Az idei Forma 1 is arról szól, mint az utóbbi 14 évben a Forma 1 versenyek nagy része. A totális unalomról. Amúgy én írtam egy posztot még az első verseny után, csak azt tudnám, hogy hová tűnt…
Ide! Posztolom is, hiszen semmi nem változott:
Olvasói levélre válaszolva – F1
Mert olyat is kapok, tuggyad… Szóval, hogy most mi van a forma 1 –ben, meg hooogy, meg miként?
Leszarom. De tényleg. A F1 olyan nálam, mint a dohányzás. Egy felvett rossz szokás, aminek az égvilágon semmi értelme, de már olyan régen tart, hogy leszokni róla jócskán nagy erőfeszítésbe kerül. Mert mi van a jelenlegi F1-ben? Olyan mértékű szabályváltozások, amik nem jók az F1 pilótáinak, a nézőknek, fejlesztőknek, költségvetésének, de még a csapat konyhás néniének sem. Az utóbbi években ez az izé arról szólt, hogy a pilóták az erőforrásaik óvásával foglalkozzanak, mára ez azzal egészült ki, hogy az erőforrásaik még nagyobb óvása mellet, az erőforrásaik hajtóanyagával is foglalkozniuk kell, tehát másról nem szól, mint haladjunk, de csak úgy, hogy a még korlátozottabb mennyiségben rendelkezésre álló motorokat, váltókat óvni kell, minél kevesebb benzin felhasználásával. Ők lettek az alsó középosztálybeli kiscsajok, a háromajtósokkal. Amellett, hogy könnyű parkolni, nem eszik sokat, és a motorba sem rak évi 100ezret. Fasza…
Három csoportnak jó a mai F1.
– A fiatal tehetségeknek, ugyanis mindenki szinte a nulláról kezdi a F1-et. Nincs akkora teljesítmény, más a vezetési élmény, még több a „kütyü” az autóban mit lehet tekergetni, szóval úgy játszik a kölyök Xbox játékot, hogy közben nem törik ki a nyaka a kanyarterhelés következtében.
– Jó a csapatvezetőknek, mert ezeknek a fiatal kölyköknek nem kell évi 10millió dollárokat fizetni.
– Jó a pálya körüli élővilágnak, ugyanis a 2014-es F1 egyáltalában nem zavarja a környezetet, hiszen az autóknak eltűnt a hangja. Viszont ez azzal is jár, hogy szeptember elején valamit kell csinálni a Monzával, mert baromi sok nyúl, madár, és talán őz fog kóricálni a pályán, az meg bazi vérfürdővel jár.
Ennek az egésznek a védelmében azt mondaná legszívesebben az ember gyermeke, hogy a múlt megszépül, ahogy az idő rohan előre. De nem! Egy Rosberg az elmúlt évek szenvedései után felállhatott a dobogó legfelsőbb fokára, majd örömében azt nyilatkozta, hogy annyira boldog, és már készül is a következő versenyre, és sok munka van még, meg a többi faszság… Az utóbbi évtizedekben már az a bizonyos életérzési is eltűnt a F1-ből, amikor gyerekként irigykedtél, hiszen nem elég, hogy a világ leggyorsabb autójával száguldozott a pali, de ezután azzal fejezi/kezdi a hetet, hogy seggrészegre issza magát, és playboy modellekkel dug (Nem, a Rush nem jó film!). Az a forma 1. Veszélyes, izgalmas, olyan emberekkel, kik két végén égetik a gyertyát. Mára minden eltűnt, az autók hangjával együtt. Mert a hang az autóversenyzés sója. A ringen a kilencvenes évek elején, a 11-12-es kanyarnál lehetett a legközelebb férkőzni ehhez az érzéshez. Ahogy üvöltöttek a gépek, és rátámadtak a rázókövekre, ott, akkor, a vér megfagyott az erekben. Amikor azt látod, hogy Ausztráliában a célegyenesre felvezető kanyarban egy „versenyautó” 4. sebességfokozatban véghajrázik valami beteges hang kíséretében, és ezzel el lehet érni egy rajtelsőséget, akkor ordítva kapcsolod ki a tévét. Gyakorlatilag 2014-re az utolsó morzsáját is felporszívózták a forma 1 életérzésének, és kibaszták a szemétbe.
Így hát azt kell mondanom, bár a maradék 18 hétvégén oda fogok ülni a tévé elé – mert a megszokás nagy úgy – de hóót leszarom, hogy mi nyer, ki esik, és tulajdonképp merre hány méter, mert immáron csak egy dolog maradt a régi időkből, az pedig Bernie Ecclestone, ki öreg, és randa, de legalább mindketten tudjuk, ez az izé 2014-től rendesen el lett baszva.
Annyival kiegészíteném, hogy beszálltam ebbe az F1 Tippversenybe, mert ha már a verseny dögunalom, akkor legalább valami játék legyen benne. Tök szomorú egyébként, hogy ez az egyetlen egy játék, amit játszom. Szóval, annyira kiszámítható idén is ez az izzéé, amit Forma 1-nek csúfolnak…
Az ausztrál, és a mostani, kínai versenyt elemezve, az edzéselsőséget egy 16,8, illetve egy 19,4 másodperccel lassabban haladó autóval nyerték el. Kvalifikációban 19,4 másodperccel lassabban menni, mint tavaly, az egy más széria, és nem egy Forma 1, amin az autóversenyzés csúcsának kéne lennie.
…hogy csak azért nem vezetem a játékot, mert az első alkalommal elcsesztem a tippjáték kitöltését, pedig tök érthetően volt / van leírva, hogy mit, és hová írj.