Azt szeretnénk megkérdezni tőletek, hogy az alábbi két szórólap teljesíti e a szórólapok azon tulajdonságát, miszerint figyelemfelkeltő, informatív, …… nem jut eszembe semmi. Nagyon fáradt vagyok agyilag.
Szóval, ha kapnál egy ilyet a kezedbe, akkor:
- kukáznád,
- olvasnád, és kukáznád,
- olvasnád, és felkeltené a figyelmed,
- olvasnád, és utánanéznél,
- olvasnád, és jelentkeznél?
Engem zavar a keveredő betűtípus (főleg a cirkalmas nehezen olvasható) és „sok a duma” meg kicsit giccses a háttér. De lehet, hogy csak mert „cipő ötcáért” szórólapokhoz vagyok szokva 😉
Virginia Satir családterapeuta??? 😀 😀
(bocs! de legalább látszik, hogy beleolvastam 😉 )
[Krisz]: http://en.wikipedia.org/wiki/Virginia_Satir
[Krisz]: Olyan rosszmájú vagy basszus, hogy azt nem értem, az arabok miért nem kezdték el a kivonulást a térségből, mikor leszálltál a repülőről…. 😀
Szerintem szórólapnak sok. Mármint túl sok rajta az információ. Sajnos manapság, a nagy rohanásban az emberek az instant információkat szeretik. Aztán, ha felkeltette az érdeklődését, akkor jöhet a többi rizsa…
Nem is… csak vicces volt no. Insallah. Amúgy egyetértek Vandállal. És no cikornya, plíz. Ha másként nézne ki, még el is gondolkoznék rajta, hogy menjek 🙂
Hmmm. Egyet tudok csak érteni a fölöttem szólókkal. A kevesebb több, a marketingben pláne.Ez egy kétoldalas szórólapra tök sok, kukában végezné.
DE legyen ez a háromba tördelt kihajtogatós flyer vagyhogyhíjják. Annak jó. Csak ha a betűtípus ilyen cirkalmas, a háttér legyen egyszínű. Ilyesmi. Tavaly csináltam párat a kinti gépemen volt valami Windows program, amin tök egyszerűen meg tudtam szerkeszteni. Valami … nem jut az eszembe, de majd megnézem.
Szórólapnak sok. De nekem tetszik a háttér, mondjuk lehetne halványabb. A hattyúk és a téli táj mostani időszakra elmegy. Valami figuratív kell rá, ami nem feltűnő, de küszöb alatt behív. A hattyúpár harmóniát tükröz, ráadásul szent madár is,a spiritualitás jelképe. De tavasszal nekem már más árnyalatok feküdnének.
Szerintem ha csak úgy hever az asztalon, akkor informatívnak kell lennie. Nem tudom, mivel lehetne sűríteni ezt.
Az első szórólapról hiányzik, hogy ki csinálja, mit lehet tudni róla, megéri-e kipróbálni.
A második szórólap háttere lehetne halványabb. Ott középen sok a rizsa.
Hm, az elsőn maradhat a betű cirkalmas, nekem tetszik. Csak mivel össze van sűrítve, lehetnének nagyobbak a betűk. Nehezn olvasható, sűrű, és ettől tömény.
A másodikon a szép háttérre mehetne egyszerűbb betű, de a kiemelt részek jók, csak másfajta kiemeléssel, és tényleg, egy halványabb háttérrel, de maradhat a rajz. Nekem bejön. Művészi. Érzékelteti, hogy ebben van valami fantázia, illetve több fantázia van benne. Ami érdekes lehet.
Az info viszont jó, ha valaki bővebben akar tájékozódni. Szóval, megtartható maradhatna, ha mondjuk olyan célt szolgálna, ahol bővebben lehet a témáról olvasni. Mondjuk a pszichosok honlapján.
Hja, ahol a két kollégáról írsz, ott a behúzást a jobb margón is igazítani kéne. Úgy pofásabb lenne.
