna, feltörekvő politikus, akiben az ember látja a reményt, és belököd a köztudatba a szót, ami mindent elmagyaráz, ami mindennek az elrontója, a főgonosz, maga az Evil Corp, ami nem más, mint az ALGORITMUS!

Most komolyan mondom, ahogy leírtam, kirázott a hideg! Bontsuk két irányba a sztorit, mert túlzsúfolt:

  1. Legyen ez a; szólásszabadság felügyelete nemzetállami hatóságok által, című pont. Tehát azt mondod, hogy minden egyes közösségi médiával foglalkozó cégnek fel kell fednie „valakinek” azokat a programkódokat, amik azt a rendszert működtetik, amitől maga a platform várja a profitot. Majd jön Béla a zinformatikus, és megállapítja, hogy ez nemzetállamilag helyes-e, vagy sem, és mindenki töktotál boldog lesz. Ezzel egyetemben azt is mondod, hogy a cégek évente tegyék közzé, hogy mennyi felhasználót, és miért tiltottak le. Mondjuk azt, hogy a bolygó lakosságának 10%-a radikális álláspontot képvisel az élettel, a világmindenséggel, meg mindennel szemben (és akkor még élt bennem a remény, hogy ilyen kevesek). Mondjuk azt, hogy a közösségi média életében felmerül az, hogy ezt azért nem kellene osztani, mert a platformon szervezik a Capitolium lerohanását, annak meg nem kellene helyet adni, hisz rossz fényt vet a részvényesek előtt. Ekkor letilt. 10%-ot. 16,690 milliárd felhasználóból. Ez ÉVENTE 1,669 MILLIÁRD panasz! Persze csak akkor ennyi, ha páciensünk beletörődik a letiltásba, majd fogja magát és elmegy szerzetesnek, hirdetni a békét, megnyugvást, és szeretetet. Béla asztalára – miközben a pali az ALGORITMUST nézi dülledt szemekkel – Marika egy szép csütörtök reggelen odarak pár, úgy 1,6 milliárdnyi panaszos levelet jobb, rosszabb helyesírással, néhol Trump féle zavaros gondolati egységekkel megfűszerezve, majd szoknyáját megbillentve hetykén odaveti; Béla, akkor ez keddre kéne, mert a független szervezet – Ede – , aki szeretné kivizsgálni az ügyeket, épp unatkozik! Azt is mondod ezzel, hogy a felhasználók döntsenek arról, hogy kinek és mennyi adatot adnak át. Mármin… mármint ezt hoooo…. mármint ezt hogy érted? Most is dönt. Kötelező leírni, elfogadása hiányában nincs regisztráció. Vagy hogy akkor a 74 éves Kovács Józsefnéni letölti a 400 oldalas doksit az FB regisztráció előtt – miközben már majd’megőrül mert nem látja, hogy a szomszédja, Julika, épp hogyan áztatja megfáradt testét bükkfürdőn – , majd egyesével utánanéz azokat a cégeknek, amik fizetnek a közösségi platformnak a profilok adataiért. És mire lesz kíváncsi? 16 500 vállalat kutatási, gazdasági, kapcsolatrendszeri anyagaira az elmúlt évtizedből, és hogy ezek megfelelnek-e a jogállami ke nemzetállami kereteknek? Jah, merthogy azokat is szabadon meg kell osztani, ugye?
  2. A második pont legyen aaaaa…. amikor az abszurd átveszi a hatalmat az élet fölött című izéé. Merthogy a közösségi média fizessen a felhasználóknak azért, hogy profilozva vannak, így irányított reklámokkal bombázzák őket. Szupi! Akkor az összes média termék is fizessen! Tavaly naponta egy átlagos tévénéző 32,5 percet, vagyis 127 db. reklámfilmet nézett végig. Mennyi legyen a ceh? Legyen nettó 10 forint percenként, azt osztvaszorozvaelnagyonva, évi 116 milliárddal jönnek nekünk (többesszám, mert nehogymárkimaradjak) csak a TV reklámokért, plusz ott a rádió, és erre rájön a web, ami a TV-nek legalább a tucatszorosa…. Baszki! TÖBBÉ NEM KELL DOLGOZNI SENKINEK! NEVÖR! És az abszurditás magasiskolája; Lehessen könnyen letölteni, költöztetni tartalmakat a közösségi oldalakról. A 2009-es freeblog, 2014-es iwiw, 2018-as facebook lelépési mentéseim is megvannak. És? Hova kéne őket költöztetnem? Van még, ki emlékszik arra, hogy a 2009-es freeblog összeomlás környékén milyen szopáscunami volt kimenteni a cuccokat, és WP környezetbe átültetni mindent. Mit is szeretnénk? Lementeni a FB posztokat? És hova rakni? Reditre, Twitterre, Pinterestre? Vagy készüljön belőle Tik-tok videó? Hangoskönyv, Mark Zuckerberg előadásában? WTF?

