Martin bácsi! Bazd meg! Halló, te tudod, hogy az emberek a neved miatt járnak be a mozikba? Mondjuk most én nem, mert ezért nem fizettem, sőt, ha bemegyek, akkor valahogy rá kell jönnöm, miként kérjem vissza a pénzem.
Martinbá! Te mindent tudsz! Dráma, krimi, még a Rolling Stones-t is úgy örökíted meg a jövő számára, mint soha senki más. És most mi volt? Asszony lenyúlta a szemüveget, azt nem láttunk a vágásnál?
Basszus! Szerintem bakik miatt még senki nem hallott engem anyázódni. Ha a színész szar, akkor szar. Ha a rendező, vagy a forgatókönyv pocsék, akkor megmondom, leírom. De a bakik olyanok, hogy… na bumm… csinálj jobbat. Egyetlen egy film nem volt eddig, mit úgy néztem meg, hogy bakikra vadászok. Eddig!
A mozi első 10percében a vágó elkevert egy jelenetet. Úgy 15mp-et csúszott a szituációhoz képest a vágás.
Itt DiCaprio, Ruffalo épp az igazolványukat mutatják fel. Csakhogy 15mp-el, három vágással, és négy mondattal azelőtt kellett ezt megtenniük.
Ez annyira feltűnő lett, hogy vissza kellett tekernem. Majd azt gondoltam, hogy csak egy köcsög vagyok, meg különbenis, reggel van még, mikor álmos, fáradt, nyűgös az ember. De ez csak a kezdet volt!
DiCaprio vízhatlan! Ha nem is vízhatlan, de elkerüli az eső. Nem csak őt, hanem a jegyzetfüzetét is. Mibe lehet ceruzával írni az esőben. Az ázó jegyzetfüzet még előjön párszor.
Most beszarsz! Ezt nem tudom hogy csinálták, nem trükköztem a képpel, de ha valaki a csajnak a kezében poharat lát, akkor megeszem a kalapom (előbb veszek egyet).
És a következő vágásban már megvan a pohár, mit letett az asztalra, üresen.
Üresen, de majd meglátod, hogy biza félig van az tele.
Az eltéved füst esete
Tehát, ha valaki dohányzik egy filmben, akkor a füsttel játszanak a rendezők. Hatást tudnak gyakorolni. Erősíteni a cselekmény helyzetét. Itt Martin bácsi nem mást tett, minthogy gondolkozásra serkentett. Egy zárt étkezőben a széljárás változékonyabb, mint a hangulatom. Sőt! Egy asztal két oldalán megfigyelhető a keresztszél jelenség, mikor nekem jobbról fúj a szél, a szemben ülőnek meg….jobbról. A piros nyilak a füst, mert mozgóképnél láccik rendesen.
Esik?
Kint már rég elállt az eső. Főhőseink bezsalnak egy épületbe, minek a teteje íves, és világítóablakokkal felszerelt. Az ablakon nem eshet be. Nincs mi. A mennyezetről sem eshet a víz állat mód, mert íves, tehát le kell folyni a falakon a csapadéknak. Akkor mégis honnan ered a zárt monszun?
Fények, fények, fények.
Nagyon jó lenne már, ha valami rendezőt egyszer a büdös életben bezavarnának egy sötét szobába, ott meggyújtana egy gyufát, és megpróbálna látni. Előre. Megmondom mi lesz. Semmit nem látsz, csak a lángot, annál egy centivel sem többet.
DiCaprio megpróbál fényt gyújtani a sötét rácsok mögé.
DiCaprio kezéből kiverik a gyufát, de a fény megmarad. Vagyis visszajön, mert egy pillanatra elmegy, csak gondolom a világosítók megunták Martinbá faszságait, ezért inkább bekapcsoltak egy lámpát.
Namost, lehet, ezek nem is elbaszott jelenetek, hanem a film szerves részei, és a végjátékban a néző mindezekre megoldást talál, csakhogy én bealudtam.
Aki megnézi, annak meg jó mulatást hozzá…
Én most elmenetm isibe…
the men who stare at goats megvolt?
Meg!
Úgy vártam rá, mint a messiásra.
És behánytam…. 🙁
Jah, viszont dühből megnéztem ma a New York bandáit, mert az is Scorsese / DiCaprio páros, és az viszont krrvanagy mozi!
Mondom ezt a DiCaprio undorommal kézenfogva.
Van az a tudatállapot, miben ezek a „bakik” tudatos rendezői csalafintaságnak tűnnek… 🙂
Jó, de az illegális…. 😉
Attól függ melyik országban nézed a filmet… 😀