Valljuk be, Luc Besson az utóbbi 2 évtizedben igencsak megosztó személyiséggé vált. Én néha rajongok érte, és néha azt hiszem, hogy azért vállalta el az írást/rendezést, mert nem volt pénze drogra. 5. Elem, Nagy kékség, Nikita, Léon, a profi, Szállító (1), Jeanne d’Arc, Taxi (1), B13, A nyakörv, Revolver, Taken, 3 Days to Kill. Van amelyik meghatározó a mozigyártás elmúlt 30 évében, a többi meg tényleg egy nagyon jó vasárnap esti szórakozás. (amennyire lehúzták pl. a 3 Days to Kill című filmjét, én annyira szerettem….) E mellett pont ennyi, ha nem több szemetet gyártott, vagy adta hozzá a nevét. Nem kellett volna folytatni a taxit, szállítót, taken-t, Artúr és a villangókba nem tudom miért (más is megtudta volna, vagy még…), Adele megint egy kérdőjel, a Párizsból szeretettel nem tudom hova fér, még gondolkozom, Las Bandidas szörnyű, Bíbor folyók 2 Vincent Cassel nélkül szar volt (egyesek szerint Vincent Cassel nélkül minden szar…), Vérmesék nálam nem, lehet valakinél igen, A Veszélyzónát nem tudom, de a világ azt mondja, hogy hulladék, és … ki tudja…. Szóval, nem értem. De egy biztos! Ha a pali formában van, és nem épp le szeretne húzni egy újabb bőrt valamiről, akkor sikeres lesz.
Lucy. Kb. azóta várom, mióta kijött az eső előzetes. Annyira kurvajó, amikor Scarlett Johansson odabasz, hogy nem is igazán tudok nála jobb odabaszós női karaktert. És tegnap ez a csaj még drámákban, néhány szirupban, no meg Woody Allen filmekben játszott, és hopp, valaki kitalálta, hogy jó lenne egy Frank Miller moziban (The Spirit), és eskü, hogy onnan indulhatott az odabaszós kis szőke, ki (eszméletlen jól álló) faarccal tud gyakni, méghozzá kurvára. Fanfárok, és meghajlás!
A Lucynak újravágták a végét. Tutira. Én elképzelem azt, hogy bement(ek) a vágószobába a producer(ek) nyóc markos legénnyel, meg láda jugoszláv támadó-kézigránáttal, és így rávették Bessont, hogy az utolsó 3 percet vágja újra. Mert az utolsó 3 perc egyébként 23 lenne. Valahogy tök kizökkentett a sínről a mozi befejezése. A mozi, ami egyébként rohadt nagybetűs mozi, ami úgy dolgozik a vágásokkal, narrációval, ahogy, és amit még nem láttál. Vagy legalábbis nem így, egyben. Tökkurvajó a mondanivaló. Tökkurvajó, ahogy elmeséli, ahogy megmutatja azt, hogy ha csak az agyad 10%-át még befogod használatra, minden eltűnik, amit most baromi fontosnak érzel. Az összes nyűgöd nevetséges, banális szösszenet lesz, mert megérted – már ott megérted – a lényeget. És mi történhet 100%-os kihasználtság mellett? Nah, ezt megtudod, ha megnézed a filmet. Nem! Megtudod, ha levadászod Luc Bessont, és kivallatod arról, hogy miképp akarta befejezni a mozit.
Az utolsó percek nélkül nekem 10/10. Imádtam, tényleg az év egyik legjobb mozis szórakozása volt. Ha a(z utó)vágás arra ment ki a végén, hogy nyissanak egy utat valami lehetséges folytatás felé (könyörgöm, neeee!!!), és nem csak egy pénzügyi, vagy mozipolitikai húzás volt, akkor ugyan arra a sorsra jut, mint a taxi, szállító, bíbor folyók, taken, és társaik, szóval béke poraira. Egyébként szépen felkerül a polcra, mert elő fogom még venni.
Na ezt akkor most megnézem magamnak. 🙂
Aztarohadt! Na, ezért nem volt kár a celluloid/memóriaegység. 🙂
Nah, akkor monnyad meg nekem az utolsó perceket. Én vagyok ám a hülye (nem úgy, amúgy…), vagy tényleg úgy nézett ki, mintha valaki eltépte volna ez a Mogan Freeman: A féreglyukon át stílusú cuccnak a végét. 😉
Szerintem ez volt a koncepció, a túlvágás mármint, de engem ez nem zavart, csak az volt, hogy vége lett, én meg ültem ott a moziban, néztem hülyén, és arra gondoltam, hogy baszki a Besson rendezett egy egy órás filmet???? De kiderült, hogy másfél volt. Hát ezt csinálta, eljátszott az idővel. Mágus ez a pali.
Az van, hogy az utolsó 3 perc volt meg elsőre. Ezt ismerem, így utazol belül, az anyag viszont közben nagyon lassan követi le a változást. Az a kék kristály, az komoly cucc. A többit kellett elé felépíteni az inforészecskékből, amit jelenleg tudunk.. Nem tudom, sírjak vagy könnyesre röhögjem magamat most, így mozi után, egy goffrit majszolva..