Évente egy rakat vírusirtóval megtörténik, hogy hibás frissítést dobnak ki a placcra, mi persze egyből fel is kerül az ügyfél gépére, hiszen az ügyfél nem számítás-technikus (ez lehetne egy ókori római név is, nem?), neki fogalma sincs, hogy át kéne állítani a vírusirtó alapértelmezett frissítési ciklusait a „rögtön”-ről, a heti egyre, pont az ilyen bakik elkerülése végett.
Mert mit csinál most a 67 éves, jó karbantartott Juli néni, kinek az unokája felcsapta a Kaspersky vírusirtóját, azt utána elment Londonba pincérnek, mert úgy döntött, vírusirtó telepítésből nem lehet megélni? Mit csinál? Néz ki a fejéből, mert valaki lekapcsolta a zinternetet.
Amit ugyebár nem kapcsolt le senki (minap láttam a víz alatti gerinchálózatok térképét, és bizton állíthatom, hogy a zinternetet csak maga a bolygó tudja lekapcsolni, méghozzá úgy, hogy darabjaira hullik), csak a Kaspersky Lab. programozóinál el lett néződve egy csekélység, szóval csípőből tiltotta a 80-as portot (írd kapunak, úgy megértik….), amin keresztül dzsal a világháló. Viszont kiadtak egy frissítést „nyomban” online (hogy is máshogy…). Töltsd le. Éééérted?
Szóval, most akkor Juli néni átmegy a 69 éves Pista bácsihoz, ki épp ganézza a disznókat, és felteszi a nagy kérdést, van e/é Internet a szomszédban. 38,5 perc múlva, miután elhordták mindennek a telekom cégeket, ittak egy jó szilvóliumot, megátkozták orbánviktort, kibeszélték a ….. gondolj ide egy valóságshow-t …. Juli néni felhívja a szolgáltatót és közli, nem megy a zinternet. Nincs rá idő, hogy leírjam az ezt követő 40precnyi beszélgetést, miben az egyik oldalon szívroham kerülget egy kisnyugdíjast, a másikon pedig épp agyérgörcsöt kap egy ügyfélszolgálatos, de egy bizonyos, nem hangzik el a kérdés a vírusirtó nevéről, hiszen az ügyfelesnek lövése sincs a napi hírekről, Julcsi néninek meg a vírusirtó mibenlétéről, hiszen ő csak internetet használ.
Azzal zárják a beszélgetést, hogy majd megy a szerelő, és megnézi mi lehet a probléma. Egy hét múlva oda is ér a srác. Két eset lehetséges.
– A zember mellékállásként végzi a munkáját, fiatal, laza, olvasott, egyből vágja, hogy mi lehet a gond, hisz látja a Kaspersky logót a jobb alsó sarokban, kapcsol, majd kikapcsol, van net, ledzsal a frissítés, vírusirtó visszakapcsol. Azt hajrá. Még egy kávét, meg egy pogácsát is elfogad.
– A zember hulla, napi 18órát hajt 2 munkahelyen, enni sincs ideje, folyamatosan – számára – megoldhatatlan problémákba botlik bele. Ránéz a gépre, tényleg nincs net… Nézi a beállításokat, kikapcsol-bekapcsol, kábelt vizsgál, izzad, mint kurva a templomban. Semmi… Telefonjával feldzsal a router-re, ott van net. Hümmög. Kábelt cserél. Konfigot állít alaphelyzetbe, klikkel, kattint… semmi… Majd közli Juli nénivel két óra múlva, hogy elromlott a gép, el kell vinni szervizbe, és búcsúzik. Innentől bonyolíthatod, hogy a szerviz a városban van, úgy 80 kilométerre, valakinek el kell vinni, de előbb szét kell szedni, akkor megérkezik a cucc, ott leszarják pár napig, majd egy sürgető telefon hatására az egyik kölyök gyorsan újrahúzza az op.rendszert, mivel az könnyebb, mint hibát keresni, viszont nem csinált biztonsági mentést, mert ő Lajoska, ki épp azzal van elfoglalva, hogy a Dead Space 3 mennyire király, szóval ugranak a jelszavak, az unokák fotói. Mivel elfelejtenek szólni, csak úgy három hét múlva kerül vissza a vas a gazdájához. Az a vas, min nincs beállítva a hálózati kapcsolat, amiről eltűntek az adatok, és ami innentől kezdve nem más, nagy fehér virágtartó.
Szóval, állítsátok át azt a frissítést heti egyre, nyugodtan!
És mennyire, hogy így van 🙂
És mennyire, hogy így van 🙂
Én azért csendben sírtam a röhögéstől, mert elképzeltelek, hogy mi volt azelőtt, hogy rendszeresen a kávéval abszolváltad volna a mindennapi Kaperszky adagodat… ;P ;oD