Noh, ez egy érdekes cucc, így tagoljuk több részre a sztorit, vagyis nézzük meg objektíven a motort a szívó, kipufogó oldallal egyetemben, a futóművet, elektronikát, kasznit (kasztnint), és a belsőt.
A kasztni (kaszni): Totálisan rohad. B/J hátsó sárvédőívek, mindkét oldali küszöb olyan szinten, hogy tavasszal bezuhant az autóba az emelő, a téli gumik lecserélésekor, bal oldali “A” oszlop teteje, ahol a használhatatlan gyári antenna lóg kifele, bónuszként a motorháztető kukás, és mindkét bal oldali ajtó alja. Itten a kaszni (t) tartozéka a szélvédő, mi kőfelverődéses, karcos, és a színezett teteje színtelenedik, szóval örömmel veszem tudásul, ha kivételkor berobban. Amúgy, az előző tulaj már megtörhette (nem, ez inkább kijelentés), mert vagy szar szélvédőt rakatott bele, vagy szarul rakták bele, ugyanis a jobb felső sarkán van egy félcentis eltérés a kerethez képest, ami mellesleg tök rejtély, hogy eddig miért nem kezdett elrohadni. Tök öröm, hogy az összes ablakot meg kell szabadítani a fóliától, ki kell cserélni a bal hátsó kilincset, mert a kezembe maradt télen, és amúgy mechanikusan is szorulnak hátul a zárak, szóval lesz munka rendesen. Lakatolás után pedig köll egy komplett üreg/alvázvédelem, így az is a listára kerül a fényezés előtt.
Motor: Mivel a cucc úgy döntött, hogy elkezdi zabálni az olajat (1000km/7dl), így essünk neki, és cseréljük ki a kopott cuccokat. Szétszedéskor köll egy komplett kipufogó rendszer, mert ennek a leömlőjét (ismét csak az előző tulajról beszélünk) valahol felütötte az a vadparaszt, a többi meg az évek alatt elrohadt, ezerszer hegesztett, Pistabácsi majd utángyárt rá középső dobot típusú ócskaság. Egy VTI pufogja ki szabadon a cuccot magából, jelen helyzet ezt meg nagyon nem teszi lehetővé. Szívó oldal fényesre pucolás (250 ezrenként nem árt), a többi meg eddig is rendben volt tartva, szóval remélhetőleg ennyi a sztori.
Futómű: Hahaha!!! Szemezgessünk ehhez hasonlatos képekből….
Elektronika: Nahkérem, itt van a 19 év minden szennye! Kezdjünk a generátorral, mi a télen már elkezdte hallatni a hangját (megjött a nyár, és kussol), de nem maradhat ki a felújításból, mert rohadtul nincs kedvem szétszedetni a vas elkészülte után 4 hónappal, emiatt. És szerintem (ez itt sokszor fog elhangozni) ő is ludas abban, hogy három év alatt három akksit tettem tönkre. Kábelezés! Egyrészt az öreg kábelek törnek, ha hajtogatod őket. Az ajtóban hajtogatod, tehát törnek. Így már nem megy a komplett jobb oldal ablakemelője. A bal első ajtót szakemberek csinálták – magyarok – és ennek következménye, hogy a paraszt kivágta a csatlakozókat az ajtóból, majd fixre kötötte, egy halom kuplerájt hagyva maga után (innen is csókoltatom!). Azt nem tudom, hogy ezek után hogy lesz leszedve az ajtó, de ezt napoljuk egy következő posztra. Uppsz, igen! Rendet kell még rakni a riasztós után is, mivel bár bekötötte azt a szart, de minden (értsd: minden!) kibaszott kábelt hagyott szabadon lógni, különböző csatlakozók vannak különböző helyeken szabadon, tehát rend kell, valahova megy a zenergia, és tutira nem mindig jó úton.
Belső: A belseje tipikus 90-es évek, szóval nem kell! Semmi nem kell! Mondjuk amikor megvettem, az volt a legelső dolgom, hogy fogtam egy fűrészt, és levágtam a váltórúdból vagy 2-3 centit (nehogymárne), és pár hónapja egy nagytakarítás során úgy nagytakarítottam a kormányom, hogy ezzel lejött róla a felső hámréteg a bőrről, minek következményeként sűrű anyázásba fogtam, de úgyis utálom az EK4 buszkormányát, szóval ezért nem kár. A pláne az, hogy (bevallott) 300e km után is jobban néz ki a belseje, mint némelyik új autó 50e után, mi röhej. Egyedül a szőnyeg kritikus, mert úgy tapostam bele lyukat, hogy mindig volt benne exrta szőnyegezés, szóval passzolom a történéseket, de mivel minden megy, vagy nem úgy megy vissza, ahogy 1986-tól elképzelték a tervezők, így irányítsuk a szemét felé (mondjuk ez érvágás…).
Következő posztunk szóljon arról, hogy hova is akarunk eljutni.