Van nekem egy haverom/kollégám – nemes egyszerűséggel nevezzük Bélának – kivel, ha elkezdünk beszélgetni történelemről, politikáról, akkor bárki nyugodtan kiteheti az iroda ajtajára a következő táblát:

Az objektumban politikai légkör uralkodik,
az úri közönség verekszik.

Ő okos. Nem annyira intelligens, mint amennyire okos, mert – szerintem – az nagyon intelligenciához elengedhetetlen, hogy a világot minden aspektusából tudd szemlélni, de annyira okos, és intelligens, hogy miután ordítva elküldjük egymást a másik kurvaanyába, pár perc múlva, és egy kávét követően gond nélkül tudnánk egymásra bízni mindazt, mi számunkra a roppant fontosságba tartozik.

Ha nem láttad az előzményeket, akkor itt megtalálod őket:

Nemrég annyira nem volt mit csinálnunk, hogy szóba jött az orbáni Soros terv (vagy Sorosi Soros terv?), és amikor nagyjából egy hajszálnyira voltunk attól, hogy ő kimondja, lehet abban valami, hogy Soros irányítja a bevándorlást (mert a mocskos zsidó bankárok mindig keverik…), minek következtében átléptük a halláskárosulást okozó decibel számot, majd ennek az apró epizódnak ismét ajtócsattanás vetett véget.

Van 3600 szavam arra a FIDESZ által kreált alternatív valóságra – amit a CEU balhé óta megállás nélkül le akar nyomni a torkomon – és én ettől egyre jobban dühbe gurulok, minek következtében nemzetileg konzultálok veled, nem hagyva szó nélkül a sztorit…

Soros György (1930 – ):

Közgazdász, üzletember, a világ 30 legpénzesebb pasija között van. 87-ben kidolgozta azt az elméletet, mi megcseszi azt a közgazdászok által elfogadott tételt, miszerint a pénzpiacok folyamatosan az egyensúly felé törekszenek. Az Open Society Foundations alapítója, és amúgy maga az ördög, ki 1986-tól (mai áron) több százmilliót pakolt a FIDESZ-be (infrastruktúra, ösztöndíjak, képzés, Orbán oxfordi tanulmányai „a civil társadalom eszméje az európai politikai filozófiában” témakörben).

2015-16 között kettő esetben fejtette ki véleményét a menekültválság kezeléséről, mik gyakorlatilag olyan evidens megállapításokat tartalmaznak, amiket bármely írástudó képes lett volna javasolni, ki ismeri a világ történéseit, és abból képes hosszútávú következtetéseket levonni. Ha a mátészalkai Kovács Erzsike benne lenne a top50 leggazdagabban, akkor ezen megállapításokat ő is megtehette volna – hisz azért van benne a top50-ben, mert tud előre gondolkodni – és akkor Kovács-, vagy Bözsi-tervnek neveznénk.
Akkor most egy pillanatra engedjük el Soros kezét, és nézzünk körbe a világban. Persze, csak abban az esetben, ha nem zsugorította össze agyad a kormányzati kommunikáció.

A Big Data, és a bolygón lévő balhék elemzése.

Abban a korban értünk, amikor a bolygónkon felbukkanó napi információ mennyisége rég meghaladta az emberi agy aznapi feldolgozó képességét. Másodpercenként kapsz új híreket, sztorikat, elemzéseket, statisztikákat a jelenből, múltból egyaránt (nem is beszélve az álhírekről, közösségi oldalak pletykáiról, bulvárról), mik elképzelhetetlen mértékű segítséget jelentenének mindennapjaidban, de amikkel lehetetlenné vált megbirkózni. Viszont a technológia adta információ özönvíz magával hozta ennek a hatalmas adatmennyiségnek a feldolgozását is.

És akkor az úr mondá, légyen Big Data

Ez összefoglaló kifejezés egy olyan rendszerre, ahová a megdöbbentően sok adat beérkezik, mit elképesztően nagy sebességgel fel lehet dolgozni, majd abból a felhasználó el tudja készíteni ugyancsak elképesztő sebesség alatt azt az információ szeletet, amire épp szüksége van. Ezzel az információval jövőt jósolhatsz, legyen ez az élet bármely területe, a veteményesed optimális locsolási időszakától kezdve, a kórházi várólistákon át, a génkutatásig, vagy adott területen a tonhal populáció változásáig, önvezető autók önvezetésre tanulásáig.

Így hát elkészült egy hatalmas, baromira kutatható adatbázis a 80-as évektől napjainkig, mi a földgolyónkon előforduló balhékat dolgozza fel, és azok népvándorlási okozatait.

A képre klikkelve körbenézhetsz a világban, megtudhatod ki, és merre hagyta el az országát, milyen balhék következtében.

„Ha az ember gyermekének agya közvetlenül kapcsolódhatna egy bolygóméretű neurális hálózathoz, akkor a diktátorokat már csak történelemkönyvekben olvashatnánk.”

Miért menekülnek az emberek?

A háború van, meg éhínség, az olyan válasz, mintha azt mondanád, hogy azért süt a nap, mert boldog. Egyik esemény sem csak úgy keletkezik a világban, mindennek meg kell érteni az előzményeit, és annak következményeit.

2010-2016 között a menekültek, és menedékkérők számának változása Európában.

Klikk a képre, és szemezz az adatok között. A menekült (Refugees), és a menedékkérő (Asylum seekers) között az a különbség, hogy a menedékkérő egy olyan társadalmi csoport tagja, kinek el kellett hagynia az országát faji, vallási, nemzetiségi, politikai üldöztetés során. Menekült az, akit elfogad az az ország, ahol menedékkérelmet nyújtanak be.

Nézzünk „csak” két országot (mert egyébként ennek a posztnak soha nem lesz vége), amik nagyrészt hatással vannak az európai bevándorlási hullámra, vizsgáljuk meg egy pillanatra, hogy miként jutottak el idáig, és nekünk (keresztényi eszmékkel átitatott csoda lényeknek) menyi közünk is volt/van ehhez.

Háborúk – Afganisztán

Első szereplőnk Afganisztán, ami 1980-tól stabilan benne van a top3 balhéban, ahonnan emberek menekülnek azért, mert annyira azért nem akarnak meghalni, és amitől (erről a tulajdonságtól) azt mondja Orbán, rettentően félned kell.

Majd’ 2300 évvel ezelőtt Nagy Sándor tört be a terültre (mi akkor még csak egy rohadt nagy terület volt, sok-sok etnikummal szétszórva), és azóta alig volt olyan évtized, mikor épp nem valami nagyobb hatalom akarta volna megszerezni a területet. Jött India, muszlim arabok, mongolok, ismét perzsák, majd amikor majdnem mindenkit sikerült kizavarni, és elkezdett volna fejlődni – a már ország – , akkor jöttek az brit gyarmatosítók, Kína, szovjetek, belső hatalmi harcok a kommunizmus eljöveteléért. Majd miután Lenin tanait mindenki elutasította, a ruszkik tankokkal mentek be rendet tenni, mert nehogymár ne védjék meg eszméiket a határaikon túl is, így 10 évig állt a bál, mibe – ugyebár hideg volt a háború a bolygón – a CIA is rendesen belenyúlt, meg a szaudi Oszama bin Laden. Kettőjük együttműködésének hála, sikerült hatalomra juttatni az iszlám radikális változatát képviselő tálibokat, kik a már nyugatias irányba hajló országot egycsapásra visszalökték a középkorba, és akik addig ültek a trónon, míg az amcsik rájöttek, a puha beavatkozásuk következtében nem olajvezetékeket fognak építeni az országban, hanem romokat takarítanak majd New York központjában.

Mivel a ruszkitól kezdve megállás nélküli volt a rombolás, nem maradt más megélhetési lehetőség, mint a máktermesztés, és ópium előállítás, mert az megy középkori körülmények között is. Így legalább ebben „piacvezetővé” vált az ország.

