És megvan az új kincs!
Végre kikerült az a rohadék buszkormány a vasból, és baromira nem mindegy a különbség…
Igen kérem, egy egy Honda S2000 AP1, amit ne kérdezd miként sikerült min. fél áron beszerezni – mert én sem értem – de várok már rá legalább egy éve, szóval a türelem…. kormányt terem (jó, ez szar volt).
Ami megy alkatrészbeszerzés nélkül, de/vagy kell hozzá szerszám:
- Az első lökös bal oldala, a fényszóró alatti rész el van deformálódva. ez így nem maradhat, így ki kell egyenesíteni, ehhez ki kell találni olyan módszert, mi nem bántja a fényezést, és kell hozzá meleg. Hőlégfúvó tutira kell, amúgy is kábeleztem, és elegem lett az öngyújtós/zsugorcsöves kombóból.
- A bal első sárvédő ív nem tudom hogy maradhatott olyan, amilyen, de a belső peremen van egy 1,5 cm-es rész, ami úgy néz ki, mintha egy rozsdafoltra rágittelt volna a paraszt, mi akkor esett le, mikor megszáradt rajta az alapozó festék. Megdöbbentő, bakker, így egy métert sem mehet az autó.
- Fel kell rakni normálisan a küszöb spoilereket, amikkel az a gáz, hogy a lakatos nem volt szeren. Neki az volt a lényeg, hogy felkerüljön a vas, az nem, hogy a küszöb függőleges fala (mire a spoilert felpattintod) milyen szögben dől. Ugyanis szögben dőlt eredetileg, így a spoiler felső része rászorult a kasznira, nem volt ellógás. Most van kb 2mm, mi rohadt mód zavar, és ezt valahogy meg kell oldani.
- Hátsó lökös mindkét oldala ellóg a kasznitól a tartószemnél. Nemtoomiért. Illetve tudom, mert vagy egy facelift, vagy egy coupe lököse van fent, és bizony ott lehet eltérés. Ehhez szerintem csak sokat kell mérni, és kalapálni.
- Az összes ablak vízlehúzóit, ablaktörlő karokat, és a tetőszéli díszcsíkot rendbe kell hozni. Előkészítés, festés (műanyagra, meg alumíniumra kell cucc, szóval azt ki kell találni, hogy mit, és hogyan)
- Be kell szabni a hátsó ajtókba legalább 14-es hangszórókat, így lesz benne nyolc, minek el köll végezni a kábelezését. anyagok megvannak, csak mérés, fúrás, faragás, mérés, anyázás, fúrás, mérés, anyázás jön.
- Szerintem a lakatos baszta kifúrni az ajtó alsó világításának helyét, csak a “B” oszlopba fúrta meg a lyukakat, így mérés, mérés, fúrás, faragás, mérés, anyázás jön.
Ez eddig aprópénz, és jó sok munkaóra. Lássuk a húzós témát:
- Ki kell szedni a műszerfalat, ki kell cserélni mögötte a komplett fűtő/hűtő dobozt (és a fő kábelköteget kibaszni a faszba), mi ordas szopás, majd be kell építeni az új cuccot. DE! Ha kiszedtél mindent, akkor a takarítás után elsőként be kell tenni az új szigetelést a tűzfalhoz (majd folytatni végig a cellában). Csakhogy, ehhez be kell szerezni a szigetelést (az egész autóhoz, mert úgy olcsóbb), mi lehetne bármi, ha nem erről a vasról lenne szó, de mivel erről van szó, így a varázsszó: Dynamat. Az össz. belső felület egy Civic sedan esetében 10,38 m2 (tetővel, csomagtér ajtó, és motorháztető nélkül, ajtók duplázva). A középkategóriás Dynamat ára 3,5 m2-re 30-50e között mozog, tehát alaphangon 110ezret kell kipengetni ahhoz, hogy kicsavarjam az első csavart a műszerfalból.
- Itt kell eldönteni, hogy merre tovább. Vagy a belsőt folytatja az ember gyermeke, vagy …. vagy a belsőt folytatja az ember gyermeke, tehát meg is van válaszolva. Mivel a küszöb csere alkalmával kurvára elfelejtődött a műanyag elemek patenthelyeinek kifúrása, ezért jön a kimérésesszopás, helyreillesztés, ellenőrzés, szétszedés, félrerakás.
