Egy jó filmes anyaghoz, legyen az reklám, egy tíz perces történet, sorozatepizód, nagymozi, négy roppant fontos dolognak kell teljesülnie, méghozzá tökéletes szinkronban.
Ha ez megvan, akkor azt az anyagot feltehetjük a polcra, mert mindig elő fogjuk venni, főleg akkor, ha már megcsömörlöttünk a sok szartól.
- Kell ugyebár egy jó forgatókönyv, miben a történet az első betűtől az utolsóig fel van vázolva, a kidolgozott karakterekkel egyetemben.
- Kell egy rendező, ki képernyőre, vászonra álmodja az egész paksamétát, és aki kiválasztja a könyv szereplőit.
- Kellenek a színészek, kik felveszik a ritmust a forgatókönyvvel, a rendezővel, és odateszik azt a pluszt, amivel csak ők rendelkeznek.
- És akkor jön az operatőr, kinek tarsolyában ott van az összes trükk, amivel kiemelheti a lényeget, mert a kamera nem csak egy nagy vasdarab, tele optikai lencsékkel, hanem egy olyan eszköz, mi segít lenyomni a mondanivalót a néző torkán, ha kell, erőszakkal is.
Itt egy példa, hogy milyen durván lehet bánni a mélységélességgel, amikor semmi más nem vonhatja el a figyelmünket a témáról. Hétfői House:
A mélységélességről meg itt írt egyszer valami barom.