Már 80-ban majd” 1,8 millió afgán menekült el az országból, és ez csak a laza előőrs volt. Nagy tömegű úti célok: Pakisztán, Irán, majd a 2000-es évektől az első három célállomásba bekerült Hollandia, mit váltott napjainkig Anglia, illetve Németország (az össz. afgán menekült tömeg 1-3%-a!). Azóta átlag 2 millió ember van folyamatos mozgásban a határokon. Menekülnek, majd visszazavarják őket, esetleg maguktól mennek vissza, mert – bármilyen furcsán is hangzik – nekik az a hazájuk, és kurvára nem akarnak sehova menni még úgy sem, hogy ez vár rájuk otthon:

Kabul 2002 Paula Bronstein

Na várjál, mert valami nem stimmel! 

Aszongyák ők, hogy amikor a világot Allah teremtette, akkor hegyből, völgyből, vízből, sivatagból mindenhova tett, a maradékot pedig lerakta egy helyre, és ebből lett Afganisztán. Magyarán, nem az a hely, ahová úgy leköltöznél, mert ott jó lenni. Akkor a világ összes hódítója miért is akarta magának ezt a laza földi poklot, és miért nem hagyta békén az ott élő, baromira megedzett népet (népeket), ki nagyon ki tudott zavarni a területeiről hatalmas birodalmakat is?

Terrorveszély? Hahaha….

Az van, hogy Allah csak a felszínen szopatta meg az ott élő népet, a felszín alá rakott 1000 milliárd dollár (256 000 000 000 000 azaz, kétszázötvenhatezer milliárd forint, vagyis 13,6 évnyi magyar költségvetés bevétel) réz, kobalt, arany, és lítium lelőhelyet, mit azért még megszórt olajjal, és földgazzal is. Ez csupán csak annyit jelent, hogy pl. a bolygó elektromos autós víziója nélkülük nem mehet végbe, mivel ők birtokolják a föld akkumulátor nyersanyagainak jó részét.

Igen, pontosan, jól látod! Az elmúlt jó sok évtizedben azért gyakták, korrumpálták az angolok, oroszok, kínaiak, amerikaiak ezt a területet, hogy ott be tudják biztosítani a nyersanyagszerzési lehetőségeiket, mik által a giga cégek jelentős profitot tudjanak elérni az aprópénzen felvásárolt kitermelési jogokból, az ott végzett rabszolgamunkából, a neked eladott duracell nyuszikból, elektromos, vagy hibrid autókból, esetleg bármelyik telefon-, vagy „okos”kütyü gyártó termékeiben lévő energiatárolókból.

Igen, neked is közöd van mindehhez, mert nem bojkottáltad azokat a cégeket, akiknek ebben a kuplerájban vastagon benne voltak. A világ abszurditását mutatja, hogy miután felégetett mindenki mindent, teleszórták az országot korrupt vezetőkkel, utána esett le, hogy még így sem lehet odamenni. Magántőke nincs ennek a sok „kincsnek” a feltárásához, külföldi cégek meg nem merik betenni a lábukat, hiszen sejtik, élve senki nem jutna ki onnan.

Szíria – Amikor elkezdesz éhes lenni

„Az ember olyan, mint a kaméleon. Alkalmazkodik az éghajlathoz, a változó körülményekhez. Ha szenvedünk, az is Allah akarata. De ha Allah rábíz valakire, és az illető hátat fordít nekünk, akkor üvölteni kezdünk, hogy éhesek vagyunk. És ha senki sem hallja meg a szavunkat, akkor fellázadunk.”

Ha az éghajlat miatt szenvedünk, az Isten (Allah) akarata. Jól jegyezd meg ezt a mondatot!

Egy kis töri, hogy felzárkozz

13 000 éve már földműveléssel, és állattenyésztéssel foglalkoztak a területen. Olyan szinten volt részese az emberiség történelmének, mint nagyon kevés hely, ezen a bolygón. Fontos kereskedelmi útvonalak részese volt (Fönícia északi része). Gyakták a hettiták, egyiptomiak, Nagy Sándor, Róma, Bizánc, Újperzsa Birodalom, keresztesek, törökök (1850-ben még Bem tábornok és honvédjei is védték Aleppo keresztényeit az arab lázadóktól), s lett később francia gyarmat. 1958-ban megpróbálkozott Egyiptommal létrehozni az Egyesült Arab Köztársaságot, de nem jött össze, majd az események sűrűsödtek, és bevezetődött a diktatúra (később puha diktatúra), mit belső hatalomátvételek, újabb szövetségbe terelési kísérletek, Izraellel pár napos háborúk szakítottak meg, elég sűrűn.

DE! Ennek ellenére létezett vallási tolerancia (azt hirdették, hogy a zsidóság, a kereszténység és az iszlám tulajdonképpen egy vallás, az ábrahámi vallás, csak a törvényeik különböznek, és ehhez is tartották magukat), igaz, addig, míg valamely vallási csoport hatalomra nem kívánt törni, mert akkor házról-házra irtották ki a bulit. Növekedett a gazdaság (70-es években össz. 330%-al), és döbbenet befogadóak voltak, hiszen 1,3 millió menekült élt náluk a polgárháború kitörése előtt.

Egy gyönyörű, imádni való, vendégszerető hely volt az idegenek számára, és ezt nem csak olvasom, hanem tudom is, másodkézből.

Ezen beszarsz: „2012-ben a szír parlamentben a képviselők 12 százaléka nő volt, ami nálunk jelenleg 9,5%…

2011 elejétől Szíriát is elérte az arab tavasz, mit a harag napjának neveztek, márciustól pedig már tüntetőket lőttek (májusra cca. 300 halott volt az utcákon). Az év végére megalakult a Szabad Szíriai Hadsereg, beszálltak a buliba a kurdok milíciái, így már hárman lőtték egymást, majd az ENSZ (ki nem léphetett fel békefenntartóként, mert Oroszország és Kína megvétózta) polgárháborúnak minősítette az eseményeket. 2015-re az Oroszok úgy döntöttek, hogy akkor kipróbálják az új fegyvereiket, és beszálltak a kormány támogatásába, hogy együtt küzdjenek a polgárháborút kihasználó, és e közben nagy területeket elfoglaló, Iszlám Állam nevű terrorszervezet ellen. Ennek hatására tudott meghalni rengeteg, akkor még a győzelem küszöbén álló felkelő is.

Röviden ennyi, de mi is volt a harag napjának előzménye? Miért kell egy fejlődő országban embereknek meghalniuk az utcán, repkedő golyók által, és ezzel részesévé válni a történelem egyik legnagyobb népvándorlási hullámának?

Szíria gazdaságnak 22%-át tette ki a mezőgazdaság (itthon ez a szám 3,8%). Ha ilyen nagy arányban függnek az emberek egy területtől, akkor az pokolian sérülékennyé teszi őket (főleg akkor, ha nagy csapadékigényű termények adják a mezőgazdaság jó részét), és így is lett. Bár hetes, hónapos aszályok mindig, mindenhol vannak, a 2006-ban kezdődő, 3 évig tartó aszálynál durvábbat soha nem élt át az ország. Ez magával hozta az élelmiszerhiányt, a munkanélküliséget, demográfiai változásokat (mindenki menekült a városokba, mi még nagyobb káoszt okozott). 8 év alatt 50%-al nőtt a nagyvárosok lélekszáma, egekbe húztak az árak, megszűntek a kormányzati támogatások, így egy hajszálra került az ország a totális káosztól. S elérkezett az arab tavasz…

Akkor most ettől lépjünk vissza kicsit

2012-ben kezdtek el olyan elemzések szállingózni (akkor már minek….), hogy talán az Arab tavaszt kirobbantó eseményeket nem azok közvetlen időpontjától, hanem jó pár évvel korábbról kellene szemlélni.

Tunézia, Algéria, Jordánia, Mauritánia, Szudán, Omán, Jemen, Szaúd-Arábia, Egyiptom, Szíria, Marokkó, Irak, Bahrein, Líbia, Dzsibuti, Irán. 3 év alatt 200 000 civil (!!!) halott. Egy közös volt mindegyikben. Éhesek voltak.