A bulshitcunami forgatagában viszont valahogy megint „megfeledkezünk” a komplex rendszer legnagyobb ellenségéről, magáról a FELHASZNÁLÓRÓL!

Az egész sztoriban az zavar a legjobban, hogy a rendszer elfogadja a társadalom jelenlegi irányát sőt, még jobban belesodorja az őrületbe. A KÖZÖSSÉGI MÉDIA NÉLKÜL NEM LEHET ÉLNI, AKI NINCS OTT, AZ NINCS IS! A felhasználó nem tehet semmiről! Egyre apróbb buborékjából szemlél kifelé, már fel sem merül benne a kérdés, hogy a vajon a facebook van a weben, vagy a web van a facebookon. A poszt írásakor volt a hálón 1 188 038 392 weboldal. Egyegészkettőtizedmilliárd! Miért nem posztolnak arról a politikusok, hogy egy átlag felhasználó hány weboldalt látogat meg közvetlenül? És ez mennyire csökkenő, vagy növekvő (haha…) tendencia? Mi a társadalmi oka annak, hogy digitális csordába rendezkedünk? Mit kell tennünk ahhoz, hogy az egyre beszűkültebb, és emiatt egyre szétszakadóbb csoportok megnyíljanak, az egyének kíváncsiak legyenek a világra maguktól, kíváncsiságukat ne a csordahit irányítsa? MIT KELL TENNÜNK A FELHASZNÁLÓKKAL? Milyen nevelési, oktatási, tájékoztatási rendszereket kell ahhoz kidolgozni, hogy a csaj, a pali leszakadjon a kurva telefonjáról, és tényleg lássa a világot olyannak, amilyen? Saját véleményt formázzon, a saját tapasztalatai alapján! Mit kell ahhoz tenni, hogy a gyerekek ne a szülöik eszközfüggőségét, beszűkült, egysíkú digitális útvonalát kövessék? Amennyiben az elmúlt évtizedekben erre valaki végre válaszolt volna, akkor nem lenne mondjuk Cambridge Analytica sztori sem, és a tinicsajok sem szorulnának pszichológus segítségre az Instagram okozta károk miatt…

Az ALGORITMUS (aaah…rémes…) az nem más, mint az emberi minta. Olyan, amilyenek MI vagyunk, hisz az adatok belőlünk származnak. És minél több adatot kap belőlünk, annál jobban alkalmazkodik, kiszolgál, mi meg szeretjük ha kiszolgálnak, ezzel még több adathoz jut, amitől mi még jobban fogjuk szeretni. Miért nem a „még jobban fogjuk szeretni” gondolatra keresi a politikus a megfejtést?

Csak nem azért, mert jelen politikusaink a közösségi média felhői nélkül gyakorlatilag nem is léteznének, így létfontosságú számukra a platform?! Akkor mit is akarunk mi védeni? Hazudozó politikusokat, rasszizmust, idegengyűlöletet, belterjességet, kirekesztést, vagy hogy a felhasználó még nagyobb védelemben érezhesse magát a közösségi médiában, így az tényleg az legyen, amiről úgy gondolják, hogy már az? AKI NINCS OTT, AZ NINCS IS!

Facebook Twitter Tumblr

Leave a Reply

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com