Word Touring Car Championship
Brazília után gondoltam írok róla, de aztán türelemre intettem magam, hisz minden csoda három napig, meg minden… Majd Marokkó után is szerettem volna szuperlatívuszokkal teletűzdelt posztot írni, de még mindig nem voltam biztos a dologba. most vége! Egyszerűen meg kell írnom, hogy van egy magyar autóversenyzőnk. Egy olyan igazi. Kesjár óta esélyünk sem volt erre. És most igen, itt van, és fiatal, és kibaszott gyors, és az ember legszívesebben belekönnyezne abba, hogy az Eurosport őt mutatja, és előz, és drusztol, és fantasztikus. Nem egy befizetett kis szerencsétlen, mint Baumrumrumgartner, kinek tehetsége csak apukájának pénztárcájával volt mérhető.
Úgy híjják a srácot, hogy Michelisz Norbert. És ezt a nevet tessék piszokmód megjegyezni!
Akik a túraautó kategóriák versenyeit figyelik, már jó pár éve felfigyelhettek a nevére. Évről-évre hagyja maga mögött a szamárlétra fokait. 2006-ban a Suzuki Swift Kupát nyerte meg, majd következett 2007-ben a Renault Clio Kupa, és 2009-ben a SEAT León Eurocup bajnoka lett a srác. 26 éves, Mohácsi, és a magyar, Zengő Dension Team a csapata. És KIBASZOTT gyors!!!
A mai monzai futamon a 6. helyről indult,majd a rajt utáni balhéba nem akart belekeveredni, így levágott egy kanyart, mi büntetéssel járt. A futam végén a versenybíróság elnézést kért a sráctól, mert az autóban lévő telemetria adatok elemzése, és a csapat beszámolója alapján a büntetés túl szigorú volt. Szóval, az első futam úgy végződött, hogy az autó seggét lebontotta egy mögötte rossz féktávot vevő versenyző, letöltötte a boxutca áthajtásos büntetését, a végén kapott egy defektet, majd a boxban, amikor felemelték az autót, a futómű a földön maradt… Most énekeld a himnuszt… bahhh…
Következő futamon a 18. helyről rajtolt Norbi, és 10 helyet előretörve, a 8. helyen zárta a napot. Zseniális a srác. Hatalmas nevek mellett képes nem csak ott lenni, de velük versenyezni is! Mindezt teszi egy olyan környezetben, hol a csapatnak egy büdös vasa sincs azon kívül, hogy rajthoz álljanak. Nincs teszt, nincs gyári támogatás, nincsenek spec. fejlesztések, profi mérnökgárda, nincs szálloda, a buszban alszanak a pályán, szóval meseszerű az egész. Tudod, a kis kondáslegény elindul a városba, és…