A bolygónk történelmében baromi ritkán törtek ki azért világrengető lázadások, felkelések, mert az épp aktuális hatalom elvonta, vagy korlátozta a nép (népek) jogait. A baromi nagy francia forradalom, meg a vele emlegetett Liberté, Égalité, Fraternité nem csak egy halovány megmozdulás lett volna abban az esetben, ha a Párizsban a nép akkor épp tud mit enni?

De amíg itt Európában azért nem volt kaja, mert a hatalmasok épp a hobbijuknak éltek, és privilégiumuknak tartották a nép leszarását, addig mi is történik napjainkban a Földnek nevezett sziklatömbön?

Abban minden írástudó meg tud egyezni, hogy a föld felmelegedése természetes állapot. Ciklikusan követi egymást ez az időszak, mi függ a bolygónk, és a nap helyzetétől, a kontinensek elhelyezkedésétől, és a légkör összetételétől (szén-dioxid, metán, vízgőz). A ciklikus változásokhoz olyan erőknek kell hatni a bolygóra, mik kiemelnek hegyeket, szigeteket a felszínből, mik megváltoztatják a légköri-, illetve a víz áramlási viszonyait, vulkánoknak kell kitörniük, mik befolyással vannak a légkör összetételére.

Szóval, nem kispályás folyamat, de természetes, és megállíthatatlan, amivel ez a golyóbis eléggé együtt tudott élni az évmilliók alatt, mondhatni egy tökéletes gépezetté képezte ki magát, mi képes szabályozni a folyamatokat a kialakult alkalmazkodó képességével. Mondjuk megteremti azokat a cuccokat, mik a levegőből kivonják, majd elraktározzák a szén-dioxidot (ők a fák, igen), vagy olyan trükköket alkalmaz, hogy a rothadásból, lebomlásból eredendő metánt még az előtt rejti el roppant mélyre, hogy az ellepje a föld felszínét.

Majd jött az ember, és megtalálta a szenet, és ennél is tovább ment.

Majd a szén segítségével megtalálta az olajat, és a földgázt, és mindazt, amit a bolygó elraktározott annak érdekében, hogy fenntartsa az évmilliók alatt felépített folyamatát. Az ember pont ezt szarta le, s az összes elraktározott gázt kiengedte a levegőbe annak érdekében, hogy annak a cca. 10-20% -át energiaként tudja hasznosítani. Majd a sok földalatti  kincs segítségével feltalálta azokat a szerszámokat, amikkel sok fát lehet kivágni annak érdekében, hogy szóját termeszthessen, amitől a parizered elveszítse hús jellegét, és olajpálmát ültessen, minek terméséből sajtolt olaj/zsír olyannyira a mindennapjaid részévé vált, mint maga a levegő. Eljutottunk addig, hogy az egy év alatt kivágott, és felégetett erdők által felszabadult szén-dioxid mennyisége annyi lett, mint amennyit a bolygó összes járműve az évben kiereget a levegőbe.

Itt sajnos csak a CO2 adatokat láthatod, de ami fontosabb, arról nem találtam ilyen meggyőző grafikonokat…

De ez még semmi, ugyanis a töktotál biztonságosnak nevezett, és jócskán környezetkímélő földgáz kitermelés közben annyi metánt (80× durvább üvegházhatású gáz, mint a szén-dioxid) eregetünk a levegőbe (minek oka nem a kitermelés jellege, hanem a kitermelők maximális profithoz jutása) aminek köszönhetően a bolygónk felszínén szaladgáló élőlényeket gyorsabban ki lehet pusztítani, mint a nukleáris gombafelhőkön kívül, bármivel.

„Eresszünk egy kiló szén-dioxidot, és egy kiló metánt a levegőbe. 20 év múlva a metán 72×, de legfeljebb 105× akkora üvegházhatást okoz, mint a szén-dioxid. Tehát, adott hatás eléréséhez nagyjából 80× annyi szén-dioxidot kell kibocsátani. Mennyi metánnak kell kerülnie a levegőbe, hogy utolérje a szenet, mint a legkoszosabb fosszilis tüzelőanyagot? Ha a kitermelt földgáz kevesebb mint 3%-a kerül a levegőbe, akkor az még nem boldogság, de legalább nem annyira környezetszennyező, mint a szén. CSAK az USA területén 3,6-7,9% között tippelték a kutatók azokból az adatokból, miket a kitermelőktől kaptak – kik akkor még nem tudták, hogy az általuk szolgáltatott adatok mire is kellenek.”

Majd jött az USA környezetvédelmi hivatala, ki éves jelentéseket gyárt a kormányzat részére, erről a helyzetről.  Ezekben az áll, hogy a kibocsátás mértéke nagyjából 1,5%, ami azért röhej, mert nem méréseket végeznek, az ipartól kérik be az adatokat.

Erre reagálva (illetve egy véletlen mérésnek köszönhetően elindított vizsgálat során) a Nemzeti Oceanográfiai és Légköri Hivatal (NOAA) két éven keresztül mérte a denveri földgáz medencét (USA lelőhelyeinek cca. 15-20%-a), majd közzétett egy tanulmányt, miben 4%-ot állapít meg, mi messze károsabb hatással van a bolygóra, mintha szénnel füstölnék tele.

A bolygód minden egyes nap megmutatja, hogy baj van. Ha március elején -20 fokot mutat a hőmérő ott, ahol akkor nem szabadna annyinak lenni, akkor az jelent valamit (mondjuk az északi sarkkör jégtömege nem jégtömeg már, és elengedi a felette áramló hideget, mitől te meg fogol halni). De ha nem hiszed, akkor pl. itt a NASA, ki bemutatja miként gyorsulnak fel a folyamatok a világegyetem eddig egyetlen ismert, emberi életre alkalmas porszemén:

Klikk….

Nem is ez a baj!

Amikor az ember rájött, hogy itt valami probléma kezd el felmerülni, akkor az ember megszülte a lobbistát. A lobbistának az a célja, hogy sok-sok papír lap (amiért tök felesleges dolgokat lehet később birtokolni) átadása mellett meggyőzze a többi embert, nincs is ezzel a rendszerrel olyan nagy probléma. Így hát a többi ember meggyőzött másokat, meg másokat, meg többeket arról, hogy a föld alatt lévő energiaforrás isten (ez mindjárt fontos lesz) ajándéka, s mindannyian, kik mást kezdenek el híresztelni, csak a vészmadarak áltudományos táborát gyarapítják. És a lobbista egy milliárdos üzletággá nőtte ki magát, mi gyakorlatilag korlátlan erőforrásokkal rendelkezik ahhoz, hogy leszerelje mindenhonnan a vészharangokat.

The Heartland Institute

A Heartland Intézet egy olyan amerikai lobbi cég, mit azért támogattak a 2000-es évektől az energiaszektor mamutjai, hogy klímaváltozást magcáfoló elemzéseket gyártsanak, ehhez politikai, és vallási, oktatási támogatást szerezzenek. Ezekben az elemzésekben fejtik ki a klímaváltozás cáfolatait, az általuk tagadott folyamatokra adott tudományos, politikai válaszok káros hatásait, következményeit. Dollár milliárdok dőltek a cégbe. A lobbistái nagyjából mindenhova beszivárogtak az országban. Ebben segítségükre volt az American Legislative Exchange Council (ALEC) nevű szervezet, minek feladata (lenne), hogy a magánszektort, és a törvényhozást egy asztal mellé ültesse, de e helyett inkább lazán törvényeket ír, miket átnyom az általuk megvett képviselőkön keresztül a törvényhozásban (mert azt hiszed, hogy az USA jelenlegi elnöke – Donald John Trump nevű idióta – poénból jelentette be a klímaegyezményből való kilépését?).

James M. Taylor a Heartland Intézet egyik hírhedt embere, ki 2014-ben azért lobbizott gőzerővel, hogy visszavonassa a megújuló energiára vonatkozó előírásokat, amivel padlóra vágta volna azokat a gazdákat (pl. Kansas államban, a legnagyobb mezőgazdasági vidéken), akik azért telepítettek szélerőműveket, hogy az aszály idején is legyen valamiből bevételük, ne haljanak éhen.

