Amikor eleged lesz a kaszniba folyamatosan be-, és kimászkálásból, fáj a kezed a szigetelés pofozásától, akkor jön az, hogy bakker, a motortérben még dzsuva van, és mi is van azzal a 28mm-es lyukkal a tűzfalon?
Ez jó, mert ilyenkor ki tudsz egyenesedni, mint az őseid, amikor lemásztak a fáról, és elkezdtek szerszámot használni. PONT úgy nézel ki, mint millió évekkel ezelőtt. Szőrös, görnyedt, és hülyén áll a kezedben a szar szerszám.
Nincs 28mm-es dugó egyik patentáruházban sem, szóval csinálsz. Fúrsz, csiszolsz, melegítesz, és lesz ilyened. Átfűzöd a ködlámpa kábeleit, és boldog vagy. Aztán nem vagy boldog, mert rájöttél, hogy autista vagy, és kihagytad az erősítő tápkábelét (jah, kimaradt! azt meg hol a faszba fogod bevezetni, te idióta!), így szétszeded a tutit, majd ráfűzöd a tápot, és nézel. Kész. De nincs kész, mert most minden pirosan, kéken, meg fehéren lóg, és ronda. És akkor kábelvezetsz kábelvezetőben, és már nem színes, hanem jó. És boldog vagy. De nem vagy boldog, mert a reléket, biztosítékokat csak bebasztad a lámpa mögé, az meg nem jó, mert rögzíteni kell. Hova? 16 dm3 hely van, mihez csavard? FBS az isten!
Na de hova raktam az erősítő tápkábelének biztosítékát?
Mert volt olyanom. Mondd, hogy nem basztam ki a szemétbe!
Ps: 7 nap múlva találtam meg a 28mm-es, eredeti szigetelődugót a motortérben. No Comment…
Vissza a szigeteléshez, és ütögetsz tovább. Mindjárt kész! Majdnem kész! Jaj, mielőtt az ajtó belső felét szigeteled, be kell rakni az ablakemelőket Nem most jössz rá, mert már kétszer megcsináltad, most azért felejted el, mert lassan beleöregszel ebbe a sztoriba, és ennek egyenes következménye az időskori elhülyülés. És vágod az a szart méretre, melegíted,ütögeted, majd leesik…
Bazdki, ezt a szart még le sem teszteltem!
A szigetelés első, és legfontosabb dolga az, hogy fent maradjon a helyén. Padlólemeznél ez ugyebár nem releváns, mert van az az izéé, az a gravitáció, mi ott tartja. Csakhogy az ajtón a gravitáció azzal küzd, hogy ez a szar leessen a helyéről, és egy nyarat követően az ajtóid alján legyen egy kupac bitumen, minek szerepe immáron csak nehezékként aposztrofálható, és amit már csak a hő szed ki onnan, mikor az egész cuccot beolvasztják, újrahasznosítás céljából.
Ezt akkor kell megcsinálni, mikor már kész a 80%-a a munkának.
Ez nem magyar tulajdonság, mert itthon ugyebár a teszt kifejezést felejtsd el. Ne is álmodj arról, hogy manapság az iparban, bármely beruházásnál, komolyabb elemzések készülnének a projekt megvalósulásának sikeressége érdekében, mert akik ezeket az elemzéseket készítenék – vagy eszükbe jutna, kéne ilyen – azok már rég Londonban mosogatnak. Ez olyan olaszos dolog. Kitaláljuk, megcsináljuk, azért nézzük meg a vége felé, hogy működik e, őőőőő…izéééé, mindegy, menjen piacra, ez nem szar, ez temperamentum.
Teszt célból felragaszt, melegít, mér, 100c°-nál nem csúszik le. Igaz, pár órán keresztül kellett volna melegíteni, de a franc se égesse a cuccot a sütőben, ha a hőlégfúvó nem folyatja le a lemezről, akkor talán ott is marad a helyén.
Szigetelés folytatódik. Ajtó belsők, emelők takarít, zsíroz, visszarak, kábelez (ez hova való? hova kell ezt patentolni?? most akkor melyik csavar is tartotta az izéét????), kész! Tényleg kész!
Maradt 1,75 m2 szigetelés, ami azt jelenti, hogy a vas felvett összesen 8,4 m2 szigetelő anyagot (29,5 kg), szóval a többi eladó.
Folytassuk a kábelezést…….