Amikor először megjelent, mint koncepció, akkor szerintem nem volt olyan régi hondás, kinek ne dobbant volna meg a szíve. Aztán több hónapot vártunk rá, hogy végre kidobják a motor specifikációt, s ez olyan volt, mintha nyakon öntötték volna az embert egy vödör jeges vízzel. Hibrid??? Egy CRX utód? 114 LE, plusz egy villanymotor, mi erre rátesz még 10et.
Aki erre azt meri mondani, hogy CRX utód, azt le kéne fejelni! Az álmaink csöpp autója. Pokoli jó motor, senkit nem érdekelt, hogy nem lehet beletenni két bőröndöt, mert ki a faszt érdekel a csomagszállítás, ha bent ülsz a sportülésekben, és támadod a szerpentineken a kanyarokat? Pakolod a tuti pontos váltót, küzdesz a szarrá melegedett fékekkel, de tudod, hogy innen csak akkor esel le, ha totál hülye vagy, mert egyébként az autó mindent megcsinál alattad, mit még a gumik elviselnek. A piros lámpás vigéckedéseken meg csak röhögni tudsz, mert TE tudod, hogy senki nem épített még akkor olyan teljesítményű szívómotoros autót, mi alattad van, főleg ilyen kis súllyal nem.
Aztán az elkövetkezendő 20évben a Honda nem talált magára. Bár 98-ban megmutatta, hogy nem felejtett el motort gyártani, mivel az S2000-es rekordokat döntögetett a 2literes, 250LE-s motorjával, de azóta sem épített autókat. Legalábbis Európának nem. Vannak dizájn terén végre újítások (múlt héten láttam a CR-Z-t élőben, és tényleg nagyon pofás), de nincs meg az, amiért mi hondások márka hűek lettünk. Az erő, a fiatalos lendület, az élmény, hogy autót vezetsz.
És most összehasonlítok, mert azt szeretem. Vegyek egy pillantást az új 325-ös bömösre, mi nagyon szép, mi rettentő drága, és tele van minden csecsebecsékkel, csak épp az a baj, hogy egy húsz évvel ezelőtti motortechnika legyalázza.
1990 Honda Civic CRX 1.6i-VT (Jelenlegi ár: 5 forint, húsz fillér, restaurálás két milla környékén biztos megvan) 986 kg, 1,6 literes motor, 7600-as fordulaton 150LE. Tonnánként 152 LE | 2010 BMW 325i xDrive Coupé (Listaár 14 millió, +- párszázezer) 1605 kg, 3 literes motor, 6100-as fordulaton 215 LE. (Dupla annyi lökettérfogatból kevesebb teljesítményt kihozni. Ehhez kell mérnöki teljesítmény…) Tonnánként 133 LE |
De mindez már a múlté. Jönnek a hibridek, meg a villanyautók, de mindez nem más, mint parasztvakítás. A villanyautókhoz ugyebár kell villamos energia, azt meg bazi nagy erőművek hozzák létre, szóval, ha globálisan nézem, akkor semmivel sem környezetkímélőbbek. A hibrid meg a másik vicc, mert ugyan úgy tankolnod kell, nem fogyaszt annyival kevesebbet, hogy bármikor megtérüljön az ára, egy ugyan olyan típusú, de benzinmotorral felszerelt autóval szemben. A hidrogént meg ugyebár napoljuk mindaddig, míg van a földön kőolaj…
Akkor miért nem hagyják, hogy addig élvezzük a vezetést, míg van rá lehetőségünk? Csináljanak egy hibrid CR-Z-t, bassza kutya! De mellé tegyenek egy be egy kétliteres erőművet, és ennek csak annyi következménye lesz, hogy a Honda nem tudja kiszolgálni majd a keresletet.
Még én is adósságba basznám magam miatta, egy-két év múlva… és tutira nem én vagyok az egyetlen.
R.I.P.
(tudom én, hogy megfogom bánni, de hozzászólok 😛 )
A napokban belekapcsoltam valami autóstesztelős műsorba és ott épp valamelyik bömöst méltatták. És elhangzott, hogy ez azért már nem úgy néz ki, mint a régi, karakteres bömös, hanem mint egy mainstream autó. De a motor a régi (jójó, ez utóbbihoz nem kell komment 😀 )
Szóval szerintem az az irány, hogy minden prémium márka megy a mainstream felé, mert méretgazdaságosság van, azaz nem akarják leépíteni a gyártósorokat meg elküldeni az emböröket a gyárból, ezért inkább megpróbálják több embernek eladni a cuccot… akik viszont a divatos vacakokra buknak, legyen az design vagy öko-tudatos motor 🙁
És mindent egybe véve, zseniálisan találó a poszt címe 😉
Ez most komoly, hogy 5-ből 4 komment én vagyok? Mi van itt??? Titkos buli, amiből engem kihagytatok?
Látod Krisz? Imígyen múlik el egy blogger dicsősége… 😉
Én egyébként a weben nézem a tankcsapda koncertet…
Héhé… hol a válasz a többi kommentemre, teee?? 🙂
Hááátt….
Volt kérdés? 😉
Végigolvastam, majd bólintással nyugtáztam. Nem láttad? 😉
Jóóvan na…. nincs kedvem írni egy sort sem….
Pfff…