Odáig nőtt a befolyás, hogy beférkőztek az ENSZ klímavédelmi köreibe, de még a Vatikánba is. 2015. április 28-án a Katolikus Egyház összehívott egy tanácsot, hogy megvitassák a globális felmelegedés vallási következményeit, minek egyik epizódja az volt, hogy Heartland Intézet által odaküldött csapat vezetőét – ki élő egyenes adásban próbálta lezavarni az ENSZ főtitkárát a pódiumról – kivezették a sajtótájékoztatóról, majd a botrányt követően az alábbi nyilatkozattal éltek: Ferenc pápa kijelentései az éghajlatváltozásról azt jelzik, hogy „a pogány formák napjainkban visszatérnek az egyházba”.

Így kapcsolódik össze a vallás, és az energiaszektor.

Az amerikai lakosság 40%-a meggyőződéssel állítja, hogy (ők a mindennapi vallásgyakorlók) a föld kora nem több, mint 7 000 év, mit isten teremtett, és ez számokra cáfolhatatlan tény. A negyven százalék elhanyagolható hányada olvasta addig a bibliát, ahol le vagyon írva, csak kölcsön kaptuk a cuccot, nem a miénk, de ők sem értik a lényeget. Egy ilyen társadalomnak elmagyarázni, hogy a globális felmelegedés létezik, az ember műve és nem isten játéka, elég nehéz – ha nem lehetetlen – feladat. És pont ugyan ez érvényes akár egy Szírre is, ki úgy véli,” Ha az éghajlat miatt szenvedünk, az Allah akarata”.

És az a pár ezer ember, ki irányítja az ember meghülyítésének folyamatát a Föld nevű kavicson, nyerésre áll a háborúban.. Kezd elfogyni a bolygón élő, írástudó majmok ideje arra, hogy egy olyan kritikus tömeget tudjanak meggyőzni a baj mértékéről, akik bolygóméretű forradalmat lennének képesek előidézni, s ezzel együtt Párizsban ismét beüzemelni a  Guillotine nevű célszerszámot, mi segítségével társadalmakat lehet felszabadítani, az őket kizsákmányolóktól.

Konklúzió:

Amikor azt mondod, hogy egy országban, földrészen a bevándorlási hullám probléma, és erre reagálni kell, akkor ebben a mondatban minden állítás helyes! Akkor van baj, ha az erre adott válaszok egy alternatív valóságot nyitnak meg (megölik asszonyaitokat, elveszik munkahelyeiteket, megbasszák Krisztust a kereszten).

A probléma gyökere kiterjed az egész bolygóra, egyaránt érezhető az USA gabonatermelő vidékein, a Közel-Keleten, Észak-Afrikában (kik pl. függnek az USA gabonatermelő vidékinek teljesítő képességétől). Ez a folyamat jelenleg megállíthatatlannak tűnik akkor, ha pl. jelen Magyarország döntéseit figyeled. Tegnap megküzdünk a gonosz energiacégekkel, gigavállalatokkal, kik zsák számra viszik ki a profitot, minek egy részét visszapumpálják abba a lobbi tevékenységbe, mi azért született, hogy megakadályozza a tiszta energiára való áttérést. Majd másnap ellehetetlenítjük a tiszta energiával foglalkozó cégeket, kik nem csak környezetvédelmi, de gazdasági szempontból is rendbe tudnák rakni a bolygót.

2050-re a föld 95%-át tiszta energiával lehetne ellátni, és erre már most megvan a képességünk, technológiánk. Soha nem fog teljesüni akkor, ha a te képviselődet, gyóntatódat, imámodat egy olyan energia lobbi támogatja közvetve, vagy közvetlenül, aki megbízóinak az az érdeke, hogy addig préselje ki a bolygó fosszilis energiaraktárait, amíg van mit kisajtolni.

Mi a baj Soros Györggyel?

Nem tudom megmondani. A palinak az volt a dolga egész életében, hogy alkalmazkodjon a változásokhoz még az előtt, hogy azok bekövetkeznének. Az, hogy ez milyen formában tette, és ebből miként lett olyan gazdag, hogy azt le sem lehet írni, számomra irreleváns. El lehet ítélni, meg lehet vetni, de akkor hajrá, járj be különb életutat, különbül, becsületesebben, tisztességesebben. Egy dolog tuti! A folyamatok értékeléséhez, és az arra adott válaszokhoz ért.

És most ebben az esetben az a kérdés, hogy azzal a sok millió emberrel mit kezd a bolygó lakossága, kik kénytelenek elhagyni otthonaikat azért, hogy maguk, és gyermekeik túléljék mindazt, amit rájuk szabadított a nagy büdös civilizáció, miben most épp te is dúskálsz.

Ez csak a folyamat eleje. Ha holnap megszüntetsz minden fosszilis energiát felhasználó energiagyárat, és egy kurva fát sem vágsz ki, erdőt sem égetsz, akkor sem fog a bolygó jó pár generáción keresztül visszatérni oda, ahonnan elindította az ember ezt a folyamatot az ipari forradalommal. Nincs holnapra változás, mi azt jelenti, hogy ha tetszik, ha nem, évtizedeken belül eltűnik mindaz a rendszer, amiben te most még akkor is kényelmesen élsz, ha épp a bank harmadszor kopogtatott az ajtódon, az adósságod behajtása érdekében.

Az időjárás egyre szélsőségesebbé válik, milliárdoknak kell beljebb költözniük a földrészek belsejébe az emelkedő vízszint, és a hurrikánok miatt, más részről pedig millió hektárnyi termőterület válik pusztasággá, az egyre brutálisabb aszályok következtében. Ezt nem állítod meg kerítéssel, vallási áhítattal, a politikusok alternatív valóságának beszopásával. Nagy mázli kell ahhoz, hogy az emberiség egésze ezt háborúk nélkül élje meg, alkalmazkodjon a változáshoz, mi nem LEHET hogy, hanem EL FOG JÖNNI!

Ha te is hozzá akarsz tenni ahhoz, hogy miként lehetne rávenni az embereket arra, hogy kihúzzák a fejüket a seggükből, elmenjenek voksolni és nincsenek érveid, akkor itt van ez a poszt, ott alul a megosztási lehetőségek, szóval tedd a dolgod.

Facebook Twitter Tumblr

14 Responses to Mielőtt úgy döntenél, hogy nem mész el szavazni – 4. felvonás (A nagy és gonosz Soros terv)

  1. Enigma szerint:

    Kedves Zap !

    Bevallom alapvetően más a nézőpontunk, mégis élvezettel olvasom bejegyzéseidet mert többnyire nagyon jó meglátásaid vannak, és becsülöm a kitartásod és az utánajárásod, valamint tetszik az is ahogy kontextusba helyezel dolgokat.
    Ezen cikked viszont meglehetősen mellément, jóllehet az sem egészen világos mit is akartál az egészből kihozni.
    A migrációs válság okát esetleg a felelőseit ? Vagy a jelenség magyarázatát ?
    A globális éghajlatváltozás valóban népvándorlásra adhat okot, ebbe sokan bele sem gondolnak, szóval ez egy kiváló érv.
    Ámde a cikked címe „A nagy és gonosz Soros terv” melyből pont a lényeges részeket hagytad ki.
    Nem lehet egy mondattal elintézni az eseményeket : ” 2011 elejétől Szíriát is elérte az arab tavasz, mit a harag napjának neveztek..” mert hiányzik belőle a LÉNYEG, igen az a bizonyos MIÉRT?! Az ún. arab tavasz ugyanis nem magától alakult ki és még kevésbé attól amit nyugaton HISZNEK róla. (Az egész egy kitervelt FELFORGATÁS eredménye !)
    Ezt egyértelműen bizonyítja az is amit magad írtál „Egy gyönyörű, imádni való, vendégszerető hely volt az idegenek számára, és ezt nem csak olvasom, hanem tudom is, másodkézből.” Szíria volt az iszlám világ leghaladóbb szellemiségű állama ahol a nők járhattak nadrágban és az arcukat sem kellett takarni ha nem akarták, de ami a legfontosabb ÖNELLÁTÓ állam volt, így nem volt könnyű pórázon rángatni. Az ún. „Aszad-rezsim” fogalmát is a mainstream média találta ki és sulykolta éveken át agymosásként, hogy ezzel is igazolja miért kardoskodik ott a tengerentúli haderő+csatlósai KÉRETLENÜL. Aszadot tudomásom szerint a polgárháború kellős közepén is (több mint 80 %) támogatta a saját népe, ezzel alapvetően megkérdőjelezve a nyugati média szavát a „rezsimről”.
    Az IÁ pedig egy tengerentúli hárombetűs szervezet szörnyszülötte amit elejétől végéig anyagilag és eszközileg támogattak.
    (ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy az amerikai légicsapások szóban ellenük, a gyakorlatban a szíriai erők ellen történtek)

