A nyolcvanas évek elején indult a Peret Auto nevű francia cég, ami autóversenyek szervezésére szakosodott. Idén nyolc versenyt futtatnak, és ebbe a sorozatba került be a Hungaroring is. Hat kategória versenyez, összesen cca. 140 autóval.
Volt egy olyan próbálkozásom, hogy összeadom a vasak nagyságrendbeli árát – mert az közelebb viheti a laikust ahhoz, hogy milyen nagy durranás ezek között császkálni – , de ez teljesen lehetetlen. A szórás cca 40e – 3,6 mill $ között van. Aukciós oldalakon megtalálható az átlag árai az autóknak, de ebben nincs benne a folyamatos alkatrészgyártás/utánpótlás, szerelő csapat, szállítás, stb. viszont a buliban egyébként is megállapíthatatlan a csúcs, mi egy Ferrari 250 GT „Breadvan” volt, és aminek az ára nagyjából a komplett Magyarország… Mondjuk azt, hogy 100 milliárd forint gurult három napig a Hungaroringen. És olyan palikba ütközhetsz, mint Carlos Tavares, a PSA konszern elnöke, ki annyira jelentéktelen figura, hogy csak a világ autógyártására lehet/van hatással.
És akkor bónuszból még megtömte a pálya parkolóit az őrült veterános úri közönség, autós újságírók csúcsai, és szennye, meg én, akit lebasztak, mert nem volt korhű ruhában, ami – így visszagondolva – nem igazán fedi a valóságot, mivel az autók egy része a 80-as évekből jött, én pedig azóta ugyan úgy öltözködöm, szóval….
[…] sorozat itthon 2017-ben mutatkozott be először, nem fogom megint leírni, itt megtalálható egy szösszenet a sztoriról. Maradjunk annyiban, hogy az országban az év legfontosabb autós […]