Már hónapok óta érlelődik bennem a kérdés, hogy holnap, amikor majd már nem lehet venni belsőleg égésű motorral szerelt új gépjárművet, akkor hogyan is fog alakulni a közlekedési kultúránk?

Márminthogy… Az fog történni, hogy a papa, meg a mama, meg a friss jogsis hülyegyerek (te is az voltál friss jogsival), meg bárki, holnap nem egy 60LE „teljesítménnyel” rendelkező vasba fog beülni, amiben össze, vissza égeted a kuplungot, ha fel akarsz menni a dombra, hanem egy 150 – 500 LE leadására képes cuccba, aminek az összes teljesítménye rendelkezésedre fog állni akkor, amikor lenyomod a pedált. Akkor is, amikor megijedsz, mert bezúgott egy darázs az ablakodon, és menten egy két tonnás tömegpusztító fegyver szabadul el a segged alatt.

Jelenleg azért sem hal meg 10× több ember az utakon, mert ha lenyomja a pedált ötödikben tövig, akkor ….. nem történik semmi, vagy legalábbis nem észrevehetően, az elkövetkezendő 40 másodpercben. Míg jelenleg, ha nem vagy te, vagy apu NER közeli – nehéz nem annak lenni ebben az országban – vagy épp nem járatsz meg kamionokat országhatárokon keresztül, hogy nemlétező juttatásokat igényelj vissza, vagy nem futtatsz kurvákat, nem üzletelsz droggal, nem vagy zseni, egy zseni üzletágban, akkor kurvára nem lesz pénzed arra, hogy összepakolj magadnak olyan autókat, amiket ép fejtetőn találtak a hídon, és amik embert öltek. Viszont 20 éven belül szinte csak ilyen vasakkal fogsz találkozni, mert benzint már nem tankolhatol az újba, a használt benzineshez meg örülhetsz, ha ki tudod fizetni az alkatrész költségeket, meg a büntető adókat amiatt, hogy pusztítod a bolygót, tehát használtba is elektromost veszel. Konklúzió: az emberek 80%-a olyan gépjárműveket fog használni, amik egy pöccintésre képesek arra, hogy tüzérségi lőszerré váljanak, miközben egy szót sem beszélünk arról, hogy az embernek a volán mögött van e készsége arra, hogy meglovagoljon egy tüzérségi lőszert.

Juteszembe! Mindez a sztori olyan közlekedési viszonyok között jön létre, ahol az útburkolatot (tök mindegy, hogy Pest, vagy Buda) tulajdonképp egy olyan rétegnek nevezhetjük a felszínen, ami arra jó, hogy eltakarja néha a puszta földet, arra, hogy ott gép-, vagy bármilyen járművek közlekedjenek biztonsággal, arra nem.

Az összes kibaszott politikust beültetném egy gokartba bukó nélkül, és uzsgyi, bármely nagy forgalmú be-, és kivezető út a fővárosban! Majd, miután tolószékben kigurították őket a kórházból, a kezükbe nyomnám az összes olyan szerviz számlát, ami a futóműhöz kapcsolódó károk miatt születtek. Volt itt stabrúd törés, rugó törés, rugó törésből adódó gumi szétszakadás, most pedig a lengéscsillapítóból volt kénytelen kirobbanni (!!!) az olaj, és a szilenteket már meg sem említem, de ami a legviccesebb, évente – bazdmeg – min. egyszer kell kipufogó tartó gumibakot cserélnem, mert elhasználódik attól, hogy a rendszer próbálja a helyén tartani azt, amit a helyén kell tartania.

És nagyon jól tudjuk – bazdmeg – hogy bármivel is járj, bármennyivel, az eszköz csak akkor fog megállni akkor, amikor kell, ha a jármű, és a burkolat közötti tapadás ezt lehetővé teszi. A burkolaton lévő pattogás az nem tapadás. A nem tapadás meg embert öl! Még harmincnál is, bazdmeg Karácsony!

Szóval, kurva jó, hogy telebasszuk a várost sebességmérő kamerákkal, mert azok már videót is készítenek, így biztos lesz felvételünk arról, ahogy egy nyolcéves rátéved a kétszer kétsávosra brinyóval, amikor is hősünk rátapos a fékre, a vas az első huplinál elrugaszkodik a levegőbe, majd földet ér, ezt század másodpercenként egyszer megteszi, majd miután átment a cucc mindnégy kerékkel a kölykön, az utolsó leérkezést követően adja fel a felfüggesztés a harcot, és válik el a tervezők által megálmodott helyéről.

Egyre nagyon figyeljetek kedves városvezetők, meg yard, meg mindenki, aki benne van a buliban! A kamerák közbeszerzésébe írjátok be, hogy anamorfikus lencsékkel kérjük szerelni az eszközöket. Merthogy ebben az esetben még akár filmet is összevághattok, mehet a fesztiválokra, jútubra, közösségi médiára, lesz egy rakat megnézés, mehetnek közben a politikai reklámok, az meg bevételt hoz így, vagy úgy, tehát minden is megtérül, egész rövid időn belül.

Az a lényeg, hogy legyen mindig egy fasz, vagy egy picsa a képernyőn, aki elfehéredve, halálra vált arccal, elcsukló hangon közli a közzel, hogy ezt a borzalmat meg kell állítani, tűzzel, nomeg vassal kell írtani a mind, ki harminccal többel, és 2150-re már tényleg nem akarunk halálos áldozatokat az utakon, ezért még 968 darab kamerát közbeszereztetünk, amiken végig nézzük, ahogy a 68 éves Pistanéni véletlen a gázra tapos a fék helyett, és a 480 lóerős, 23 éves Tesla volánja mögött teljes nyomatékkal beugrat egy úthibán egy buszmegállónyi ovisba…

Facebook Twitter Tumblr

Leave a Reply

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com