    Miként Afganisztán esetében kiválóan tetted, hogy bemutattad a történelmi és geopolitikai hátteret, úgy szerintem megtehetnéd ugyanezt Szíria esetében is.
    Amúgy nem csodálom, hogy nem sikerült összerakni a kirakós darabjait, de ez egy hatalmas sakkjátszma része amelybe az oroszok FELKÉRÉSRE, míg mások ÖNKÉNYESEN avatkoztak bele.
    Amennyiben célod a valódi megértése az eseményeknek úgy az alábbiakat is vedd át szerintem : Kalegri páneurópai eszméje (nemzetállamok felszámolása), Nabucco vezeték és annak nyomvonala+az ok amiért annyira próbálják erőltetni, valamint a filmekből már jól ismert ‘amerikai érdek és életforma védelme’+a helyi „szövetségesének” érdekei.

    Az arab tavasz tervei már jóelőre meg voltak írva: azóta kiszivárgott, hogy a katonai vezetők sem értették a miértjét, de már 2001 ben tudták hogy mely országokban fognak beavatkozni.

    Hogy mi köze mindennek a Soros Györgyhöz ? Az ő szervezeteinek kiadványait találták tömegével a menekültnek hazudott kontinensfoglalóknál, melyben útitervek és mindenféle elérhetőség van a jogvédőkhöz egyszóval egy útmutató a „hogyan vegyük be magunkat európába”-hoz.
    Teljesen jogos és megkerülhetetlen kérdések merülnek fel eme témában, úgymint miért nem a hasonló kultúrájú, környező gazdag országokba menekülnek tömegével ? (Talán mert odahaza egy még ennél is jobb ajánlatot kaptak ? Igen ! másképp miért akarna valaki többezer km-t megtenni ?)
    Ez a propaganda hatása amit a gyurka intéz. Valójában ez nem az ő terve, csupán ő az akit ismerhetünk a végrehajtói közül.

    A konklúziód éppen emiatt szintúgy felemás, mert az ökológiai helyzet IS valóban probléma de ezek a fegyveres konfliktusok nem ezért robbantak ki.

    • Zaphod szerint:

      Üdv Enigma!

      Legalább valaki végigolvasta, örülök!

      Ha nem tiszta, hogy mit is akartam kihozni ebből, annak valószínűleg egyik oka az, hogy a végén annyira felbaszta az agyam a sztori (háttere), hogy már sikítani tudtam volna. A globális éghajlatváltozás nem „adhat okot” a népvándorlásra, hanem ő az alapja mindennek. Lehet ezt fogni gazdasági érdekekre, gonosz tervekre, de ha nincs élhető hely egy vidéken, akkor ott az emberek fellázadnak, és tovább állnak. Szíria nem önellátó már, hisz annak az országnak a gyakorlatilag „megszűnt” a mezőgazdasága. Elfogyott a víz. Gondolj abba bele, hogy Szíria volt a legnagyobb befogadó ország a Közel-Keleten. Nem volt környező ország a menekülésre, nem volt környező kultúra, mert Afrika 25-30. hosszúsági foka környékén lassan elfogy az élhető terület.

      2050-re (30 éven belül) nagyjából 1 milliárd ember lesz úton. Jemen lesz az első olyan ország, ahol elfogy a víz. Igen, jól mondom, az egész ország területén nem lehet majd ivóvízhez jutni. Banglades negyedét elárasztja az óceán, és India tutira előbb lövi őket, minthogy befogadjon 10-20-40 millió embert. A hollandok fel fogják adni a harcot, elfelejtheted Miami, New Orleans nagy részét, mert megy a levesbe (mint ahogy az összes ország, ki tengerszinten építkezett a partok mentén), miközben a Kína, Oroszország, USA nagy termőterületei csak a saját országukat tudják ellátni (tehát, megszűnik az export oda, ahova a legnagyobb szükség lenne).

      Mindenki oda menekül, ahol lesz életképes terület a bolygón. Azon a bolygón, min nincsenek határok. Azon a bolygón, mit mi egyre gyorsabban pusztítunk. Az a szén-dioxid, és metán, mit kiengedünk a levegőbe, cca. egy-két évtizeden belül jelentkezik hatásként. Tehát, mi most azt éljük meg, amit még akkor szennyeztünk, mikor pl. nem volt palarepesztéses földgáz kinyerés, minek pusztító hatása több tízszerese (és akkor még csak az amcsi adatokról van némi fogalmunk) a szénnek.

      Magyarán: NEM LESZ ÉLHETŐ TERÜLET A BOLYGÓN! Ez nem fikció, rémhírterjesztés, ez kőkemény TÉNY!
      És eközben mi azzal foglalkozunk, hogy egy 90 éves milliárdos épp mit posztol az újságba, vagy milyen szórólapokat osztogat. Kit érdekel, amikor a saját vezetőinket pumpálja pénzzel egy olyan ipar, mi a profit érdekében elpusztítja azt a helyet, ahol élünk? Nem tudom ezt elég érzékletesen leírni.

      Ne legyen itt irodalom, legyen dokumentumfilm, mi leírja a folyamatokat: Pusztuló jelen, vészes jövő címmel lehet nézni a sztorit. Az első évadot a Showtime (2014), a másodikat a National Geographic Channel (2016) jegyzi. És ehhez forrásként ott van az egész web, a komplett adatokkal, elemzésekkel, mik arról üvöltenek, hogy már túlvagyunk azon, amikor valaki elkiáltotta magát: „Dől a fa!”

      Nem lehet irreleváns számomra, hogy az olaj, gáz, és egyéb kincs lelőhelyeken előforduló balhék nagy része különböző kormányok, különböző játéka, egy előre eltervezett sztori, de amikor egy ilyet elemzel, akkor nem veszhetsz el a háttér információk valós, vagy fiktív szövevényébe, mert arra kell koncentrálni, ami a lényeg (az már más kérdés, hogy jól csinálod e, vagy rosszul 😉 ). És a lényeg az, hogy NEM BESZÉLÜNK a valós problémákról, és arról, hogy egy olyan folyamat indult el a bolygón, amit a gyermekeink, unokáink holnapután NEM FOGNAK kerítésekkel, lőfegyverekkel megakadályozni, mert holnap csak 1 milliárd embert kéne ehhez lelőni, holnapután meg már ötöt.

      Ha ezt nem kezeljük, nem lépünk, akkor nem lesz kerítés, vallás, országhatárok, 1000 éves magyar történelem, Árpádsávos zászló, meg nemzetszocializmus, ugyanis az ember saját magát söpri el a bolygóról, max. azok unokái maradnak életben egy ideig, akik a folyamat elindításáért, működtetéséért felelősek. Ezekből egy pár százat (ezret) most fel lehetne sorolni, de azt gondolom, hogy Soros Györgynek ehhez vajmi kevés köze van, hisz nem birtokol szénbányákat, olaj, és gázlelőhelyeket, ezek működtetésével, vagy épp az őserdők felégetésével nem nyírja ki az egész bolygónkat. Az, hogy ezekre spekulálva kereste meg vagyona egy részét? Na bumm…

      Örültem!

      • Enigma szerint:

        Szia Zap !

