Aki ebben az országban él, pasi, és nem meleg, az tudja mi az a Zengő motorsport. Aki ebben az országban él, pasi, nem meleg, és tudja mi az a Zengő motorsport pláne, ha rajongója az autóknak, ezzel együtt a versenyeknek, az követi az idei WTCC futamsorozatot. Sőt, rajongója Zengőéknek, és Michelisz Norbertnek. Aki ennél is betegebb, az ereklyéket tart otthon, ott van a futamokon, követi a híreket, és tudja, az idei év hatalmas reményeket hoz az irányban, hogy egyszer legyen egy túraautó világbajnok, ennek az országnak felségjele alól. Főleg azért, mert ez az egész történet hajaz a szegénylegény legendájához, ki a sztori végén megkapja a királyságot, és a fele királylányt. Azt meg szeretjük.
Namost, ez eddig rendben van, csakhogy ennek a népnek fiai nem tudják leküzdeni azt a génjeikbe beépült borzalmat, amit úgy nevezhetünk „Tipikus magyar”, mi nem másról szól, mint arról, hogy semmire nem tudunk koncentrálni, csak a negatívumokra, ebből következik az eléneklem a himnuszt, rájövök, engem mindenki bánt, és gyere isten, segítsél már rajtam, mert „egyedül nem megy”, de attól függetlenül velem semmi baj nincs, a világ rossz.
„Továbbra is tragikus a műszaki helyzetünk! 17. az időmérőn” – írja ezt Juni György, Zengőék híroldalán.
Ekkor a „magyar” rajongó beleomlik a klaviatúrába, majd miután már nagyon nyomja a billentyűzet a homlokát, eszébe jut, hogy erről valaki (!) tehet. Kihúzza magát, és elkezd bűnösöket találni. Jön az autó anyacége, a tervezőcsapat, az építők, a versenytársak, az időjárás, az egész világ.
Az eszébe sem jut, hogy az autó:
- Nem rendelkezik teljes körű gyári támogatással, szóval nem hullik a pénz az égből
- A csapat tulajdonképp egy fiatal banda, ki most ismerkedik a technikával
- Nincs pénz, tehát nincs teszt
- Az autón még meg sem tapadt rendesen a reklámmatrica, olyan friss
- Az egész háttérnek ez az első igazi éve ebben a bajnokságban
Ha te egy földönkívüli vagy, most érkezel erre a bolygóra, nálatok is vannak versenyek – csak mondjuk ti antigravitációs szánokkal suhantok valamelyik holdatok sziklás felszínén – akkor tudod, hogy ez egy tök természetes folyamat, évek megfeszített munkája kell ahhoz, hogy igazi eredmények jöjjenek, hülye az, ki egy versenyautó ….. hhhmmm…. kb. 6 (!!!) napos versenypályán töltött életét követően, eredményeket vár el a technikától, pilótától.
Nem így a magyar! Neki arany kell, mások leküzdése, mindjárt, most, egyébként mindenki megrohadhat. Juni pedig ezt az érzést csak erősíti. Értem én, hogy érzelmek vannak. Hogyne lennének? De akinek a szakmája a kommunikáció, annak van felelőssége. Annak tudnia kell, hogy nem a rajongókkal kell együtt sírnia, hanem eposzt kell gyártani. Ha Homérosz együtt sírt volna a görögökkel, amiért Akhilleusz bevágta a durcát, és nem akart elmenni gyakni, akkor az Iliász már megírása pillanatában kimegy a divatból.
Nanu-nanu! Beteg egy világ ez, nem?
Én a mai napig nem tudom, miért kellett eljönni a BMW-től, de mindegy, én nem vagyok pasi, és magyar is csak hobbiból.
Mert azzal a vassal annyi esélye lett volna akár egy pár pontot is szerezni a világbajnokságban, mint mókusnak az erdőtűzben…. 😉