- Jöhet a kárpitos keresés, ugyanis a kiszedett műszerfalat, belső műanyag elemeket, tetőkárpitot, mind-mind szép alcantara köll fedje, legalábbis a műszerfal felső 2/3-át.
- Addig meg kell szerezni a
z új kormányt, könyöklőt, pohártartót, új napellenzőt, és egy balos légbefúvót a műszerfalba, mert valami barom eltörte (azt meg hoooogy???) a tartó pöcköket, és az egész cuccot egy nagy rakás FBS tartotta a helyén, plusz egy tolatókamera. - Ha megjön a könyöklő, akkor köll az ülésfűtés, USB csatlakozók, kapcsolók, ugyanis mindent be kell kábelezni, könyöklőbe beépíteni a cuccokat, majd szétszedni kárpitozáshoz.
- Szóval, irány minden műanyag elem a kárpitoshoz, hajrá!
- Mindeközben a katalizátort fel kell újíttatni.
- Mindeközben komplett kipufogórendszer csere.
- Mindeközben kitalálni az ülések, és maradék elemek kárpitozását (anyag, szín, stb.).
- Felniprobléma megoldása (lásd:)
- FEJEGYSÉG (csak Pioneer, Apple CarPlay támogatással, semmi más)
És innentől irány a biztosító, egy jó képességű CASCO miatt, majd a vizsgaállomás!
- Ha kész, akkor betolni a szervizbe, és meg kell oldani az ingadozó alapjáratot
- Jöhet a polírozás, matricázás, ablak fólia, és egy R56-os Mini Cooper S felgyújtása a picsába, mert végre VAN AUTÓM!!!!!
És hogy mi, mennyibe kerül? Lássuk a listát:
Mi kell még? |
Cca. mennyiért is? |
|
Az itt látható lista árai folyamatosan változhatnak attól függően, hogy épp hol, és mit találok a vadászat közben… |
Hang-, hőszigetelés | 110.000 |
Könyöklő | 30.000 (e-bay) | |
Napellenző | 14.000 (e-bay) | |
Pohártartó | 36.000 (e-bay) | |
Légbefúvó | 3.000 | |
Ülésfűtés | 37.000 | |
Kapcsolók / Csatlakozók | 14.000 | |
Tolatókamera | 15.000 | |
Fehér indexes hátsó lámpa | 34.990 | |
Fehér indexek | 4.500 | |
Katalizátor felújítás | 30.000 | |
Kipufogó rendszer (komplett) | 305.000 (ami noname, az 112.405 Ft.) | |
Kárpitos | ??? | |
Felni (gumizva) | 340.000 | |
Fejegység | 185.000 | |
Hangszórók | 75.000 | |
Vizsga | 25.000 | |
Szeríz | 50.000 | |
Polír/matrica/fólia | 55.000 | |
Akkor mennyibe is fog fájni eddig? | 1.633.490 |
Verdikt
Szóval, ebben a listában nincs benne a kárpitos meló, szóval durva lefaragás jön. Ami piszok mód viszi a pénzt az a felni/gumi páros (és ebből az a gáz, hogy fogalmam sincs milyen papucsok lesznek rajta), és egyáltalában nem biztos, hogy Skunk2 fog beesni az autó alá, és az sem biztos, hogy gyári, mert az meg 327.000 Ft, katalizátorral meg 550.000… Bőven elég lábra állítás után ezzel foglalkozni. A 260e forintos zenéből is lehet faragni, ugyanis pont nem biztos, hogy kellenek nekem új hangszórók első körben, ugyanis mind megvan, csak be kell vágni a helyükre, és majd ha úgy döntök, akkor… Szóval a hang, ha jó helyről jön a fejegység, -90e, ami nem gáz.
A kiszerelt cuccok elpattíntása még hozhat a konyhára 140-et, és a 1.363.490-ból máris 829.000-re faragtuk a számlát – kárpitos meló nélkül – mi már sokkal jobban hangzik.
Folyt.köv.