        Köszi a gyors választ és a filmajánlót ! Mindenképpen megnézem.
        „a végén annyira felbaszta az agyam a sztori (háttere), hogy már sikítani tudtam volna.” – TELJESEN megértelek ! 🙂
        Furcsa módon -picit egymás mellett elbeszélve- azt kell mondjam egyetértek veled. A cikked jó és a kommented is ül csak az egésznek adhattál volna más címet ! 😀 mert idézem : „Soros Györgynek ehhez vajmi kevés köze van”.
        Ezt a vízkérdést én valahogy -félig szakmai szemmel- nem látom annyira megoldhatatlan kérdésnek, figyelembevéve a tényt, hogy sokezer km-es vezetékek gondoskodnak több mint fél európa fűtéséről és üzemanyagáról (uezt a vízre is meg lehet ám csinálni) valamint látván, hogy az arab világban milyen képtelenségnek hitt dolgok is felépülnek mint a világ legmagasabb épülete vagy a mesterséges szigetek ( http://arabluxus.blog.hu/2012/05/15/orult_projektek_mesterseges_szigetek) szerintem ezek töredékösszegéből is megoldható a vízellátás.
        A téma végiggondolásának talán legfájóbb pontja az mikor szembesülsz a ténnyel, hogy a technológia már nagyon régen( cca 90 éve) adott ahhoz, hogy egy egészen más civilizációt éljünk…és már rég elfelejthettük volna a fosszilis üzemanyagokat. Csak ez ugye valakiknek NEM ÉRDEKE.
        Szóval nagyon igazad van….azt a célszerszámot be kéne izzítani.

        • Zaphod szerint:

          Ámen! 😉

          Amúgy bocs, ha úgy érződik a posztjaim, kommenteim során, hogy nagyon mérges vagyok, mert bár nagyon mérges vagyok, de ez jórészt arra a világra érvényes, amiben élek, és nem célzottan arra, akinek írok.

          Annyira kevés időm van ezen a bolygón, és annyira elegem van abból, hogy ennek nagy részét azzal baszom el, azt nézem, olyan sztoriba delegálnak, amiben sosem egy valós problémáról beszélünk, azt próbáljuk megoldani (és ez a komplett életemre érvényes, nem csak a politikára), hanem inkább kamuzunk, hazudunk, félrebeszélünk, alternatív valóságot építünk, csakhogy ne kelljen dolgozni a fontos dolgokon.

          Üdv!

    • okosabb szerint:

      Kedves Enigma!

      Nem értek egyet a hozzászólásod végkicsengésével, miszerint a szíriai háború és a migrációs válság valamiféle háttérhatalomnak meg hárombetűs szervezeteknek köszönhetőek. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy egyes nyugati titkosszolgálatok vagy gazdasági érdekek „rásegítettek” az eszkalálódásban, de egyetértek a cikk írójával: egy ilyen konfliktust és migrációt önmagában nem lehet kirobbantani semmilyen titkosszolgálati módszerrel, más, jóval profánabb körülmények kialakulása kell hozzá (éhezés, szomjazás, háború, hőség stb). Ezt egyébként arra is alapozom, hogy az érvelésedben leírt több állítás is tényekkel cáfolható

      1.,”de ami a legfontosabb ÖNELLÁTÓ állam volt, így nem volt könnyű pórázon rángatni”
      Önellátó, de milyen áron és meddig és miben? Tény, hogy az Asszad család Szíria mezőgazdasági önállósodását tűzte ki célul és ezt sikerült is elérniük egy darabig. Ez egy nehéz mutatvány volt tekintve, hogy mióta a 20. sz. közepén ide is begyűrűzött a népességrobbanás, már eleve többen éltek itt mint amennyit a terület el tudott volna tartani mezőgazdaságilag (főként a kevés csapadék miatt) és az arány egyre csak romlott . Erre azt találták ki, hogy ássanak kutakat és használják fel a tajavizet/rétegvizet… ami működött is egy darabig csak ugye a föld alatti vízkészlet véges, nem tart örökké. És amikor a 2000-es évek második felében pont egy nagy aszály volt, kifogyott a föld alatti víz és rengetegen kényszerültek elhagyni a mg.-ot és letelepedni a külvárosokban, növekedett a szegénység az éhség és az emigráció. Magyarán mikor kirobbant a forradalom, az ország már nem volt teljesen önellátó, hanyatlóban volt a gazdasága (mivel nem volt fenntartható). Lehet ez még nem látszott meg az ország minden részén mondjuk 2011ben az arab tavasz elött, de ha történetesen nem lett geopolitikai szarkavarás a térségben (nem csak az usa részéről), akkor is kirobbant volna nem sokkal késöbb valamiféle válság, lett volna tömeges erőszak és tömeges migráció.
      https://24.hu/tudomany/2015/03/04/a-klimavaltozas-miatt-tort-ki-a-sziriai-polgarhaboru/
      https://444.hu/2013/09/04/a-klimavaltozas-vezetett-a-sziriai-polgarhaboruhoz
      https://tradingeconomics.com/syria/agriculture-value-added-percent-of-gdp-wb-data.html

      2., „ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy az amerikai légicsapások szóban ellenük, a gyakorlatban a szíriai erők ellen történtek”
      Az amerikai légicsapások és fegyveres támogatások mind az IÁ ellen mind Asszadék ellen történtek, mind2ről van felvétel és bizonyíték.
      http://www.businessinsider.com/us-bombs-isis-in-iraq-and-syria-2015-8
      https://www.youtube.com/watch?v=etwRqC8xAA8
      https://www.youtube.com/watch?v=9cuyC3K78jQ

      „Kalegri páneurópai eszméje (nemzetállamok felszámolása)”
      Kalegri idealista volt, az európai vezetők pedig pragmatikusak. Az állítólagos „kalegri terv” megvalósításához hosszú évtizedekre van szükség és a célja az hogy ne legyenek többet háborúk a nemzeti beszűkültség miatt, végre fogjuk fel, hogy egy hajóban evez egész európa sőt az egész világ. Ehhez képest a demokratikus úton megválasztott vezetők (jórészt pszihopaták vagy ehhez hasonlóak, sajnos a demokráciákban Mo.-tól az USÁig törvényszerű hogy azé a hatalom aki mindenkin átgázol és a legnagyobbat hazudja) 4 éves ciklusokban gondolkodnak és céljuk, hogy újraválasszák őket (azaz a hatalom és a pénz), így eszük ágában nincs ilyen hosszútávú projektekbe kezdeni, főleg ha az a közvélemény ellen van. + A háború illetve az emberek bőrszín/etnikusm/vallás szerinti mesterséges megosztása egy nagyon „jó” kis eszköz amitől a politikusok önként nem válnak meg. Sokkal egyszerűbb oka van annak, hogy „idehívták” ezt a sok embert: a német munkaerőhiány. Németo.-ban több millió betöltetlen állás van, ezt a problémát próbálták orvosolni azzal, hogy a szíriai és egyéb menekülteket (mostanra valahol úgy hallottam, hogy a menedékkérők csak kb 20%a szíriai) az Európába utazásra bátorították, akik persze kaptak az alkalmon. Utólag kiderült, hogy ez nem igazán vált be, a menedék kérők egy nem elhanyagolható része nem alkalmazkodik a helyi viszonyokhoz, nem integrálódik s egy ennél is jelentősebb részük (a többséget is jóval meghaladó) nem alkalmas a helyi üres állások betöltésére a papírok, a képzettség és a nyelvtudás hiánya miatt (bár ez idővel még változhat, már zajlik a felzárkóztatás sok helyen) … Nem véletlen hogy miután levonták a tanulságokat 2016ban Merkel asszony a sarkára állt, lállította a Willkommenkulturt és jelentősen megszigorította a bevándorlási szabályokat.
      https://privatbankar.hu/makro/nemet-munkaadok-a-bevandorlas-lesz-a-munkaerohiany-megoldasanak-kulcsa-306341
      https://www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/a-nemetorszagi-menekultek-3-a-talalt-eddig-munkat.241651.html
      https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/csendben_folyik_az_ujabb_merkel-varazslat.614639.html
      http://www.origo.hu/nagyvilag/20161127-palfordulas-a-nemet-menekulpolitikaban.html

