Ha már válaszolsz az „internetnek” akkor ezt ugyebár az „internet” sem hagyhatja szó nélkül.

Tehát, tisztelt Puzsér Róbert!

Az „internetnek” nem az a baja, hogy alapesetben egy nagyképű hülye fasz vagy, mert az ilyenből annyi van az országban, hogy kifolynak a határokon, tehát már fel sem tűnik, hanem az, hogy valami érdekes, felsőbbrendűséggel átitatott metakommunikációval bepózolod magad egy kereskedelmi csatornába – mit alapesetben az „internet” csak akkor néz, ha az megjelenik azon csatornán, hol az „internet” él – , és ott a saját „szubjektív” véleményedet hozzáadod egy, már alapesetben is baromsághoz, mi megjelenik több millió ember szeme láttára, és ezek az emberek azt gondolják ez után, hogy te szakértője vagy a témának. Ennyi erővel anyám is nyilatkozhatott volna. Ami mondjuk jobb lenne, mert akkor a családban büszkélkedhetnék egy filmkritikussal.

Szóval, kedves Róbert!

Ha értenél a témához, akkor az első 3másodpercet követően leesett volna, hogy egy olyan „filmelőzetest” néztél, mi nem filmelőzetes. Ha lenne gerinced, akkor a nyilatkozatod első mondata az lett volna a kereskedelmiben, hogy „Nem vagyok filmszakértő”, mint ahogy felkonferáltak téged, és mit a tegnapi (???), netre kidobott nyilatkozatodban helyre tettél.

Azt már meg sem merem kérdezni, hogy ha van egy olyan téma, mihez nem értesz, nem vagy szakértő, és amihez csak negatív érzelmek fűznek, akkor mi a faszt keresel ott, ahol azért fizetnek, hogy véleményt alkoss, szakérts? Nem kérdezem, mert ez magyarország, ahol tökélyre fejlesztették azt, hogy idiótákat ültetnek olyan pozíciókba, hol jobb helyeken még a padlót sem moshatnák fel felügyelet nélkül.

És akkor egy kis felhomályosítás.

Róbert!

Egy film akkor elismert (ki sem merem mondani, hogy jó…), akkor sikeres, ha megnézik. Majd megnézik újra. Meg újra. Meg aztán beszélnek is a témáról, írnak, rajonganak érte. Lehet ez ellen tiltakozni, lehet ez ellen elméleteket felállítani, de ezzel nem hozzáértővé válik az ember gyermeke, hanem egy baromnak, ki (valamilyen, gyermekkorból vissza-, megmaradt frusztráció okán, mikor a pajtások elismertsége nem hajtóerőt kölcsönzött volna céljaid elérése érdekében, hanem gyűlöletet és haragot váltott ki, mint nevezzünk csak egyszerűen irigységnek) ilyenné vált, és kész.

Egy IMDb-s listát böngészve azt mondani egy filmről, hogy minden idők legjobb… Bahhh… és ezt kritizálni, egyszerűen beteges.

A mai napig az IMDb-n 505199 szavazat érkezett a mozira. Hogy ez mennyire elhanyagolható szám, azt mi sem jelzi jobban, minthogy megnézzük, az országunkban 2008-ban 10352494 db jegyet adtak el külföldi, illetve hazai filmekre összesen. Itthon, ami ugyebár körömhegynyi piac …. sem….Tehát, ha az IMDb szavazatainak száma a magyar piac össz. jegyeladásainak a 5%-a, akkor ez világ szinten lehet úgy 0,0002%. Vagy kevesebb… Bravó! Erre már lehet alapozni filmkritikát…

Viszont lehetne bevételre. Lehetne, de minek? Az Elfújta a szél 5 filléres jegyárait hogyan lehetne összehasonlítani az Avatar 1800 forintos jegyáraival?

Szóval, levonhatjuk a következtetést, hogy mindennemű filmkritika, mi a rajongók pontszámaira, bevételre alapozódik, az annyit sem ér, mint a papír, amire kinyomtatják.

Megmondom miért szeretik a The Dark Knight című, Christopher Nolan filmet. Mert jó! Ennyi! És ha ennél több kell, akkor még hozzáteszem azt, hogy míg Tim Burton és Jack Nicholson Joker szerepével és az egész mögöttes hangulattal, Danny Elfman zenéjével, Prince hangjával egy külön stílus teremtett, csaknem 20 év után jött egy Christopher Nolan, és egy Heath Ledger, kik az egészet átírták nagy, piros betűkkel, méghozzá úgy, hogy akiket eddig vonzott a téma, azok lerakták az arcukat.

Akiket érdekel az előzmény, azoknak itt a „kritika”, és itt a többi faszság.

Facebook Twitter Tumblr

Leave a Reply

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com