Javasolnám még, hogy egyeztess Dr. Zsével, a marketingesek zsenijével… Nekem nagyon kis helyre szórólapot rittyentett… 😀
Én nekik (http://www.ujakropolisz.hu/) kaptam meg egyszer a szórólapját, vicces rajzok voltak rajta, meg köbö 3 mondat, de nagyon lényegre törően, és mégse hatásvadász módon.
Egyszínű, de élénk (itt: narancssárga) lap, rajta fekete olvasható módon ca. az hogy:
– mi ez
– ha ilyen vagy olyan gondod van
– gyere hozzánk
és ennyi 🙂
Utána meg is néztem a honlapjukat és köbö azért nem mentem el előadásukra, mert nem volt épp jó az időpont.
Otthon megvan, de még másfél hétig itt vagyok, csak utána tudnám megmutatni személyesen, sajna.
Kösz mindenkinek!
Jöhetnek még a kommentek, ha valaki elfelejtett írni! 😉
[Krisz]: Szerinted ebből a két szövegből hogyan lehetne ilyen tömör szöveget írni? Nekem pl. semmi frappáns nem jut eszembe hozzá.
Az elsőlapnál megtartanám a címet + az alcímet + az első bekezdést a kérdésekkel.
+ alul az infó mezőt.
A többi felesleges. A kérdések + a cím elég kifejező, a többi felesleges magyarázat és csak gyengíti a kifejező címet és a jó kérdéseket. A válaszokat meg úgyis a tréningen kapja meg, és nem azáltal hogy ez egy „módszertani és gyakorlati képzés” blablabla a céges hr-eseknek való, akik katalógusból választanak, nem szórólapra.
Szerintem 🙂
Engem azonnal elrettent, ha helyesírási hibát látok, márpedig az elsőben több is van (a másodikat nem olvastam el, bocs:). Ez még akkor is így van, ha nem ilyen témájú szórólapról van szó, de ebben ráadásul kommunikálni tanítanának. Szerintem a kommunikáció és az írás szorosan összefüggnek, nem tudnék hinni olyan embernek, aki már a legelején nem hiteles maximálisan.
[Jé]: Én csak kettőt találtam benne. Az egyiket szerintem a szövegszerkesztő program követte el: az oroszlán elválasztásában, a másik meg a megértessük, egy t-vel írandó. Esetleg a pedig után lehetne egy vesszőt tenni. Mást nem találtam most.
az baj, hogy nekem túlzsúfolt. Sok a szöveg ráadásul tök sablonosan néz ki. Sajnos elég esélyes, hogy kukáznám:) sorry
Hááát nem túl fényes…
Az első szórólapnak a középső két bekezdése szükségtelen és a másik kettőt is lehetne még rövidíteni.
A szöveg alá ne rakj képet, hacsaknem fegyverrel kényszerítenek.
A címen és (ha van) a képen múlik a szórólap sikere. E kettőt olvassa el/nézi meg az olvasók 70-80%-ka, a további szöveg nagyjából 10% figyelmet kap csupán.
Körülbelül ugyanez vonatkozik a második jelöltre is, plusz ott még a betűtípuson is kéne egyszerűsíteni, vagy legalább nem italic típust használni.
Ez bizony újratervezés…
[Dr Zsé az emlegetett szamár]: Hogyan csempésznél be ebbe képet? Az első alatti sem jó így, egyfajta háttérként? Hogyan lehet jól elhelyezni a vizuális kommunikációt? Mert pl ezzel nekem mindig gondom van. Nekem is egy csomó reklámanyagot kellene gyártanom az önmarketinghez, és lövésem sincsen, hogyan ragadjam meg a figyelmet…:(
Én nem tenném háttérbe a képet, hanem 2 bekezdés és alulra, vagy felülre vagy valami… kisebb, célzott kép kellene. Hm?