Vajon mit fog csinálni Andy Vajna a magyar filmgyártással?

Én komolyan elkezdtem utánanézni annak az utóbbi egy évben, hogy vajon mi a helyzet, de folyamatosan feladtam. Esküdni mernék, hogy az olasz maffia ehhez a bulihoz képest, mi itt van, egy 100%-ig átvilágított, feltérképezett szervezet, minek működését előbb érted meg, mint ezt a kuplerájt, ami jellemzi hazánk alapítványi rablóbandáját. Már a bevezetőkben elakadtam…

Azt mondja a KEHI, hogy a magyar mozgókép alapítványnak, mi osztja a lét minden szarra, és szórja a világba, hogy abból budai villák, Aston Martinok, horvát, olasz, francia kikötőkben lévő jachtok szülessenek magyar tulajdonba, van úgy 10milliárd adóssága, mit az állambácsi már képtelen átvállalni.

Jönnek a vizsgálatok. Szerintem évek óta vizsgálódnak, de lehet, tévedek. Azt nem vizsgálják meg, hogy értékes filmek születtek e (mi állítólag szubjektív dolog, szerintem meg a szart, ugyanis meg kell nézni vetítés/nézőszám adatot, és máris kiderül, hogy hulladékot gyártott e a művészúr / hölgy, vagy volt értelme elhasználni annyi celluloid szalagot), hanem az a lényeg, hogy igazságos volt e az elosztás.

Ez megint olyan dolog basszus, hogy elkölthetsz mondjuk 3milliárdot is viktorunk életrajzi filmjére, tök mindegy, hogy azt összesen 528 viktor fan őrzi az üvegszekrényében elzárva, külön világítással, díszcsomagolásban, mert jön valami kormánybiztos, és közli, hogy az kellett a nemzeti együttműködés jegyében.

Oké! Loptak, csalta hazudtak, sittre velük. Rendben! Egy-két jó ügyvéd, 10éves per, azt nem történik semmi.

Andy bácsi!

Zárd be a pénztárcád 3évre. A filmgyártásban komolyan dolgozók szolgálják ki a nagy filmstúdiókat, hozzál be még több sorozatgyártást, nagyfilmet, adj nekik olyan kedvezményeket, hogy senki be ne tegye a lábát a környező országok stúdióiba. Lesz munka az itthoni filmeseknek dögivel. Az, ami meg bejön, azt zárd el, illetve nézd meg az utóbbi 10év hazai filmgyártását, és azoknak csepegtess valamit, akik profitot termeltek a filmjeikkel. Ehhez nem kell más, csak egy jó terv, egy iroda, egy titkárnő, meg egy helyettes, ki gályázik, mint az állat, miközben te Hollywoodban sütteted a tökeid, egy-két lobbizás közben.

Mi lesz a művészurakkal, művészhölgyekkel?

Elmennek dolgozni, basszus! Körbenéznek a világunkban, kinyitják a szemüket, elkezdenek látni, merthogy a nagy művésziesség elvakította eddig őket, és végre felfedezik azt, hogy mire van szüksége a NÉZŐNEK! Mert a filmgyártás nem a művészurakról, művészhölgyekről szól, hanem a NÉZŐRŐL!

És ha erre rájöttek, akkor megnézik azt, hogy mennyibe kerül az, hogy filmet gyárts. Nézzük meg. A House M.D. 6. évadjának utolsó részét Canon EOS-1Ds Mark III fényképezőgépekkel vették fel. A kezdő filmesnek ez nemhogy gyöngyszem, de még elérhető is.

  • Egy Canon EOS-1Ds Mark III nincs 2 milla.
  • Vegyen hozzá 5 objektívet, mi kijön 5-ből (800-as telét úgysem fog használni a hülye). Szoftver 2 millából megvan, hacsak nem ismeri a torrent fogalmát.
  • Világítás, hang, sminkes, stb, számoljunk rá még kétmilliót.

Ez összesen 11 milla. Hobbiként felfogva, egyből terjesztheti is a weben, hol 10milliós nézőszámot összehozhat, igaz, nem keres egy vasat sem, de legalább kiderül, hogy szart csinált e, vagy talán vevő a világ a látásmódjára. De ha mégis mozira szánja, akkor a 11millás befektetéshez 7400 db nézőt kell összeszednie az országban. Erre természetesen rájön a forgalmazó sápja, az anyag átírása filmre, a kópiák, legyen így hát 20000 ember. Ha azt nézzük, hogy egy átlagos hétvégén 100ezer körül van a moziba látogatók száma, akkor van felvevőpiac. Persze csak akkor, ha jó az anyag. Ha szar, akkor a közönség biza kegyetlen. Ha jó, akkor pár éven belül talán ő rendezheti a Predator 28-at, mi ugyanolyan szar lesz, mint honfitársa, ugyanezen néven már elkészített mű-alkotása, de nem baj, már ott van Hollywoodban, ki sem lehet onnan rúgni.

Csókolom…

Facebook Twitter Tumblr

Leave a Reply

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com