Kijött ugyanis az egyik autóra a 2023-as kötelező biztosítási díj, ami 119 520 HUF/év. Hülye vagy bakker, még vannak ebben az országban olyan emberek, aki azt hiszik, ennyiért autót lehet venni… A másik autóra már lemondtam novemberben, amire 88 080 HUF/év lett volna a sarc, tehát összesen 207 600 forintot kellett volna nekik befizetnem.
Tisztázzuk, ez kötelező, és nem Casco!
Pár klikkre, a 88 080-ból lett 43 680-, a 119 520-ból pedig 52 577 forint, amivel „spóroltam” 111 343 forintot. Erre fogja magát a gyík, és közvéleménytkutat rajtam, a véleményem fürkészné! Elmondom…
Na idefigyelj te mocskos, büdös tolvaj!
Ha látott már valaki biztosítási pénzügyi beszámolót, és nem könyvelés a szeretője, az tudja, hogy egy kurva szót sem lehet érteni belőle elemben, viszonyszámok márpedig vannak. És ez nem más, mint az a köcsög a diktátorunk által kivetett extraprofit adó. Ennek mértéke sávos, a bruttó bevételekből van levonva, méghozzá úgy, hogy:
- 2022 második félévében a vagyoni biztosítás bevétele után, 1 Mrd alatt 4%, 1-18 Mrd között 8%, 18 Mrd felett 14%, életbizti esetén ugyan ez 2-, 3-, 6%
- 2023-ban pedig 2 Mrd alatt 2%, 2-32 Mrd között 4%, 32 Mrd fölött 7%, életbiztinél ugyan ez, 1-, 1.5-, 3%
Egy szóval nem mondom azt, hogy amit Orbán művelt az extraprofit adónak nevezett izével, az nem egy konkrét rablás, fényes nappal a nyílt utcán. De!
Az Allianz pénzügyi beszámolója szerint 22-ben, a vagyonira kifizetett 9-, életbiztire meg 1.1 Mrd forint plusz adót. Ha nagyvonalúan visszaosztokszorzok, akkor ehhez alapból cca. 120 Mrd forintnyi bevételnek kellett megjelennie (fél év alatt) a kimutatásokban, és akkor az csak és kizárólag a biztosítás bevétel, a többi ügyletről, befektetésekről szó sincs. Ebből kifizetett 20 Mrd-ot aszálykárokra, plusz adók, orbáni energia szopatás, sok más kiadás, maradt a tőke 57 Mrd, és még kerestek a bulin cca 4 Mrd forintot, már amit bevallottak, és még ki tudja mennyit, amit okosba le tudtak írni költségként.
Szegénykéimnek emelni kellett a díjakat, mert éhkoppon vannak már, és amúgy sem a legdrágábbak, tehát volt hova szintet lépni.
Amúgy felmerült bennem az is, hogy az évi 100-200 Mrd-os (gyenge év volt a 22, nah…) bevételek mellett, az elmúlt 3 évtizedben még hány képviselőt, törvényalkotót kellett megvenniük, hogy idáig jussunk?
Senkinek nem tűnt fel eddig hogy a Bonus-Malus besorolás egy totál igazságtalan rendszer, amennyiben több gépjárműved áll a garázsban? Dehogynem… Hiszen nem B/M besorolásokat csak addig osztják az üzembentartóra – autóra, ameddig egy van, amennyiben vennél még egy szerkeret, azon is kell hajtanod 10 évig, hogy elérj a legjobb besorolásig, viszont csak úgy add el a másodikat, hogy veszel is valamit, mert különben buktad a 10 évet! Ezzel nem azt mondod, hogy jutalmazod a vezetőt, hanem azt, hogy ha van pénzed két, három, tucatnyi akármire, amit kedvedre hajtasz, akkor fizesd ki az EXTRAPROFIT „adót” a cuccra. Akkor ki is vezette be előbb a sarcok sarcolását? Orbán, vagy a biztosítók? Létezik-e a „vagy” egyáltalán? Merthogy biztos eszébe jutott az elmúlt évtizedek alatt pár törvényhozónak, hogy itt valami nem kerek, de egy pont úgy nem szerepelt az ötlet egy híradásban sem, mint ahogy a törvényhozó adóbevallásában sem az a lobby összeg, amitől gyorsan el tudott kussolni…
Végezetül azt kell mondjam kedves Allianz, hogy mint tudjuk, 22-ben globálisan megkerestél 7,8 Mdr dollárt – amivel a 47. helyen állsz a világ leggazdagabb vállalatainak rangsorában – ,így én ehhez többé nem járulok hozzá! Köszi!