      „Az ő szervezeteinek kiadványait találták tömegével a menekültnek hazudott kontinensfoglalóknál, melyben útitervek és mindenféle elérhetőség van a jogvédőkhöz egyszóval egy útmutató a “hogyan vegyük be magunkat európába”-hoz.”
      A menekültek/bevándorlóknak ötletük sincs mi várja őket Európában, hova kell menni stb. Ha nem lennének az ilyen szervezetek a segítségükre feltehetően még nagyobb káosz lenne.
      http://www.migrationaid.net/csoport/

      „Teljesen jogos és megkerülhetetlen kérdések merülnek fel eme témában, úgymint miért nem a hasonló kultúrájú, környező gazdag országokba menekülnek tömegével ? (Talán mert odahaza egy még ennél is jobb ajánlatot kaptak ? Igen ! másképp miért akarna valaki többezer km-t megtenni ?)”
      Teljesen jogos kérdés, de teljesen jogos rá a válasz is. Bár a médiában erről keveset hallani, valójában a legtöbb szíriai aki menekülni kényszerül Szíria más részeire megy vagy a környező államokba. Több millióan vannak menekülttáborokban Törökországban, Libanonban, Irakban, Jordániában és Szaud-Arábaiában. Oda már nem fér be több ember már így is jóval nagyobb áldozatot vállaltak, mint az európai országok, az őslakosokhoz mérten sokkalta nagyobb a menekültek aránya mint szinte akármelyik európai országban (talán a németeket leszámítva). Ha Európába befogadnánk az összes szíriait aki ide szeretne jönni és képes integrálódni (ez ugye mint mint mondtam az összes menekültnek csak egy része, hiszen csak a helyi középosztály engedheti meg magának, hogy ilyen messzire menjen és mint láthatjuk közülük sem mindenki képes integrálódni) akkor is a kontinens össznépességének csupán kevesebb mint 1%át tennék ki (sőt közelebb van az 0,1%hoz ez az arány). És ehhez még hozzá jön hogy egy jó részüknek szándékában áll hazatérni a háború után… Egyébként ez kísértetiesen egybevág egybe vág, azzal a több mint egy évszázados „migrációs elmélettel” amit Ravenstein fektetett le (és azóta is folyamatosan érvényes, az 56’os menekültekre vagy a századfordulós „kitántorgókra” épp úgy mint a két Németo. közötti migrációra vagy a mostani migrációs válságra): a vándorlók nagyobb része közelre megy kisebb részük távolabbra, és akik távolabbra azok zömmel egyedülálló fiatal férfiak…
      http://metrocosm.com/global-immigration-map/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Ernst_Georg_Ravenstein
      https://mno.hu/kulfold/szaud-arabia-nem-akar-haborut-de-kesz-megvivni-oket-2391772
      https://en.wikipedia.org/wiki/Refugees_of_the_Syrian_Civil_War

      • Enigma szerint:

        Köszönöm a részletes, kimerítő választ, valamint az abszolút normális hangvételt !!!
        Amint lesz időm végigolvasom a linkelt cikkeket+megnézem a videókat, ezzel amúgy is tartozom ( kölcsönös tisztelet) Ellenben már most mondom, hogy 2 szóban tömöríthető az ok amiért alapjaiban nem fogunk egyetérteni, mégha pár gondoloatban egyezünk is : mainstream media.

  2. Enyedi Attila szerint:

    Kedves Zap!
    Bevallom, ritkán szoktam hosszú bejegyzéseket olvasni, de az első után nem bírtam abbahagyni. Nagyon tetszik az írói stílusod, a hozzáállásod és le a kalappal, hogy ilyen tényszerűen – számszerűen – tárod fel a dolgokat. Természetesen megosztottam az oldalamon (már az első után). Remélem, többen olvassák, és még többen megosztják az általad írtakat. És leginkább remélem, hogy minél többen elmennek április 8-án szavazni!
    Üdv. Agape

  3. Nagy Gergo szerint:

    tovabbra is respect a munkadert, olvaslak folyamatosan

    oszinten remelem hogy nem fogod tamadasnak / sertesnek venni a lentieket, nem annak szanom (nemtom minek szanom de nem annak)

    szoval vannak ezek az „aki” helyett „ki”, illetve „ami” helyett „mi” szohasznalataid, ezekkel mi a helyzet? igy hasznalod oket eloszoban is? remelem az olvasoid kozul egyedul vagyok ezzel, de engem teljesen megakasztanak az olvasasban
    nem vagyok egy hulyegyerek, de komolyan mondom valahogy nem tudja az agyam ertelmezni ezeket a „ki” „mi”-ket abban az ertelmukben, ahogy te hasznalod, es szuneteket kell tartanom az olvasas kozben, mert egyszeruen… lefagy az agyam 🙂
    csak en vagyok igy? mert ha egyeni szocprob, akkor sorry a hisztiert 🙂 ha nem? nemtom, nyilvan nem kerek olyat hogy valtoztass az iroi stilusodon, nem is kerhetek, meg amugyis
    (meg nem is teljesen konzisztens, van ahol a betuvel kezded ezeket, foleg emiatt furcsa)
    ami biztos, hogy nalam rengeteget elvesz az elvezeti ertekbol, mondjuk mivel nem szorakoztatas a cel, ezzel eppen nincs is baj

    tenyleg remelem hogy nem vetted ezt tamadasnak, nincs ilyen celom
    es sorry, erdemben a vilagon semmit nem szoltam hozza a cikkhez, nem nagyon van velemenyem, leginkabb arra „hasznaltam” ezt a cikket, hogy tanuljak belole – magamtol nem kovettem a keleten folyo esemenyeket, foleg nem mentem a melyukre, szoval koszonom, hasznos volt nagyon

    maradok olvasod, meg tovabbra is bombazom az otthoniakat a cikkeiddel 🙂

    Gergo

    • Zaphod szerint:

      Ohhh… Gergő! Bírom én a kritikát, csak nem szeretem. 😀 Több mint 10 (15?) éve kínzom a nyelvtanban jártas emberek idegeit ordas hibáimmal, tehát levonhatjuk azt a következtetést, hogy én már a büdös életben nem tanulok meg írni, és ezzel azért nem oly nehéz együtt élni… 😉
      Ps: amúgy, valószínűleg az ide látogatók 0,003%-a jut el odáig, hogy el is olvasson, tőlük meg könnyű bocsánatot kérni. 😉

  4. Kalty szerint:

    Üdv Zap!
    Megjöttem! 🙂

    Gratula ehhez az egészhez amit összeraktál, tényleg szép munka.
    De ennyit a nyalizásról, úgyis tudod, hogy kötekedni jöttem. 😀

    Kérdésem van. Azt mondod, hogy mindenféle gonosz népek lobbiznak jobbra-balra, hogy az energiaszektort a fosszilis oldalon tartsák, ezzel nyilván gennyesre keresik magukat és közben tönkreteszik a bolygót. Ezek a gonosz bácsik és nénik beférkőznek mindenhova, hülyeségeket állítanak és adnak el tudományosnak tűnő módon, emberek százezreit teszik földönfutóvá egy-két millió dollárért? Szentül hiszem, hogy igazad van, de akkor miért nem tudod elhinni, hogy Gyuri bácsi is hasonló játékot játszik???
    Elmondom mire gondolok: Ott az a csilliárdokat érő nyersanyag azokban a nyomorult országokban, de eddig sem tudta rátenni a kezét mert szívós népek lakják azt a földet, akiken nem fog a golyó. Sokan próbálták bevenni erővel, senkinek nem ment, ahogy te is írtad. Kell egy „B” terv. Ha nem lehet tőlük elvenni, ahogy eddig, akkor rá kell őket venni, hogy maguktól adják oda. Én azt tenném, hogy felkínálnék minden ott élőnek egy új lehetőséget az életre. „Figyelj pajtás, Európában van Kánaán, és ott befogadnak, enni adnak és még szeretnek is téged. Nézd meg, itt ez a kis video, Merkel asszony azt akarja, hogy menjél oda, mert ott jó. Ebben a másikban Husszein elmeséli, hogy milyen boldogan él családjával Londonban, ahol még a hitét is gyakorolhatja. Tetszik? Segítünk kijutni, de könnyebb lenne, ha minden személyes papírodat itt hagynád (nálam), már ha még van.” Persze mindezt karitatív szervezet formájában intézném, hogy ne legyen feltűnő. A megszerzett dokumentumok adatait felhasználva hamisítanék pár ezer adásvételi szerződést melyekkel a lehető legtöbb ingatlant és földet játszanám hozzám tartozó cégekhez, szervezetekhez, esetleg magánszemélyekhez. Így amikor vége lesz a háborúnak – mert ugye valamikor vége lesz – akkor bárki is jön ide iskolát meg kórházat építeni az az én telkemen fogja tenni még ha nem is tudja, ha pedig valaki bányászni akar, azt csak az én engedélyemmel tehetné meg, ami nem lesz olcsó. A zseniális az az egészben, hogy a háború végeztével nem lesz aki reklamáljon, ugyanis a bepalizott tömegek egy része halott lesz, egy része Európában dekkol és leszarja mi van egykori hazájában, akik pedig maradnak vagy visszaszivárognak úgysem tudják magukat igazolni!
    Én már ennyivel is beérném, de kétségtelenül az is okos húzás lenne, ha a folyamat másik végén is le lehetne akasztani némi lóvét. Nevezetesen, ha én, mint magánszemély adnék hitelt az EU-nak, hogy eltartsa azokat a „menekülteket” akiket egyébként én küldtem oda. Zseniális!!! 😀

    Oké, tudom, hogy ez már-már paranoiás összeesküvés-elmélet felé hajlik, de csak gondold végig; ha ezt én, mint buta borsodi paraszt összerakom abból az anyagból amit te tettél elém, akkor Gyuri bácsi, aki 60 éve ezt a játékot játssza, biztos sokkal jobban kitalálta mint én, pláne ha sokkal több és pontosabb információ áll rendelkezésére (Big Data), a pénzről és befolyásról nem is beszélve.

    Szóval mi a baj Soros Györggyel??? Ez mindenkinél egyéni gusztus dolga. De abban szerintem hatalmasat tévedsz, hogy azt feltételezed, Ő csak alkalmazkodik a változásokhoz. Nem! Ő olyan változásokat indukál, amiből milliárdokat szedhet össze, és kurvára nem érdekli, hogy ennek érdekében hány embernek kell nyomorognia vagy meghalnia. Ha tényleg elhiszed, hogy lehet valakiből a világ egyik leggazdagabb, legbefolyásosabb embere tisztességes és becsületes úton, akkor naivabb vagy, mint gondoltam. Neki ez csak egy stratégiai játék, amiben egyébként elég jó! Tudod, mint a tőzsdén; ha van infód arról ki, mikor fog bedőlni, akkor kevés pénzből sokat csinálhatsz, sokból pedig rengeteget. És csak akkor lehetsz biztos a dologban ha a dőlést te indítod el!

    Van még valami ami mellett nem tudok elmenni, ez pedig a következő mondat: „Az, hogy ez milyen formában tette, és ebből miként lett olyan gazdag, hogy azt le sem lehet írni, számomra irreleváns.” Komolyan??? Irreleváns??? Akkor a Mészáros Lőrinc gazdagodása is irreleváns? Vagy nem? Akkor ez miért igen, az miért nem? Gyuri bácsihoz képest Lóci még kicserkésznek is kevés mégis az az érzésem inkább Őt lövetnéd a Dunába…

    • Zaphod szerint:

      Annyira hiányoztál innen, hogy arra most éppen nem találok szavakat, de ezt az energiát inkább fektetted volna abba, hogy átjövöl fát vágni, baszki! 😀

      Van pár apróság:

      • Kurva nehéz volt, de megpróbáltam nem fikciókat gyártani, csak a tényekre szorítkoztam azzal a kivétellel, hogy elröppent egy-lét kuravaanyád.
      • Nem védtem Gyuribát, mert az ő fajtájáról már itten írtam – több mint 6 éve – és ha ide klikkelsz, akkor ezt jól láthatod is, szóval ott is elcsöppent egy pár 18 karikás megjegyzés biztos, de eszemben sincs visszaolvasni, mert azt sem egy nap alatt sikerült megírni.
      • Az egész cucc abból az indíttatásból fakadt, hogy láss – te olvasó – egy olyan képet, mi a probléma komplexitását mutatja, és a komplexitásban Soros (mint személy, és nem mint tőzsdecápa) nem releváns számomra (!!!). Az te is tudod nagyon jól – mivel nagyiparban dolgoztál – hogy egy probléma megoldása rég el van baszva akkor, ha magára a probléma jelenére koncentrálunk, és nem a kialakuló okaira. Mert egyrészt csak tűzoltás folyik, másrészt holnap ugyan úgy megtörténhet ismét a probléma, minek okán a 22-es csapdáját élőben nézhetjük végig. Tudod nagyon jól, hogy 99%-ban ez folyik ebben az országban (minden szinten, legyen az ipar, vagy politika), és ez totál gáz. És mivel totál gáz, ezért nekem indíttatásom van erről véleményt fejteni.
      • Majd abban az esetben nem akarom belövetni a Dunába a Mészáros csinálókat, ha legalább a töredékét visszaosztják az elsíbolt cuccnak, mint ahogy Gyuribá is visszaosztja. Ha gondolod, én előveszem az öreget, és sorra veszem a szervezeteit, azt, hogy épp mire, és mennyit költ, de szerintem ez sem lesz innentől releváns (meg tudod, azért sok meló a semmiért), mert 4 hét múlva Orbán első intézkedése lesz ezek betiltása itthon. Mondjuk azért az felvet egy olyan gondolatot, hogy azzal a cca. 1 millió emberrel mit fog Orbán csinálni, akiken ezek a szervezetek segítenek az év 356 napján, de azt hiszem, hogy nekem csak annyi lesz a dolgom, hogy hátradőljek, és végignézzem. És ez nem szemétség, csak hát az ország legszegényebb, és legrászorultabb régióinak 80%-a szavazott Orbánra, tehát ha ők ezt akarták, akkor én ezt végignézem.

      Mit akartam még? Jah, befejezni a mai napot, mert el vagyok fáradva.. 😉

  5. Kalty szerint:

    Ha szóltál volna, hogy akció van, akkor mentem volna. Van fasza láncfűrészem! 😀 Megbeszélhettük volna mindezt szóban is, és akkor tőlem fáradsz el, nem a melótól.

    Nem is az összeesküvés a lényeg a sztoriban, csak nekem kicsit egyoldalúnak tűnt a elemzés. Arra próbáltalak rávenni, hogy ha már kritikus vagy, legyél mindenkivel kritikus, de ezek szerint nincs rám szükséged. 🙂
    Eredendően is az volt a véleményem, hogy az ember minden aljasságra képes, de ezt te is alátámasztod. A különbség ott lehet kettőnk közt, hogy én nem tudom elhinni, hogy ez valaha is megváltozik, benned pedig még látom dolgozni néha a gyermeki naivitást. 🙂

    Alkalom adtán majd értekezzük a választási eredményekről is, mert gondolom úgysem hagyod szó nélkül.

    • Zaphod szerint:

      Volt itt a Misi, megoldotta jókora problémám, és hallottam, van már működő láncfűrészed, meg azt hiszem pár ujjad is, szóval van még miből… 😀

      Választási eredmények? Volt véleményem, de ugye nem akarsz kihúzni belőlem olyan fél mondatot, hogy a választás napján elcsalták a voksokat? 2,5 milliót nem létezik, és ma már ki is elemezték, szóval mindenki lenyugodhat a picsába. 😉

      Ettől függetlenül tudod jól, hogy engem a gyermeki naivitásommal fognak eltemetni, és ez így van jól.

Leave a Reply

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com